Gå til innhold

12V

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hvordan man mekker en 12V kontakt fra Strømmforsyninga??

Så nemelig en elektrisk kjølegbag på elkjøp til 400kr, en sånn hadde vært perfekt på lan... :D

Eventuelt: noen som vet hvor man får kjøpt et minikjøleskap/noen som har et å selge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det greieste er vel å montere hunnkontakt til sigarettenner i kabinettet og koble den til en vanlig drevkontakt. De fleste kjølebokser av den typen kobles nemlig i sigarettenneren i bilen. Slike kontakter får du på de fleste bilrekvisitasjapper.

Lenke til kommentar

Takk takk fine url'er det der :D

Den siste var litt vel dyr da men.

Skulle gjerne vist hvor mange watt eller amper de bruker :shrug:

Har mistanke om at de bruker litt vel mye for min PSU i tillegg til alt stæsjet jeg allerde har.

Det jeg tenkte var mer noe som har plass til 2 halvliter eller en 6-pack

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å måle motstanden gjennom det du vil ha på strømforsyninga, deretter finner du ut effekten med denne formelen:

P=U^2 / R (altså 12*12/motstand)

og for å få tak I 12V: kople på til den gule kontakta og til den svarte på molex-kontakta. sånn jeg forsyner de fleste av viftene mine(=

Lenke til kommentar

Det er en grei 12V kjølebag på expert også. Den koster 400 eller 500 kroner og drar max 4A. Stort sett peltierelementet som trekker strøm, regner jeg med. Er ei litt spesiell dobbel radialvifte der også. Litt vanskelig å forklare - løp og se ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...