Gå til innhold

Sende klagebrev til forsvaret, hva skal brevet inneholde?

Anbefalte innlegg

Begynner med smått om bakgrunnen for dette:

Fikk for en tid tilbake svar fra del 1 på sesjon at jeg ikke kom inn pga helse eller ikke bestått matte, norsk eller engelsk i 10-årig grunnskole. Syntes dette da var litt rart, jeg har veldig god helse og er i god form samt at jeg har bestått alle karakterene.

Jeg snakket deretter med VPV på telefon og lurte på hva som var enkleste vei til å få tilsendt opplysningene, de ga meg en e-post og sa at jeg bare enkelt skulle spørre om å få opplysningene tilsendt.

Etter ca 5 uker fikk jeg brevet fra forsvaret igjen.

Denne gangen stod det at jeg ikke hadde høy nok BMI til å tjenestegjøre og at dette var endelige avgjørelsen inntil jeg fikk noe annet dokumentert av lege. Jeg så på opplysningene jeg hadde sendt inn og kalkulerte at jeg hadde 16,9 i BMI, minstekravet fra forsvaret var 17 ifølge brevet.

Og så tilbake til spørsmålene:

Nå har jeg selv vært hos lege og fått en attest på at jeg har en BMI på 19,2 som er klar til å sendes. Hva mere skal jeg legge med av det jeg sender? Jeg burde vel skrive et brev også? Hva skal det inneholde? Regner ikke med at jeg er den eneste her inne som har klaget til forsvaret. og håper dermed dere har noe å dele. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...