Gå til innhold

Regionsperre på kredittkort

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Etter at en bekjent av meg fikk skimmet et av sine VISA-kort, og dette kort tid etter ble brukt i Sør-Amerika, har jeg hørt at enkelte banker og kredittkortselskaper har innført regionsperre for sine kort. Dette gjør at man kan åpne og stenge for bruk i regioner, verdensdeler og land, slik at kortet ikke kan benyttes der det er stengt. Man kan, slik jeg har forstått det, sperre kortet for bruk i alle land unntatt Norge, og åpne for de enkelte land man skal på ferie til i den aktuelle perioden.

Det jeg ikke har klart å finne, er en oversikt over hvilke kortselskaper som tilbyr dette. Jeg har sjekket alle mine, men finner ingenting på disse. Er det noen som kan bidra til å lage en slik oversikt her? Eventuelt også fortelle hvordan dette virker i praksis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har konto i Skandiabanken, og de har regionsperre på Visa debetkortet men ikke på kredittkort.

I praksis virker det vel slik at du ikke får brukt kortet på varekjøp og minibank i de verdensdelene du selv velger å sperre for. Netthandel er ikke sperret, kun fysisk bruk i andre land. Jeg skal på ferie i Europa om en uke, og husket å åpne for bruk i Europa. Det er litt kjedelig om man glemmer det og står der uten å få ut penger i minibanken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...