BarneyGumble Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Hei! Er usikker på emnetittelen siden jeg rett og slett ikke vet hva dette heter på norsk og er egentlig litt usikker på engelsk også Det jeg er ute etter tror jeg heter cable release eller cable shutter release på engelsk. Jeg skal lage fjernutløser til Panasonic LX3 som ikke har en elektronisk kontakt for dette formålet. Jeg har tenkt til å bestille braketten i bildet under, men her følger ikke selve wiren eller kabelen med. Spørsmålet mitt bil da til slutt todelt: 1. Hva heter dette egentlig? 2. Hvor får man tak i det? (gjerne en fysisk butikk slik at jeg kan sjekke at ting passer) Endret 18. juni 2010 av BarneyGumble Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Dette så ut som en billig løsning: http://cgi.ebay.com/27-95-inch-Remote-Shutter-Release-Cable-Film-Camera-/270595102990?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f00b9990e#ht_2594wt_1137 Cable release ga haugevis med treff på ebay, ihvertfall Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 På norsk: snorutløser. Som dessverre benyttes om både mekaniske (som du leter etter) og elektroniske. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Takk for svar begge to! Dette så ut som en billig løsning: http://cgi.ebay.com/27-95-inch-Remote-Shutter-Release-Cable-Film-Camera-/270595102990?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f00b9990e#ht_2594wt_1137 Cable release ga haugevis med treff på ebay, ihvertfall Jepp, det så billig og greit ut, men hvordan vet jeg at denne passer til nettopp dette adapteret? Antar det festet inn med en form for gjenger, men så vidt jeg klarte å finne ut på et annet forum så var det ingen standard for dette... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Den typen av snorutløserere er standariserte, mener jeg å huske. Så alle bør virke. Endret 18. juni 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Jepp. Den dyrere varianten på ebay reklamerte med at alle utløsere passer på alle kamera. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Dette kan antaglig også finnes i rotekasser hos din lokale fotobutikk, i skuffer hos slektninger og på loppemarked. Alle typer passer alle kameraer som har skruhull på utløseren. Den dingsen du titter på benytter standard skruhull. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Jepp, sendte en mail til han som lagde braketten og spurte også. Han sa at det var stort sett standardisert, men at det fantes noen sære avarter som man en sjelden gang kunne komme borti. Da er det nok ikke noe problem. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå