Qumad Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Jeg får ikke sende e-post til adresser med ÆØÅ fra Gmail. Er det bare meg eller er dette ett kjent problem? Har Ø i e-post adressen min. Å forvente at andre automatisk ska skjønne at de kan bruke xn--MINURLUTENØ-r1a i stede for xn--MINURLMEDØ-r1a er litt drøyt og forvente. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Hvis du forventer å få mail fra andre, bør du skaffe deg en mailadresse med kun ASCII-karakterer i. Bruk av disse tegnene inngår i en "standard" under utarbeiding, etter hva jeg kan lese meg til. Selv om denne skulle blitt implementert i morgen (svært lite sannsynlig), er det en rekke mailservere der ute som er 5 år og eldre, så dette vil nok være like problematisk i overskuelig fremtid. Edit: Tenkte meg litt om. Det er jo ikke mailserveren sitt problem, ettersom det er klientens jobb å encode mailadressen riktig. Men poenget mitt står fortsatt, det er mengder av gamle, utdaterte mailklienter der ute enda. Endret 19. juni 2010 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå