fattigstudent Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Hei! Jeg skal føre regnskap for foretaket mitt, et lite ENK, og lurer på om jeg kan bruke én og samme kontoutskrift som bilag for flere posteringer i regnskapet? Et eksempel: Jeg bestiller et produkt til kr 2000 15. juni. Pengene går ut av firmakonto 17. juni. I regnskapet fører jeg 15. juni: Kredit kr 2000 på konto 2400 LEVERANDØRER og Debet kr 2000 på konto 6500 UTSTYR 17. juni fører jeg: Kredit kr 2000 på konto 1920 BANKINNSKUDD og Debet kr 2000 på konto 2400 LEVERANDØRER Bilaget for den første posteringen blir kvitteringen fra nettbutikken, og bilaget for den andre må nødvendigvis bli kontoutskriften. Spørsmålet da blir om kontoutskriften kan brukes som bilag for flere slike banktransaksjoner, slik at jeg fører opp samme bilagsnummer flere steder i regnskapet? Håper noen har et svar på lur ! Lenke til kommentar
gorber Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Det er en grei måte å gjøre det på. Bare hus at alt som er kostnadsført har originalbilag. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hvis du har veldig mange posteringer vil det anbefales å skrive ut et betalingsbilag fra nettbanken din som bilag. Blir litt enklere å se etter feil da. Hvis du i tillegg henger på kopi av faktura eller liknende blir det veldig enkelt å føre også ettersom du har enkel tilgang til fakturanummer (gitt at du bruker dette for å føre da). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå