Gå til innhold

Noen HD kanaler får jeg ikke skru ned lyden på?

Anbefalte innlegg

HEI!!

Jeg har fått en digitalkabel for min hd pvr decoder fra Canaldigital.Og på kanal Discovery HD,Nat geo HD, Animal planet HD og rush HD Får jeg ikke skrudd ned lyden med fjernkontrollen til hd pverdekoderen?Da står den på det volumet som jeg har på forsterkeren.? Hva er feil? Har kobla den digitalkabelen rett fra dekoder til forsterker. Og hdmi kabel fra dekoder til tv.? Hva er feil?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Et digitalt lydsignal kan ikke reduseres i styrke uten at signales prosesseres, noe som vil redusere dynamikken/lydkvaliteten. Alle som bruker SPDIF-signalet ut fra dekoder har en recevier, prosessor el. med volumkontroll. Dermed er det bare dumt å forringe det "perfekte" digitale signalet når man kan regulere volumet på et analogt nivå i forsterkeren.

At det fortsatt lar seg gjøre å regulere volumet digitalt kommer av at ikke alle produsenter bryr seg om lydkvalitet, at signalet er analogt på forhånd el. Fra en PC kan man stort sett justere volumet selv om det er digitale signaler, men det er ikke optimalt. Her burde man bruke ASIO eller WASAPI for å minimere forsinkelser og ikke minst for å ungå at signalet blir behandlet/ødelagt før det forlater maskinen. Men her beveger vi oss inn på et emne som minner om en jungel, og meninger ikke på noen måte er mangelvare.

PS: Forenklet versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...