Gå til innhold

5100 eller 6610?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallo

Jeg skal kjøpe meg ny mobil med tele2 abbonement.

Jeg lurer veldig på om jeg skal velge 5100 eller 6610?

Har 1000 spenn nå, og da har jeg råd til 6610! Eller skal jeg spare litt til å kjøpe 5100? :roll::shrug:

Til vanlig bruk holder det med 6610, men hvis du er et "friluftsmenneske" og trenger støy-, slag- og sprutbeskyttelse sparer du til 5100.

Kanskje du bør vente til 6620 kommer, for da faller vel trolig prisen på 6610 ytterligere!?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har en 6610 som jeg kjøpte for 2-3 måneder siden. Hittil har jeg vært veldig fornøyd med den. Kjøpte først en 5100 fordi den virket kul men jeg må si at jeg ikke var noen stor fan. Den er litt stor og det får skjermen til å virke litt liten. Så litt rart ut. Knappene er også rimelig harde og etter å ha skrevet meldinger i en dag var tommelen en smule sår. Det er sikkert tilvenning men ikke særlig behagelig. Jeg synes 6610 er veldig grei. Pen å se på (selvfølgelig smakssak) og den fungerer bra. Måtte oppdatere softwaren min men det gikk jo greit. Knappene er veldig behagelige og jeg er som du skjønner fornøyd med den. Kan egentlig ikke komme på noen negative sider sånn i farten.

Håper det ga deg en ide.

Erik

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en 6610 i dag :)

Er storfornøyd, lekker telefon med alle funksjoner en trenger :)

Kunne vært litt bedre spillpakke, men man kjøper ikke en telefon for å spille mye på den. I tillegg synes jeg at radio på høytalleren skulle vært mulig uten å koble til ørepluggene.

virkelig en telefon å satse på

Lenke til kommentar

vell, jeg tror faktisk ikke det...

jeg hadde ei prosjektoppgave angående radio, jeg lagde en FM-sender med ei antenne på 1.5 CM. Den klarte å sende 100meter gjennom mur og bettong.

Den var laget på 1 transistor, hvilket er veldig bra til å være så lite.

Hvorfor ikke bruke antennen som er innebygd i telefonen? Som blir brukt til nettet. Den er sterk og god, i tillegg opererer ikke landsdekkende kanaler med pinglete sendere :p

Lenke til kommentar
vell, jeg tror faktisk ikke det...

jeg hadde ei prosjektoppgave angående radio, jeg lagde en FM-sender med ei antenne på 1.5 CM. Den klarte å sende 100meter gjennom mur og bettong.

Den var laget på 1 transistor, hvilket er veldig bra til å være så lite.

Hvorfor ikke bruke antennen som er innebygd i telefonen? Som blir brukt til nettet. Den er sterk og god, i tillegg opererer ikke landsdekkende kanaler med pinglete sendere :p

Jeg kan fint lite om radiobølger men jeg vet ihvertfall at FM-båndet og GSM-båndet opererer på forskjellige frekvenser med forskjellig bølgestørrelse, etc. Tror hovedpoenget er at antennene er bygget for forskjellige frekvensområder som igjen har forskjellige bølgestørrelser. Derfor går det ikke an å bruke GSM-antennen til FM-båndet. Hvis du noen gang skal i militæret og titter på forskjellen mellom VHF og HF radio-antenner ser du at det er ganske heftig stor forskjell på størrelse, etc. Det var en digresjon men ihvertfall så tror jeg det er poenget. Du kunne sikkert brukt en kortere antenne, så lenge den er delelig med den total lengden av håndfriledningen (med andre ord. halvparten så lang, 1/4 så lang, 1/8 så lang, etc.) Hvis du har laget prosjekt om dette her så har du kanskje en bok du kan lese:-) Det ble utrolig teknisk men det er ihvertfall noe sånt som er svaret..

Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...