Gå til innhold

Dell er den beste webshopen


Anbefalte innlegg

Jeg tror og mener at Dell er den beste webshopen når du skal kjøpe ny pc. De andre webshopene reklamerer med pcer med dårlige komponenter, der de f.eks har stor harddisk, godt skjermkort og rask prosessor. Men faktum er at de har satt sammen alle de "billigste" komponentene. Dell setter sammen de beste komponentene i PCene deres. Hvis du kjøper hos dell får du kvalitet og du kan være sikker på at komponentene ikke har "gått ut på dato". Men ja du kan jo så klart sette sammen en egen PC hos andre webshoper (som hos Dell), men Dell har valgt de delene som går godt i sammen og som er av kvalitet, et minus da er at du ikke har et stort utvalgt i deler, men utvalget består av gode deler.

 

Ok, hvis du skal kjøpe en PC som ikke er helt komplett lønner det seg å kjøpe andre plasser i og med at du ikke kan velge bort alt hos Dell. Hvis du skal kjøpe en enkel komponent, kan du heller ikke handle hos Dell.

 

I enkelte tilfeller er Dell også dyrere enn andre webshoper, men som sagt du får kvalitet og sikkerhet og et bra design. Denne pcen jeg sitter på nå fikk jeg på Dell for 19000. En tilsvarende PC kostet 30000 hos komplett!!! Men vel og merke var det en del rabatter, jeg fikk dobbelt minne, jeg kjøpte en pakke (office xp pro, win xp pro, soundblaster audigy 2 og høytalere altec lansing 745) som man kunne velge til PCen og man får 920kr i rabatt når du bestiller online. Men slik er det på Dell, de har mange rabatter. Du får kvalitet, gode komponenter, sikkerhet og en god pris; i hvertfall hvis du tar i bruk deres rabatter. En annen ting som kan nevnes er at du slipper å vente i mange uker hos Dell som hos andre, maks 10 dager!

:yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du først har oppe dette temaet, kan jeg og si at en kan spare 10% på alt (både grunnutstyr og det du velger i tillegg).

Det dere gjør er å følge annonselinken til Dell som er på venstre side på www.startsiden.no - som gir 10 % både på Dells Dimension (stasjonær) og Inspiron (bærbare).

 

Jeg kuppet nettopp på Dell, og kjøpte meg en veldig god bærbar, Inspiron 8500 med 512 mb minne, P4-m 2.0 ghz, 802.11 b/g pc-card, ryggsekk, og geforce 4 Go (64mb ddr).

 

Dette til 15 000. Da fikk jeg disse 10% på alt, 1240 i minus for å bestille online (hvilket jeg selvfølgelig gjorde), og litt mindre serviceavtale (1år istedet for 3) for en minus på 3700.

 

Dell har som sagt en maxleveringstid på 10 dager, normalt en 7-10 dager går d....

Lenke til kommentar

Du må gjerne rose Dell, men kom f_a_e_n meg ikke her og si at det oppsett ditt koster 30000kr på komplett. Jeg satte det opp, og det kom på ca samme pris.

 

Dog tok jeg ikke lisens til office xp og windows xp med i prisen.

 

Da får man med et hovedkort som har fullstendig bios, altså ikke Dell bios. Med Dell pc kan man gjøre null ting i bios (utenom å stille klokken :lol: ), mens med feks. pcen jeg satte opp kan man lett klokke cpuen til 3,5ghz, og presse minne mye. Da har man en pc som slår din lett. Dessuten kan skjermkortet klokkes mye lengre. Jeg satte forøvrig opp et godt tastatur og en god mus, ikke det søppelet som følger med Dell. Kabinett til Dell er helt ok, men hos hvilken som helst skikkelig webshop kan man kjøpe ørten varianter av kabinetter som er mye stiligere.

 

Med Dell PC er utbyggningsmulighetene minimale. Det er det ikke med pc du bygger selv eller kjøper på en pcbygger hos feks. komplett.

 

Les litt på forumet, og du finner fort ut at det ofte tar mye lengre tid enn 10 dager. Komplett bruker maks 7 virkedager, og de holder kravene.

