Foxboron Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Se der, du filosoferer allerede, evolusjonisme ? Mennesket (Homo) har eksistert over to millioner år. Sjimpansene et antall tusen år Hehe, du som snakker om å filosofere/spekulere: jeg har i det minste konkrete kilder for påstandene mine. På den tiden (for ca. 2 millioner år siden) så mennesket ut omtrent slik: http://ctpatriot1970.files.wordpress.com/2010/04/homo_habilis.jpg Det er nok feil, her er en riktig fremstilling av dette over to millioner år gamle afrika mennesket. http://blogs.clarin.com/blogfiles/unviajehacianuestropasado/Homo_habilis2.jpg Bildet heter Homo_habilis2.jpg. da et det riktig og tro at dette er en fremstilling av en Homo habilis. skal vi se wikipedia? http://en.wikipedia.org/wiki/Homo_habilis oi SE! et bilde: Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Se der, du filosoferer allerede, evolusjonisme ? Mennesket (Homo) har eksistert over to millioner år. Sjimpansene et antall tusen år Hehe, du som snakker om å filosofere/spekulere: jeg har i det minste konkrete kilder for påstandene mine. På den tiden (for ca. 2 millioner år siden) så mennesket ut omtrent slik: http://ctpatriot1970.files.wordpress.com/2010/04/homo_habilis.jpg Det er nok feil, her er en riktig fremstilling av dette over to millioner år gamle afrika mennesket. http://blogs.clarin.com/blogfiles/unviajehacianuestropasado/Homo_habilis2.jpg 'Omtrent slik,' sa jeg. Hvilken versjon som er mest riktig av de to vi fant blir bare spekulasjoner. Det var strengt talt ikke store forskjellen på dem uansett... JuletreDuden: du fant samme bilde som jeg fant og brukte i innlegget som IHS svarte på. Endret 17. juni 2010 av Dunsay Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Sjimpansene har ikke eksistert i mange hundre tusen år som mennesket og kan således ikke ha samme stamfar som mennesket. Hvor stor andel av alle døde dyr etterlater seg fossiler som varer i 10 000 000 år... Det har ikke vært noe problem å finne menneske skjelleter (fossiler) Så den unskyldingen holder ikke Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Sjimpansene har ikke eksistert i mange hundre tusen år som mennesket og kan således ikke ha samme stamfar som mennesket. Hvor stor andel av alle døde dyr etterlater seg fossiler som varer i 10 000 000 år... Det har ikke vært noe problem å finne menneske skjelleter (fossiler) Så den unskyldingen holder ikke Du er en mester i å ignorere poster du ikke kan svare på, det skal du ha 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Du har helt rett IHS, vi har ikke samme stamfar. det var derimot for noen millioner år siden, en liten rase fikk en liten "variasjon" i seg. dette som du sier, IHS, er da helt naturlig. Denne ene variasjonen varierte seg enda litt mer, mens den "originale" (kan jeg kalle den det?) rasen ble til dagens menneske, ble denne variasjonen til en sjimpanse. Dette vill si at sjimpansen egentlig er en variasjon av mennesket. At sjimpansen er en nylig avstamning fra mennesket (et misfoster) hadde faktisk vært letter å aksepterer, enn disse absured teoriene evolusjonistene kommer med. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Sjimpansene har ikke eksistert i mange hundre tusen år som mennesket og kan således ikke ha samme stamfar som mennesket. Hvor stor andel av alle døde dyr etterlater seg fossiler som varer i 10 000 000 år... Det har ikke vært noe problem å finne menneske skjelleter (fossiler) Så den unskyldingen holder ikke Selv bein råtner bort, så sant ikke det døde dyret synker nedi et sted med svært lite oksygen og tilsvarende lite forråtnelse. Skjelletter er bein, fossiler er forsteinede skjelletter. Å omdanne et bein til et fossil tar lang tid - mange tusen år. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) 'Omtrent slik,' sa jeg. Hvilken versjon som er mest riktig av de to vi fant blir bare spekulasjoner. Det var strengt talt ikke store forskjellen på dem uansett... Jo det var det, den ene så ut som en ape, den andre som en neger. Endret 17. juni 2010 av IHS Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 At sjimpansen er en nylig avstamning fra mennesket (et misfoster) hadde faktisk vært letter å aksepterer, enn disse absured teoriene evolusjonistene kommer med. 'Nylig' er relativt. I biologisk forstand er 7 millioner år fremdeles 'relativt nylig'. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Du har helt rett IHS, vi har ikke samme stamfar. det var derimot for noen millioner år siden, en liten rase fikk en liten "variasjon" i seg. dette som du sier, IHS, er da helt naturlig. Denne ene variasjonen varierte seg enda litt mer, mens den "originale" (kan jeg kalle den det?) rasen ble til dagens menneske, ble denne variasjonen til en sjimpanse. Dette vill si at sjimpansen egentlig er en variasjon av mennesket. At sjimpansen er en nylig avstamning fra mennesket (et misfoster) hadde faktisk vært letter å aksepterer, enn disse absured teoriene evolusjonistene kommer med. et misfoster er i teorien en variasjon, men da er vist vi også misfostre. 'Omtrent slik,' sa jeg. Hvilken versjon som er mest riktig av de to vi fant blir bare spekulasjoner. Det var strengt talt ikke store forskjellen på dem uansett... Jo det var det, den ene så ut som en ape, den andre som en neger. det ene er et maleriet av en mann med en mening. samme er skulpturen. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Jo det var det, den ene så ut som en ape, den andre som en neger. Se på nesepartiet. Se på den lave pannen. Se for deg 'apen' med håret til 'negern'. De likner! Også: det JuletreDuden sa! Endret 17. juni 2010 av Dunsay Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Sjimpansene har ikke eksistert i mange hundre tusen år som mennesket og kan således ikke ha samme stamfar som mennesket. Hvor stor andel av alle døde dyr etterlater seg fossiler som varer i 10 000 000 år... Det har ikke vært noe problem å finne menneske skjelleter (fossiler) Så den unskyldingen holder ikke Det har levd ca. 100 milliarder mennesker og menneskeaper opp gjennom tidene i følge wikipeda. Uansett hva tallet er nøyaktig, snakker vi om mange titalls milliarder (nøyaktig hvor mange kommer an på definisjonen). Hvor mange skjeletter har vi funnet som er eldre enn 500 000 år gammel? Ikke så alt for mange. 1 Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) 'Omtrent slik,' sa jeg. Hvilken versjon som er mest riktig av de to vi fant blir bare spekulasjoner. Det var strengt talt ikke store forskjellen på dem uansett... Jo det var det, den ene så ut som en ape, den andre som en neger. Og der har du essensen i det vi diskuterer: På et visst tidspunkt vil forskjellene være så små at du knapt kan tyde dem, og folk blir svært uenige om hvorvidt det er det ene eller det andre (som om naturen konformerer til våre illusjoner om enten-eller). Det er nettopp det som skjer når man viser typiske «overgangsformer» til såkalte anti-evolusjonister. Case in point. Jeg for min del kunne ikke se noen forskjell som rettferdiggjorde påstanden om at den ene er noe den andre slett ikke er. Faktisk hadde jeg store problemer med å skjønne hvorfor du postet et bilde som formodentlig skulle være en rak motsetning til det første, noe det aldeles ikke var. Endret 17. juni 2010 av TrondH86 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 At sjimpansen er en nylig avstamning fra mennesket (et misfoster) hadde faktisk vært letter å aksepterer, enn disse absured teoriene evolusjonistene kommer med. 'Nylig' er relativt. I biologisk forstand er 7 millioner år fremdeles 'relativt nylig'. Se der du vil på død og liv ha sjimpansen millioner av år tilbake fordi du forstår teorien ikke stemmer uten. "nylig" er et antal tusen år siden da de første sjimpansene dukket opp, ikke millioner år siden Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Se der du vil på død og liv ha sjimpansen millioner av år tilbake fordi du forstår teorien ikke stemmer uten. "nylig" er et antal tusen år siden da de første sjimpansene dukket opp, ikke millioner år siden 'Antall tusen år' er din påstand, og derfor din bevisbyrde. Millioner av år tilbake er min påstand, og her er min kilde: Ca. 2/3 ned siden, 7Ma - http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_human_evolution Vi så visstnok omtrent slik ut: Endret 17. juni 2010 av Dunsay Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Se der du vil på død og liv ha sjimpansen millioner av år tilbake fordi du forstår teorien ikke stemmer uten. "nylig" er et antal tusen år siden da de første sjimpansene dukket opp, ikke millioner år siden 'Antall tusen år' er din påstand, og derfor din bevisbyrde. Millioner av år tilbake er min påstand, og her er min kilde: Ca. 2/3 ned siden, 7Ma - http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_human_evolution Står ingen ting om at det eksisterte sjimpanser millioner av år siden, som du tror. Hva tror du det kommer av ? Endret 17. juni 2010 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 'Omtrent slik,' sa jeg. Hvilken versjon som er mest riktig av de to vi fant blir bare spekulasjoner. Det var strengt talt ikke store forskjellen på dem uansett... Jo det var det, den ene så ut som en ape, den andre som en neger. Og der har du essensen i det vi diskuterer: På et visst tidspunkt vil forskjellene være så små at du knapt kan tyde dem, .. Ja ser du ikke forskjellen på en ape og en neger ? Eller er du så lurt, at du mener du ser de nesten er like ? Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Se der du vil på død og liv ha sjimpansen millioner av år tilbake fordi du forstår teorien ikke stemmer uten. "nylig" er et antal tusen år siden da de første sjimpansene dukket opp, ikke millioner år siden 'Antall tusen år' er din påstand, og derfor din bevisbyrde. Millioner av år tilbake er min påstand, og her er min kilde: Ca. 2/3 ned siden, 7Ma - http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_human_evolution Står ingen ting om at det eksisterte sjimpanser millioner av år siden, som du tror. Hva tror du det kommer av ? Gjør det her: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Chimpanzee?wasRedirected=true Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 'Omtrent slik,' sa jeg. Hvilken versjon som er mest riktig av de to vi fant blir bare spekulasjoner. Det var strengt talt ikke store forskjellen på dem uansett... Jo det var det, den ene så ut som en ape, den andre som en neger. Og der har du essensen i det vi diskuterer: På et visst tidspunkt vil forskjellene være så små at du knapt kan tyde dem, .. Ja ser du ikke forskjellen på en ape og en neger ? Eller er du så lurt, at du mener du ser de nesten er like ? Stiller et spørsmål til din tolkning av et bilde.... les det jeg skrev. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Står ingen ting om at det eksisterte sjimpanser millioner av år siden, som du tror. Hva tror du det kommer av ? Dette står, svart på hvitt: 7 Ma - Hominina speciate from the ancestors of the chimpanzees. The latest common ancestor lived around the time of Sahelanthropus tchadensis, ca. 7 Ma. 'For 7 millioner år siden: Hominina skiller lag med sjimpansenes stamfar. Siste felles stamfar levde samtidig som Sahelanthropus tchadensis, for omlag 7 millioner år siden.' Dvs.: hverken mennesket eller sjimpansen eksisterte på dette tidspunktet, men vår felles stamfar gjorde det. Endret 17. juni 2010 av Dunsay Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Står ingen ting om at det eksisterte sjimpanser millioner av år siden, som du tror. Hva tror du det kommer av ? Gjør det her: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Chimpanzee?wasRedirected=true Ja det gjør det "Chimpanzees split from human evolution about 6 million years ago" men det er bare en evolusjonist bløff. Det er ikke funnet sjimpanse skjellet (fossiler) så langt tilbake i tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå