Ekinorak Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Kjøpte em 23'' 3D skjerm fra Dell.no til 4720kr totalt, 2 dager etter jeg hadde bestilt satt dem prisen ned til ca 3980kr, ca 800kr rabatt. Jeg tok kontakt med dell og dem sier at dem ikke kan inngå noen avtale på grunnlag av: "vi fører ofte tilbud". Når dem endrer prisen før jeg i det hele tatt får motatt produktet føler jeg meg selvfølgelit litt lurt, særlig med en slik prisforskjell. Sa at jeg ville retunere produktet, for å heve kjøpet og bestille en ny skjerm, det måtte dem selvfølgelig gå med på siden det er lovbestemt, men å tilbakeføre 15% av varen var tydeligvis umulig. Hva syntest dere om saken? Jeg syntest det er dårlig kundeservice. Jeg hadde et tilsvarende opplegg da jeg bestilte datamaskin hos komplett i fjor hvor prisen gikk ned 1000kr 2 dager etterpå. Dem øverførte 1000kr tilbake i stedet for at jeg måtte ta i bruk 14 dagers returretten. Endret 18. juni 2010 av Ekinorak Lenke til kommentar
fnats Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Klassisk eksempel på dårlig yrkesetikk. Du har ikke krav på noe som helst, dessverre. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Du har ingen rett til å få tilbudet, men syns Dell burde vært fleksible siden du er innenfor angrerett-perioden på 14 dager. Litt plunder og heft blir det på deg, samt litt portokostnader, men du vil vel uansett spare noe på å returnere skjermen og bestille den på nytt. Det er vel sånn at du får returnert porto den ene veien også. (men ikke helt sikker på det punktet) Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 portoen fra butikk til kunde skal tilbakebetales, mens kunden betaler porto tilbake. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Nei, de kan jo ikke drive og tilbakebetale store beløp til folk som kjøpte en vare uka før de kom med et tilbud..det tjener de ikke stort på. Endret 19. juni 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Dell må selvsagt følge norsk lov (angrerettloven) og det er egentlig kun det du har krav på. At det kan lønne seg for både deg og dem med litt fleksibilitet er tydeligvis ikke prioritert. Kundeservice skjønner nok dilemmaet, men jeg tror det kan være lite fleksible rutiner som er årsaken til at menneskelig logikk og vennlighet ikke når frem i denne saken. Sannsynligvis er det brudd på rutinene å dele ut penger på den måten. Hvordan skal det dokumenteres ovenfor f.eks skattemyndighetene? Jeg tror det rett og slett er enklere og billigere rent rutinemessig å gjennomføre angreretten og få inn en ny bestilling på skjermen. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Nei, de kan jo ikke drive og tilbakebetale store beløp til folk som kjøpte en vare uka før de kom med et tilbud..det tjener de ikke stort på. I mitt tilfelle hadde varen bare akkurat rukket å bli sendt når tilbudet kom. Hadde jo ikke hatt skjermen i det hele tatt. Slik jeg forstod det når jeg kontaktet Dell support, var dette en av tingene dem ikke gjør, men dem sa jeg kunne sende den i retur å bestille på nytt. Jeg fikk skjermen i går kveld, tok 1 uke, å sende den tilbake + behandling av returen + sending av nytt produkt kommer sikkert til å ta 2uker++ så for meg blir det ikke verd pengene jeg sparer. Er bare det at jeg hadde større forventninger til forståelse hos dell, da jeg har opplevd veldig god support fra f.eks komplett.no. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Bruk angreretten og fortell dette til Dell før du gjør det så får de vurdere selv hva de vil gjøre. Kommer de ikke opp med et forslag om å betale deg minimum f.eks. 50%, altså 400 spenn tilbake, er de rett go slett mindre smart. Det koster en del for dem å håndere en angrerett og gjøre deg som kunde forbanna. Har vært oppe i samme situasjon selv før mot andre selgere på nettet og har da klart å forhandle meg til ei grei løsning uten å benytte angreretten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå