xanth0s Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hei. Har en Audi a4 avant S-Line 2005 2,0TDI. Har hatt en del problemer med bilen siden jeg kjøpte den for 3 og halv månde siden. Bilen har hatt en rekke problemer, Econ-knapp defekt, risting vibrasjon i hele bilen skifting av clutch samt noen deler på girkasse. Olje lekasje fra servo, 4 hjulskontroll, avbalansert alle 4 dekk, skifet en turboslange som var øddelagt. Alt dette skjedde i løpet av 1 1/2 månde. Jeg fikk dekt alt dette av garantien, men ikke uten krangling.... Saken er nå at bilen forsatt ikke er bra. F.eks bremsene, når jeg setter i fra meg bilen i 2min og setter meg inn igjen er bremsen stein hard, ikke noe effekt av den i hele tatt. Er dette normalt, møller 1 sier det skal være sånn, møller 2 sier de vil ha bilen som akkutsak, for det er farlig. Noen som har noe peilling på dette ? Så er det den fordømmte ristingen, som sagt clutch og noe mer der inne har blitt byttet for at det skulle bli bedre, men har ikke blitt bedre. Det merkes også litt risting på tomgang. Jeg har kranglet så mye med selger at jeg ikke har lyst og kontakte han igjen. Men har veldig lyst til og levere bil tilbake. Noen her som er litt teknisk klokere enn meg som kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hei. Har en Audi a4 avant S-Line 2005 2,0TDI. Har hatt en del problemer med bilen siden jeg kjøpte den for 3 og halv månde siden. Bilen har hatt en rekke problemer, Econ-knapp defekt, risting vibrasjon i hele bilen skifting av clutch samt noen deler på girkasse. Olje lekasje fra servo, 4 hjulskontroll, avbalansert alle 4 dekk, skifet en turboslange som var øddelagt. Alt dette skjedde i løpet av 1 1/2 månde. Jeg fikk dekt alt dette av garantien, men ikke uten krangling.... Saken er nå at bilen forsatt ikke er bra. F.eks bremsene, når jeg setter i fra meg bilen i 2min og setter meg inn igjen er bremsen stein hard, ikke noe effekt av den i hele tatt. Er dette normalt, møller 1 sier det skal være sånn, møller 2 sier de vil ha bilen som akkutsak, for det er farlig. Noen som har noe peilling på dette ? Så er det den fordømmte ristingen, som sagt clutch og noe mer der inne har blitt byttet for at det skulle bli bedre, men har ikke blitt bedre. Det merkes også litt risting på tomgang. Jeg har kranglet så mye med selger at jeg ikke har lyst og kontakte han igjen. Men har veldig lyst til og levere bil tilbake. Noen her som er litt teknisk klokere enn meg som kan hjelpe meg Jeg er overhodet ikke noe klok på VAG, men det høres jo ut som en Mandagsbil. Men hvorfor kommuniserer du med selger i det hele tatt? Selgere vet jo gjerne fint lite om det tekniske, og da blir det ekstra håpløst om du selv ikke er veldig bevandret i mekanikkens verden. Vil jeg tro? Anbefaler deg iallfall å snakke direkte med verksmester. Du kan iallfall be/spørre om å forholde deg til denne, siden du har/har hatt så mye trøbbel. Litt vanskelig å kommentere særlig dette m bremsepedalen. Men det eg er vant med er at du skal kunne tråkke pedalen iallfall 1 gang inn, uten at motor er i gang. Du vet vel gjerne det at det er motoren som sørger for bremsehjelp, dvs at om du trykker inn en tung og hard pedal, så skal den gå inn, og gjerne oppfattes mykere, når motor er startet. Vibrasjoner: Dette er jo en diesel, så noe vibrasjoner må påregnes. Vet at VAG har vært plaget med mye vibrasjoner, helst på tomgang, men dette trodde jeg helst gjaldt 1.9 dieselen, og ikke den du har. Men jeg kan bomme grovt her altså ;-) Det skal ikke være nevneverdige vibrasjoner under kjøring, jeg ville aldri ha akseptert det på en såpass bil. Det er jo ikke akkurat en Lada du har skaffet deg ;-) Det begynner å nærme seg slutten på reklamasjonsfrist på denne? 5 år? Men du har vel kanskje ekstra garanti? Kjøpte du den hos Møller? Kanskje noen her som kan gi deg noen tips på hvordanman best angriper Møller. Flere Møller-sjapper har et heller dårlig rykte på seg for måten å behandle kunder på, så ikke gi deg selv om du møter motstand. Lykke til!!! Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Hei. Har en Audi a4 avant S-Line 2005 2,0TDI. Har hatt en del problemer med bilen siden jeg kjøpte den for 3 og halv månde siden. Bilen har hatt en rekke problemer, Econ-knapp defekt, risting vibrasjon i hele bilen skifting av clutch samt noen deler på girkasse. Olje lekasje fra servo, 4 hjulskontroll, avbalansert alle 4 dekk, skifet en turboslange som var øddelagt. Alt dette skjedde i løpet av 1 1/2 månde. Jeg fikk dekt alt dette av garantien, men ikke uten krangling.... Saken er nå at bilen forsatt ikke er bra. F.eks bremsene, når jeg setter i fra meg bilen i 2min og setter meg inn igjen er bremsen stein hard, ikke noe effekt av den i hele tatt. Er dette normalt, møller 1 sier det skal være sånn, møller 2 sier de vil ha bilen som akkutsak, for det er farlig. Noen som har noe peilling på dette ? Så er det den fordømmte ristingen, som sagt clutch og noe mer der inne har blitt byttet for at det skulle bli bedre, men har ikke blitt bedre. Det merkes også litt risting på tomgang. Jeg har kranglet så mye med selger at jeg ikke har lyst og kontakte han igjen. Men har veldig lyst til og levere bil tilbake. Noen her som er litt teknisk klokere enn meg som kan hjelpe meg Jeg er overhodet ikke noe klok på VAG, men det høres jo ut som en Mandagsbil. Men hvorfor kommuniserer du med selger i det hele tatt? Selgere vet jo gjerne fint lite om det tekniske, og da blir det ekstra håpløst om du selv ikke er veldig bevandret i mekanikkens verden. Vil jeg tro? Anbefaler deg iallfall å snakke direkte med verksmester. Du kan iallfall be/spørre om å forholde deg til denne, siden du har/har hatt så mye trøbbel. Litt vanskelig å kommentere særlig dette m bremsepedalen. Men det eg er vant med er at du skal kunne tråkke pedalen iallfall 1 gang inn, uten at motor er i gang. Du vet vel gjerne det at det er motoren som sørger for bremsehjelp, dvs at om du trykker inn en tung og hard pedal, så skal den gå inn, og gjerne oppfattes mykere, når motor er startet. Vibrasjoner: Dette er jo en diesel, så noe vibrasjoner må påregnes. Vet at VAG har vært plaget med mye vibrasjoner, helst på tomgang, men dette trodde jeg helst gjaldt 1.9 dieselen, og ikke den du har. Men jeg kan bomme grovt her altså ;-) Det skal ikke være nevneverdige vibrasjoner under kjøring, jeg ville aldri ha akseptert det på en såpass bil. Det er jo ikke akkurat en Lada du har skaffet deg ;-) Det begynner å nærme seg slutten på reklamasjonsfrist på denne? 5 år? Men du har vel kanskje ekstra garanti? Kjøpte du den hos Møller? Kanskje noen her som kan gi deg noen tips på hvordanman best angriper Møller. Flere Møller-sjapper har et heller dårlig rykte på seg for måten å behandle kunder på, så ikke gi deg selv om du møter motstand. Lykke til!!! Jeg vet at det motoren som gir bremshjelp, men bremsene skal vell funke 10% når motor ikke er i gang, det du klarer å presse bremspeddalen nede. Men det er ikke funksjon i det hele tatt. Leste at det kunne være litt extra vibrasjoner på disel motorer, så jeg ble også litt forvirret, men de vibrasjonen som er i bilen er ubehaglige og virker faktisk være når jeg kjører nedoverbakke. Bilen er ikke kjøpt hos møller, men til en annen bruktbil forhandler. Til og begynne med, brukte han mekonomen som utførte reperasjonen. Men jeg forlangte at han måtte bruke møller istede for arbeiden mekonomen gjorde ikke var bra nok. ( gjorde en rekke feil ) Så siste gang den var på verksted var den hos møller. Men de mente bremsene skulle være sånn. Dro til en annen møller forhandler, de sa at dette med bremsene var direkte farlig. Tenk når vinteren kommer, og bil står parkert i en bratt oppoverbakke, som det gjør til daglig og håndbrekket fryser, da vil jeg tru det blir vaskelig. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 På alle de bilene jeg har kjørt har det selvsagt vært bremsevirkning uansett, bare det at det blir temmelig tungt (etter et trykk eller to) når ikke motor går. Du kan jo sammenligne med en annen bil? Vibrasjonene høres jo ikke bra ut i det hele tatt. Vet du om det kanskje er såkalt DMF, Dual Mass Flywheel, på norsk er jeg usikker hva det heter, men det fungerer slik at svinghjulet har 2 "modus" av vekt. En god del biler har denne løsningen, og endel har hatt trøbbel med dette, gjerne i form av vibrasjoner. Verdt å tenke på? Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Vi har tilnærmet den samme bilen, men med 1,9 TDI i stedenfor og vi har aldri hatt noen problemer uten om en brent vindusvisker bak. Dette skjedde for 1mnd siden. Bilen har nå gått 120.000km og vi kjøpte den ny. Bilen din er nok en mandagsbil eller grisekjørt/herjet med av forrige eier. Endret 18. juni 2010 av MarB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå