Gå til innhold

Dell er den beste webshopen


Anbefalte innlegg

Synes det er litt trist at dere ikke kan overholde retningslinjene, der står det vel at man skal holde en saklig tone?

 

Det har definitivt sine fordeler å bestille fra Dell, spesielt dersom man er usikker på hvordan man får et stabilt system. Maskinene fra Dell er som regel testet etc, dvs svært liten sjanse for hardware kompatibilitets problemer etc. At man får Office og Windows svært billig med i prisen er jo også definitivt en fordel. En annen fordel er at du får en maskin som ikke ser ut som "deler", men som et system.. Noen liker det, andre ikke, jeg synes Dell maskinene er kule, men det er meg.

 

Komplett er Komplett, ferdigbygde maskiner er etter det jeg har forstått muligens ikke deres sterke side. Det er ikke sjelden det kommer opp klager på sidene her hvor folk finner ut at CPU kjører på feil frekvens etc, dette er ting Komplett hadde oppdaget om de hadde gjort litt mer enn å bare kleise delene sammen oppi kabinettet.

 

Dvs dersom jeg skulle kjøpt ferdig maskin og ikke hadde hatt planer om å overklokke(kanskje ikke ante hva OC er for noe), så hadde jeg bestilt fra Dell. Dersom du liker å overklokke eller bygge eget system bestiller du gjerne enkeltkomponenter uansett, da er definitivt Komplett et av de bedre valgene. Dell er uansett bra på pris, de får vel blant annet Intel CPUer veldig billig :) Min mening er med andre ord at Dell og Komplett retter seg mot forskjellige kundegrupper,

 

Akkurat det jeg mener og

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe..en saklig tone på det forumet her skal du lete lenge etter..

Klarer som regel ikke å lese gjennom en hel tråd her pga.kvalmen som brer seg i kroppen av all usakelighet osv..

 

Greit nok at Dell leverer ok ferdig pc'er.Men en ferdig pc vil ikke kunne måle seg med en bra selvbygd.

Lenke til kommentar
Synes det er litt trist at dere ikke kan overholde retningslinjene, der står det vel at man skal holde en saklig tone?

 

Det har definitivt sine fordeler å bestille fra Dell, spesielt dersom man er usikker på hvordan man får et stabilt system. Maskinene fra Dell er som regel testet etc, dvs svært liten sjanse for hardware kompatibilitets problemer etc. At man får Office og Windows svært billig med i prisen er jo også definitivt en fordel. En annen fordel er at du får en maskin som ikke ser ut som "deler", men som et system.. Noen liker det, andre ikke, jeg synes Dell maskinene er kule, men det er meg.

 

Komplett er Komplett, ferdigbygde maskiner er etter det jeg har forstått muligens ikke deres sterke side. Det er ikke sjelden det kommer opp klager på sidene her hvor folk finner ut at CPU kjører på feil frekvens etc, dette er ting Komplett hadde oppdaget om de hadde gjort litt mer enn å bare kleise delene sammen oppi kabinettet.

 

Dvs dersom jeg skulle kjøpt ferdig maskin og ikke hadde hatt planer om å overklokke(kanskje ikke ante hva OC er for noe), så hadde jeg bestilt fra Dell. Dersom du liker å overklokke eller bygge eget system bestiller du gjerne enkeltkomponenter uansett, da er definitivt Komplett et av de bedre valgene. Dell er uansett bra på pris, de får vel blant annet Intel CPUer veldig billig :) Min mening er med andre ord at Dell og Komplett retter seg mot forskjellige kundegrupper,

 

Akkurat det jeg mener og

Haha sykt pissed dere ble da!!!! :lol:

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke at denne tråden her er den værste jeg har sett når det gjelder usakligheter. Hva sikter dere til?

Jeg mener det at når noen går ut og lager en tråd der emnet inneholder en påstand om at Dell er den beste webshopen, så er det klart at noen vil motsi dette da de ikke er enig i dette.

Dell kan aldri bli den beste webshopen fordi de har et altfor snevert produktspekter. De selger jo kun egne produkter.

Dell sin webshop er kanskje den beste for sin målgruppe. Ingenting mer!

At Dell lager gode maskiner har mange av oss allerede fått fram. At kundegruppenene til Dell og Komplett er forskjellig er også konstantert.

I de testene jeg har lest av komplette pc-pakker har som regel en maskin satt sammen av Komplett eller en annen lignende webshop vunnet. Dette pga. forhold mellom pris/ytelese samt at de som regel er mye mer fremtidsrettet med tanke på oppgraderinger enn maskiner fra de store produsentene.

Lenke til kommentar
MokkaKaffi:

 

Du sa du fikk den PC'en til 19000kroner (etter en del rabatter...)

Når jeg setter opp den samme PC'en ved selv å konf'e oppsettet får jeg en sluttsum på 24000...

 

Hvordan får du 5000 kroner i avslag?

 

Vet faktisk ikke hvordan han fikk det, men kan fortelle at når jeg kjøpte min laptop (Dell Latitude C640), fikk jeg ca 6000 kr i rabatt. Den kostet ca 25000 eks mva for et år siden, og jeg fikk den for 19000 etter at jeg tok en liten telefon til Dell. Samme maskin koster i dag 16000. Ikke så dårlig med 3000 kr fall på et år synes nå jeg da.

 

Når det kommer til utvidelse...hvor mange PCI/AGP porter trenger man da? Sist jeg sjekket inni en Dell maskin, hvilket begynner å nærme seg et år nå, så var det da 4-5 PCI porter, samt 1 AGP port. Da er nettverk, lyd og IEEE 1394 integrert. Hva i H*LV*TT* er det folk maser om når de sier at Dell ikke kan bygges ut...har de noen gang sett inne i en Dell maskin, bare lurer jeg? Må jo finnes grenser for hvor mange kort man skal dytte inn i en stakkars maskin også. Man får vel stort sett ikke noen hk med fler en 6 pci porter meg bekjent, så 4-5 bør vel være godtatt spør du meg.

 

Når det kommer til support, så går faktisk Dell for å være blant de beste. Det faktisk på både lands og verdensbasis. Det kan selvfølgelig ta noe lang tid å komme fram på telefon, men hvor gjør det ikke det? Kan nevne i fleng...Telenor, NGT, Komplett osv osv. Akkurat der er vel ikke Dell noe bedre eller dårligere. Når du så kommer frem til å prate med en person, da vil han høre hva feilen er, deretter lose deg gjennom noen tester. Hvis de ikke finner ut hva feilen er, så kommer det en servicekar til deg for å kikke nærmere på problemet. Jeg fikk sågar en servicekar til å komme til meg etter 2 virkedager, i AUSTRALIA. Da skiftet han hk på laptopen min på en time, og etterpå har den fungert 100% (he...linux er noe ustabilt, men XP er solid som bare det. :) ) Faktisk når jeg ringte supporten i Norge, og fortalte hva jeg hadde gjort for å finne ut feilen selv (kjørt noen diagnostics programmer osv, så gadd ikke typen i telefonen og gjøre noe, han sendte en tekniker direkte. Hvis ikke det er bra service, så vet ikke jeg. De som opplever dårlig service, hvor enn det er, tipper jeg er 14tisser som ikke kan holde hyggelig tone i telefonen. Tipper de bare buser ut med at "Dell/butikken er no dritt, og denne møkkamaskinen kan dere kaste på dynga for meg". Jeg VET at de som jobber med support setter stor pris på kunder som er velvillige, og prøver å løse problemet sammen med dem. Sier det ut fra at jeg har vært tekniker selv (ikke hos Dell), samt at jeg ALDRI har hatt noe problem uansett hvor jeg har ringt når det gjelder support. Holder alltid en hyggelig tone, spiller litt dum på data og da ordner det seg....uansett om butikken er komplett eller Dell eller whatever.

 

shit as...det ble langt...men er drittlei alle fjortissene på forumet som ikke har no forhold til hva de prater om.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på de 19000, hos meg kommer det på noe mer (ca 23000) dersom jeg konfigurerer en Dimension 8300. Dimension 4600 er oppgitt å ha bare 533 FSB selv om kortet bygger på 865 PE.

 

Ellers har jeg på jobb brukt Dell maskiner siden 1995, og de fungerer ypperlig til standardbruk (gjelder Optiplex serien som er kvalitetsserien til Dell). Men skulle jeg hatt en ny PC privat i dag hadde ikke Dell kommet lengst opp på ønskelista. Mine argumenter for dette er:

 

  • Bruker bare 250 W strømforsyning, blir på kanten dersom man som jeg putter i ekstra harddisk, SCSI kort, Videoredigeringskort m.m., og maskina går lengre tid på full load.

Utnytter ikke alle mulighetene på 865 og 875 korta, eks S-ATA raid

Mangler Firewire og lyd foran på PC-en (de jeg har sett)

Noe dårlig kjøling - jf ovenfor

Ellers bruker ikke Dell særlig andre komponenter enn de du får på komplett. Dell kjøper alle komponentene fra komponentleverandører etter sine spesifikasjoner (driver bare sammensetting). Dvs at de ikke har bedre komponenter enn andre. Men produksjons- og testrutinene er meget bra, noe som medfører få feil på levert utstyr. Komponentene er også godt tilpasset.

 

Så ønsker man en standard PC - er Dell et godt valg. Har man større behov, finn andre alternativ.

Lenke til kommentar

Jo, det er kanskje ikke det verste eksemplet på uskalig diskusjon, men irriterer litt når noen bare hivet inn et innlegg hvor de skriver "idiot" eller liknende. Ingen "direkte" av dem her, men de har forekommet i visse andre tråder der nybegynnere kanskje har spurt litt "rare" spørsmål eller utsagn.

 

Selv kjøpte jeg Laptop fra Dell, noe jeg muligens ikke hadde gjort i dag, med dagen priser på Powerbook. Uansett, fikk jeg flere tusen i avslag pga jeg fulgte med i disse reklamebladene som Dell gir ut en gang i måneden. Der står det oppsett som er på tilbud, hver av disse oppsettene har ett nummer som du kan trykke inn på Dell sine sider og komme direkte til det tilbudet på nettsidene deres. Det er faktisk slik(noe jeg oppdaget) at ikke alle tilbudene i disse brosjyrene ligger ute med linker. Personlig ringte jeg til Dell, fordi jeg ikke fant helt utav disse nummer greiene, den gangen funket faktisk ikke nummeret heller, men etter en liten diskusjon fikk jeg maskinen til tilbudspris + noe ekstrautstyr, dvs det er mulig å prute litt med Dell. Det er en av fordelene med å ringe i stedet for å bestille over nett, det er faktisk mulig å prute litt, blant annet vet jeg at telefonselgerne til Apple har lov til å gi litt avslag(i det minste til studenter, dvs de hadde når jeg kjøpte maskin for ett år siden).

 

Ellers forandrer tilbudene fra Dell seg hele tiden, noen var i noen dager, dvs det er ikke sikkert at de har samme tilbud som MokkaKaffi benyttet seg av lengre, men ring og spør dem dersom dere er int!

 

Som sagt, er jeg også i tvil om jeg ville kjøpt Dell, det er litt kjekt å bygge selv :) Man kan i det minste innbille seg at det blir ordentligst på den måten, noe jeg selv har erfart at ikke alltid er tilfelle. Det krever at man vet hva som passer sammen og har litt kunnskaper om hva man kjøper.

Lenke til kommentar
hehe..en saklig tone på det forumet her skal du lete lenge etter..

Klarer som regel ikke å lese gjennom en hel tråd her pga.kvalmen som brer seg i kroppen av all usakelighet osv..

 

Greit nok at Dell leverer ok ferdig pc'er.Men en ferdig pc vil ikke kunne måle seg med en bra selvbygd.

 

:yes::yes::yes::yes::yes:

 

Helt enig!

Lenke til kommentar

nå må vi jo se litt på bruksområde her og da, og hva slags person som kjøper pc'en. En hardware nerd vil alltid bygge pc'en sin selv, for det er halve moroa med å kjøpe pc for slike. Andre, som vil ha en pc som funker, og som går bra, og som det er lite stress med, kjøper ferdig pc, og er kjempefornøyd med det. Alt til sin bruk og bruker.

Må rett og slett innrømme at jeg mer eller mindre har sluttet å spille, og bruker stortsett min pc mest til programmering og litt dvd titting, og da funker min bærbare, fra Dell, aldeles ypperlig. Før, da jeg spilte, hadde det aldri i livet slått meg å kjøpe ferdig pc. Kunne det ikke mekkes på, så var det ikke verdt å ha mente jeg og.

 

Angående dell bios. Har ikke titta stort på dem stasjonære, men på min bærbare kan jeg gjøre det meste jeg enn nå vil. Kan seff ikke forandre stort på frekvenser osv, men er du interessert i å forandre på frekvenser, å overklokke osv, da kjøper du ikke ferdig pc, for da er du hardware nerd. Dell har meget bra kjølingssystem. PC'ene er som regel veldig stillegående, og kjølinga holder fint til den hastigheten dem er lagd for.

