Gjest Slettet+65471 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Hei! Jeg trenger et raskt og bra antivirus. I dag har jeg Norman Endpoint Protection, noe som jeg så kom veldig dårlig ut i av testen her: http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc_report26.pdf Jeg synes Norman fungerer greit, men tror det er dårlig på å stoppe virus siden Malwaretes finner virus titt og ofte. Jeg lurer på om jeg burde bytte og i så fall til hvilket. Microsoft, avg, avira eller fortsette med Norman er det jeg vurderer. Jeg synes det er veldig viktig at det er RASKT og FORSTYRRER LITE. Ellers må det selvfølgelig stoppe virus. Tusen takk for hjelpen! Jeg tenker selvfølgelig på Microsoft Security Essentials når jeg skriver Microsoft, bare så det er helt klart! Endret 18. juni 2010 av Slettet+65471 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Norman AV og Norman ISS har kommet dårlig ut i de aller fleste tester.. Så det er et program som jeg ikke stoler på, eller kan anbefale til noen. Når det gjelder minst forstyrrelser, så vil jeg si av gratisversjonene at Windows Security Essentials er vinneren her. Dette har gitt MSE både ris og ros, ris for at brukeren ikke kan velge selv hva som skal gjøres med den infiserte filen og ros for at den er så uforstyrrende å fjerner den infiserte filen for deg uten mas og tjas. Dog kan automatisk håndtering av infiserte filer settes opp på alle Antivirusprogrammer, MSE er laget som et enkelt og simpelt Antivirusprogram som trenger minst mulig av brukeren. Når du tenker på "raskt" tenker du da på hvor mye systemressurser programmet bruker, eller hvor fort det fullfører et søk av maskinen? Når det gjelder systemressurser, er det egentlig lite som skiller de forskjellige gratisversjonene. Så hva du velger her er egentlig hipp som happ. Når det gjelder virussøk, kan jeg ikke gi deg et konkret svar- ettersom det hos meg blir utført søk når jeg ikke sitter ved PCen. Sitte å se på et Antivursprogram i arbeid, er som å se maling tørke. Så jeg har satt programmet til å søke på de tidspunktene jeg er vekke fra PCen. Så om det tar 30 minutt, 45 minutt eller 1 time å fullføre et fullt søk er for meg likegyldig. Jeg kan nevne at Windows Security Essentials hos meg bruker rett under 1 minutt på å fullføre en Quick Scan. En full scan med Windows Security Essentials, tok hos meg rett i overkant av 30 minutter. Når det gjelder Antivirusprogrammer, så har de alle sine pluss og minus sider. Jeg selv liker å sammenligne beskyttelse mot skadelig programvare litt som å kjøre bil. Den beste beskyttelsen er sunn fornuft, Antivirusprogram er for meg der som annen forsvarer kan du si. Når jeg er på biltur, bruker jeg alltid bilbelte. Ikke på grunn av at noen i min familie kjører som noen naud, men fordi det er et hav av andre fullstendig idioter som triller på veiene med sine stålkister. For å oppsummere- Siden minst mulig fortstyrrelse er et kriterie, og det egentlig ikke er mye som skiller på de andre punktene mellom gratisversjonene. Så vil jeg si at Windows Security Essentials er et program som er verdt å prøve ut. Noen tester av Windows Security Essentials sier at programmet mangler Heuristics funksjon. Jeg kan nevne at dette bare er noe vrøvl, MSE har Heuristics! Eneste forskjell er at Microsoft ikke nevner dette eller skryter av å ha denne funksjonen. Uten Heuristics ville neppe MSE bestått testene av AV-comparative eller Virus Bulletin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65471 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Tusen takk for ekstremt bra svar! Jeg bruker nå MSE og det fungerer ypperlig. Anbefales på det varmeste til andre. Jeg tenkte på rask som i lite ressurskrevende, men du svarte jo på begge, så det var bra! Burde jeg på en eller annen måte markere denne tråden for løst? Skjønner ikke helt hvordan jeg gjør det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65471 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Er det forresten noe poeng i å kjøre virussøk i tillegg til å ha programmet installert. Hvis jeg merker noe rart på PCen kjører jeg Malwarebytes, det pleier å stoppe det meste. Burde jeg kjøre MSE scan innimellom også, og holder quick scan, eller burde man ta full scan innimellom Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Jeg selv har satt MSE til å utføre en daglig Quick Scan av maskinen. Dernest tar jeg fra tid til annen, slik omtrent en gang per måned å utfører en Full Scan manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå