atLind Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Noen som har peiling på hvordan man mekker en 12V kontakt fra Strømmforsyninga?? Så nemelig en elektrisk kjølegbag på elkjøp til 400kr, en sånn hadde vært perfekt på lan... Eventuelt: noen som vet hvor man får kjøpt et minikjøleskap/noen som har et å selge? Lenke til kommentar
Novec Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Det greieste er vel å montere hunnkontakt til sigarettenner i kabinettet og koble den til en vanlig drevkontakt. De fleste kjølebokser av den typen kobles nemlig i sigarettenneren i bilen. Slike kontakter får du på de fleste bilrekvisitasjapper. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hehe, har en kompis som ha gjort det, funker helt fint. Pent kan de også, kan festes bak på kabinettet f.eks. -P- Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Har tenkt litt på noe lignende jeg og. Er det noen som har noen linker eller no til en kjølebag som kjører 12 V? Lenke til kommentar
atLind Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 så en i et elkjøp reklameblad i dag... skal vi se... *søker*søker* http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Takk takk fine url'er det der Den siste var litt vel dyr da men. Skulle gjerne vist hvor mange watt eller amper de bruker Har mistanke om at de bruker litt vel mye for min PSU i tillegg til alt stæsjet jeg allerde har. Det jeg tenkte var mer noe som har plass til 2 halvliter eller en 6-pack Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Du kan jo prøve å måle motstanden gjennom det du vil ha på strømforsyninga, deretter finner du ut effekten med denne formelen: P=U^2 / R (altså 12*12/motstand) og for å få tak I 12V: kople på til den gule kontakta og til den svarte på molex-kontakta. sånn jeg forsyner de fleste av viftene mine(= Lenke til kommentar
Novec Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Det er en grei 12V kjølebag på expert også. Den koster 400 eller 500 kroner og drar max 4A. Stort sett peltierelementet som trekker strøm, regner jeg med. Er ei litt spesiell dobbel radialvifte der også. Litt vanskelig å forklare - løp og se ;-) Lenke til kommentar
A|exander Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...ght=sigg+tenner Lenke til kommentar
atLind Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Så en liten sak til på elkkjøp.no et 15l kjøleskap som kan kjøres på 12 og 230 Volt. Det hadde jo vært pent å ha med på lan. 15l kjøleskap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå