Gå til innhold

BK: Hund & Pinne


Suic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje litt vel mye men bedre :p Men hvordan tok du bildet? Jeg hadde heller vært litt mer nøye på å få motivet i fokus, kanskje litt større blenderåpning da du ikke trenger å ha den så lav. Da blir også bildet litt bedre om du skulle bomme litt på fokusen som er lett når man har en liten aktiv hund :)

Lenke til kommentar

Kanskje litt vel mye men bedre :p Men hvordan tok du bildet? Jeg hadde heller vært litt mer nøye på å få motivet i fokus, kanskje litt større blenderåpning da du ikke trenger å ha den så lav. Da blir også bildet litt bedre om du skulle bomme litt på fokusen som er lett når man har en liten aktiv hund :)

Takk for feedback :) Får prøve og finne noe midt imellom da.. Når jeg så på exif etterpå så fant jeg ut at den godt kunne vært litt høyere ja.. Skjønner ikke helt hvorfor jeg hadde den så lav egentlig

Uansett så er det ikke så lett og få perfekt fokus når en liten valp hopper og spretter rundt hele tiden nei :p

Endret av aR_
Lenke til kommentar

For meg ble dette litt for rotete, det er altfor mye i synsfeltet. Ergo står ikke hunden nok ut. Du har valgt hunden som motiv i bildet, men det er så mye annet øyet gjerne vil få med seg, spesielt tenker jeg da på den grønne lykta (eller hva det er, til venstre). I tillegg er det gjerde, himmel og trær.

Jeg ville gjort et nærmere utsnitt. "If Your Pictures Aren’t Good Enough, You’re Not Close Enough" En annen mulighet er selvfølgelig å bruke en større blenderåpning for å få mindre dybdeskarphet.

Jeg må også være ærlig å si at jeg ikke liker midtstilte motiv på denne måten. Prøv å trekk hunden ut i rule-of-thirds isåfall.

 

Hva skal du altså tenke på neste gang: Gjør det enklere, færre elementer i bildet!

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg ble dette litt for rotete, det er altfor mye i synsfeltet. Ergo står ikke hunden nok ut. Du har valgt hunden som motiv i bildet, men det er så mye annet øyet gjerne vil få med seg, spesielt tenker jeg da på den grønne lykta (eller hva det er, til venstre). I tillegg er det gjerde, himmel og trær.

Jeg ville gjort et nærmere utsnitt. "If Your Pictures Aren’t Good Enough, You’re Not Close Enough" En annen mulighet er selvfølgelig å bruke en større blenderåpning for å få mindre dybdeskarphet.

Jeg må også være ærlig å si at jeg ikke liker midtstilte motiv på denne måten. Prøv å trekk hunden ut i rule-of-thirds isåfall.

 

Hva skal du altså tenke på neste gang: Gjør det enklere, færre elementer i bildet!

:)

Legger merke til det når du sier det..Får prøve og tenke litt på dette neste gang jeg er ute med bikkja og knipser.

 

- Rule of thirds var noe jeg ikke viste om faktisk, så jeg får takke for gode tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...