Ingen som kjøper Dell som ønsker seg korntørke.

Da kan du kjøpe pc i deler selv, og deretter kjøpe ett lass med vifter, og så flytte for deg selv langt ut på ett jorde.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
MokkaKaffi:

 

Du sa du fikk den PC'en til 19000kroner (etter en del rabatter...)

Når jeg setter opp den samme PC'en ved selv å konf'e oppsettet får jeg en sluttsum på 24000...

 

Hvordan får du 5000 kroner i avslag?

 

Det er ikke de samme rabattene nå:) Men det er sant altså

Lenke til kommentar
Jeg tror og mener at Dell er den beste webshopen når du skal kjøpe ny pc. De andre webshopene reklamerer med pcer med dårlige komponenter, der de f.eks har stor harddisk, godt skjermkort og rask prosessor. Men faktum er at de har satt sammen alle de "billigste" komponentene. Dell setter sammen de beste komponentene i PCene deres. Hvis du kjøper hos dell får du kvalitet og du kan være sikker på at komponentene ikke har "gått ut på dato". Men ja du kan jo så klart sette sammen en egen PC hos andre webshoper (som hos Dell), men Dell har valgt de delene som går godt i sammen og som er av kvalitet, et minus da er at du ikke har et stort utvalgt i deler, men utvalget består av gode deler.

 

Får du i det hele tatt vite produsent av hovedkort? Av harddisk? Åssen CD/DVD-brenner de har? Får du i det hele tatt vite noe som helst teknisk om komponentene? Hvis du ikke får vite det, hvordan kan du da vite at det er kvalitet de har ...

 

Dessuten, Dell er et firma som levere av å tjene penger. Man tjener ikke penger på å dytte dyre komponenter inn i billige pc'er. Tror du ikke Dell bryr seg om innprisen på tinga de handler inn til PCene sine? Selvfølgelig er innpris ekstremt viktig. Å tro noe annet, er rett ut naivitet og godtroenhet. Logikk og normalt vett gir deg dette ... trenger ikke være rakettforsker for å se at det MÅ være sånn.

 

I tillegg; hvis Dell hadde de beste komponentene, hvorfor sier de ikke det? Hvorfor beviser de ikke det, ved å oppgi slik informasjon? Hvis de hadde front i kabinettet av massivt gull til samme pris, tror du ikke de hadde sagt det om og om og om og om og om igjen? Selvfølgelig fremhever de ting som faktisk ER bra. Så tar de bare et "sammendrag" av resten. F.eks er det jo relativt stor forskjell mellom alle de 120GB harddiskene som finnes på markedet. Så når Dell sier "120GB disk" så er det jo ganske viktig for deg HVA slags harddisk det er i maskinen. Men OM det er en råtten 120GB disk i maskinen, så har fremdeles Dell sitt på sitt tørre... mens du har gjort en dårlig handel.

Lenke til kommentar

Til du bak i der som sa at den "knekken" var fin eller noe. Min mening er at den er bare i veien, stygt design er det også. Vi har 12+ sånne på skolen. Tastaturet er bra! Det skal de ha.

 

Men så er spørsmålet, kvaliteten på RAM, HK og HD?

 

Tro meg det er ikke av det beste. PC pakker generelt er veldig ofte juks.

Sorry å si det.

 

En burde alltid gå litt lenger enn å kjøpe fancy rekvalme... reklame mener jeg... Jeg ble lurt en gang. Leste litt rundt. Tok litt input på å bygge PC selv...

 

Jeg tror jeg aldri kommer til å kjøpe en pakke PC igjen...

Lenke til kommentar

OK.. noen viktige ounkter:

 

1. DELL er en såkalt "pappa / familie pc".

2. DELL sine komponenter er overhode ikke noe bedre enn noen annen "standard" komponent.

3. 3års garanti er idiotisk.. før de 3 åra har godt MÅ du antagelig bytte ut en eller anen komponent, og da kan du drite i garanti!

4. Hvorfor betale for service / garanti på hele pcen når du kan kjøpe hver enkelt komponent selv etter ønske og ha "garanti" på hver enkelt del! Slik at du slepper og sende inn hele pcen hvis nettverkskortet ditt er kaputt eller lignende.

5. DELL er billig, men "bra nok" pc utstyr i dag er faktisk billig! prisene til DELL er ikke noe bedre enn andre steder!

 

Etter min mening! :wink: sikkert mange som mener det samme!

Kampanje MOT ferdig pc! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...