Gå til innhold

Gamer PC, 10-12k

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å kjøpe en Pc i nærmeste fremtid, og derfor trenger jeg hjelp fra noen som vet hva som er bra for tiden, ettersom jeg selv har vært borte fra markedet i en liten stund.

Har bestemt meg for CoolerMaster HAF922, og en i7 CPU. Har tenkt litt på å gå for en 5870 GPU, men er ikke helt sikker. Resten er det jeg trenger mest hjelp til.

Som emnetittelen sier, har jeg tenkt å bruke omtrent 10 000-12 000 kr på systemet. Jeg trenger ikke skjerm, mus eller tastatur. Bare Pc'en.

Systemet skal også bestilles fra Datakjeden, så har helst sett for meg at dere hadde satt opp et oppsett der, men det er ikke et must.

Mvh Tekk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ska bare spille på pcen?

Da anbefaler jeg å gå for en i5 oppsett eller AMD sitt AM3.

Da dette er to plattformer for spilling.

Du får ikke noe bedre ytelse ved en i7 i spill. Eneste du hadde merket forskjell er i 3d redigering, bilde redigering osv osv.

For 10-12 tusen så får du fint et HD5870 kort og en SSD disk.

Kabinettet du har valgt deg ut. Bryr du deg om støy?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Cooler Master HAF 922 støyer ikke... Større vifter lager ikke mer bråk.

Ellers så synes jeg du burde gå for i5.. du trenger ikke i7 viss du bare skal spille

Lenke til kommentar

Du mister ikke noe ytelse for å gå for i5 eller AM3 viss du skal redigere i det småe.

Men liker du å holde på med redigering, å redigerer en good del, så ja, da er i7 bedre i ytelse. Men ser du på prisen vs ytelse så er jo i5 og AM3 bedre igjen. Så du får nesten bestemme sjøl om du vil betale litt ekstra eller ikke :)

Men skal lage en liten liste for deg jeg viss jeg har tid :)

Lenke til kommentar

CoolerMaster HAF brker som en hårføner, men det løses lett vha en viftestyring.

Ellers et greit kabinett hvis man liker fjortis-blingbling-armylook med lys.

AMD koster mindre enn i7 men gir også en dårligere opplevelse. Hvis man har SSD så er X58 mye bedre.

i7-970 lanseres snart og det vil gi en fantastisk ytelse for en grei pris.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

CoolerMaster HAF brker som en hårføner, men det løses lett vha en viftestyring.

Ellers et greit kabinett hvis man liker fjortis-blingbling-armylook med lys.

AMD koster mindre enn i7 men gir også en dårligere opplevelse. Hvis man har SSD så er X58 mye bedre.

i7-970 lanseres snart og det vil gi en fantastisk ytelse for en grei pris.

Skal man ha en SATA 6Gbps SSD eller USB 3.0 er AMD best for tiden, og ja spiller ikke rolle om intel er best når de har ikke nok båndbredde! ;)

hvorfor?, enkelt, intel har PCI Express 1.0 fra sin sørbro og PCI Expres 2.0 fra cpuen, AMD har PCI Express 2.0 for alt

ps dette bilde mangler marvell PCIe kort på AMD platformen!, i tilegg er amd sin nye Sb850 helt ny, man kan se det på skriving at de har brukt mye tid å få bra skrive ytelse, men har bomma litt på lese, men drivere kommer ut hele tiden så ikke noe nytt

22103.png

22105.png

http://www.anandtech.com/show/2973/6gbps-sata-performance-amd-890gx-vs-intel-x58-p55/1

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Bump

i7 oppsett:

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=65b459c646da4ed88681aa33b9a7a5cd

mitt oppsett: http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=864b804ddf98473a9188f3ec7088cba0

Her kan du se lite ytelsesforskjell til flere tusen kroner mindre, alt jeg har å si. Kjøp AMD, ikke intel. Da får du mye mindre ytelse per krone.

AMD oppsettet der det beste valget av dei to oppsetta.

Hadde eg hatt penger så hadde jeg gått for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...