Gå til innhold

Catalys 10-6 - får ikke bootet maskin

Tweakr

Anbefalte innlegg

For første gang fikk jeg problemer med en oppdatering til mitt ATI HD 4870x2.

Etter at jeg lastet ned og installerte hovedpakken med Catalyst 10-6 og drivere, ba den (for første gang på lenge) om at maskinen startet på nytt.

Den kom seg helt til den skulle inn på logon screen, men restartet før den kom dit. Jeg tar backup hver dag, så jeg gjenopprettet systemet fra noen timer tilbake. Recovery sa imidlertid at den fant en "bad driver" - som bare kan tilskrives ATI-driverne, etter min mening.

Jeg har gjentatt hele denne prossessen to ganger, med samme resultat.

Er det noen som har opplevd det samme, eller som har en forklaring på hva jeg gjør galt?

Edit: Systemet var ikke overklokket ved forsøkene.

Endret av Prøver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for link.

Ja det er ganske likt. Men jeg forstår han ikke. Han sier at han får BSOD før han kommer inn i windows. At han ikke kan avinstallere driverne i sikker modus, men alikevel sier han at han gjør det fra device manager. Har han modifisert recovery console til å inneholde device manager da eller?

Lenke til kommentar

Jeg kan nok bekrefte problemer med Catalyst 10.6, fikk BSOD for en liten stund siden da jeg skulle spille et spill. Først hoppet det opp masse grønne firkanter som filmret rundt på skjermen, deretter BSOD.

Jeg har avinstallert 10.6 og installert Catalyst 10.5 som ser ut il å virke fint, for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Catalyst 10.5 har jeg brukt siden den kom ut, hadde og har ikke hatt noen problemer med den. Har 2 x HD 4870 i Crossfire. Og kan ikke huske at jeg har hatt lignende problemer før med Catalyst drivere.

Spillet som gjorde at 10.6 krasjet med BSOD var Need for Speed Undercover. Hadde også litt rar grafikk i Fallout 3 pluss Modern Warfare 2. :thumbdown:

Edit: Ser at det er en del som faktisk har problemer med CCC 10.5 også. De anbefaler å bruke 10.4 versjonen så lenge.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke noe valg akkurat nå. Det ser ut som PSU'n min har stempla ut og blitt ufør. :cry: Litt over 1 år gammel.

Men feriepenger og skattepenger kommer snart, heldigvis. Men det blir en stusselig ventetid.

:ohmy:

Endret av Prøver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...