 

Skjønner at du ikke har peil på pc MokkaKaffi, men du får mene hva du vil.

Lenke til kommentar

It's me:

 

bang! der gikk alle drømmene om at han hadde gjort verdens beste :lol: handel... Tenk på stakkaren som har brukt alle konfpengen sine på pc, og får deretter høre at han kunne ha fått en bedre pc på komplett ..

:roll:

jaja

 

Traff han et ømt punkt "It's me"? tente jo på alle pluggan du :wink:

Lenke til kommentar

 

Les litt på forumet, og du finner fort ut at det ofte tar mye lengre tid enn 10 dager. Komplett bruker maks 7 virkedager, og de holder kravene.

 

 

Vell dette stemmer ikke helt det heller, jeg har måttet vente LENGE på mange deler fra Komplett, bl.a. 3 uker på et hovedkort som de hadde på lager, ringte flere ganger, og de "skulle sende med første post" Men den gang ei. Så ikke kom her å si at Komplett bruker MAKS 7 virkedager.

Lenke til kommentar

 

Les litt på forumet, og du finner fort ut at det ofte tar mye lengre tid enn 10 dager. Komplett bruker maks 7 virkedager, og de holder kravene.

 

 

Vell dette stemmer ikke helt det heller, jeg har måttet vente LENGE på mange deler fra Komplett, bl.a. 3 uker på et hovedkort som de hadde på lager, ringte flere ganger, og de "skulle sende med første post" Men den gang ei. Så ikke kom her å si at Komplett bruker MAKS 7 virkedager.

 

Det var snakk om Kompletts PC bygger, ikke generell sending av varer. De skal bruke 7 virkedager på å bygge pcen.

 

Hvis en vare er på lager så kan man ikke vente at den kommer med det første.

 

Jeg gjorde visst det ja :oops: . Jeg tenner visst på alle plugger når noen skal mase om at Dell er bedre enn å kjøpe hos feks. Komplett.no. Foretrekker PSdata nå, pga glitrende kundeservice, men komplett.no har bedre utvalg + at jeg kan kjøpe hos komplett data som ligger 15min unna med sykkel.

 

Dell er bruktbart, men ikke noe mer. Kjenner mange som har hatt problemer med Dell pc'er, og hvis man har planer om å endre på dem så er det et helsike. Har prøvd å jobbe inne i en Dell pc, og det var ikke akkuratt en fornøyelse. Ellers er det svært dårlig luftgjennomstrømning som gir HØYE temperaturer. Min gamle trofaste 60gb harddisk avsluttet sitt liv i Dell PC da jeg skulle bytte noen filer med en kamerat. Skal ikke si sikkert at det er Dell sin skyld, men når en person med en blodig kniv står ved siden av en person som er knivstukket, blir vedkommende lett mistenkt.

 

Dell er et greit ferdigpc tilbud, men ikke noe mer. Ville forøvrig heller kjøpt Fujitsu Siemens hvis jeg hadde blitt tvunget til å kjøpe ferdigpc. Har bedre erfaring med dem, og føler at de er langt mer gjennomførte.

Lenke til kommentar
Du må gjerne rose Dell, men kom f_a_e_n meg ikke her og si at det oppsett ditt koster 30000kr på komplett. Jeg satte det opp, og det kom på ca samme pris.

 

Dog tok jeg ikke lisens til office xp og windows xp med i prisen.

 

Da får man med et hovedkort som har fullstendig bios, altså ikke Dell bios. Med Dell pc kan man gjøre null ting i bios (utenom å stille klokken :lol: ), mens med feks. pcen jeg satte opp kan man lett klokke cpuen til 3,5ghz, og presse minne mye. Da har man en pc som slår din lett. Dessuten kan skjermkortet klokkes mye lengre. Jeg satte forøvrig opp et godt tastatur og en god mus, ikke det søppelet som følger med Dell. Kabinett til Dell er helt ok, men hos hvilken som helst skikkelig webshop kan man kjøpe ørten varianter av kabinetter som er mye stiligere.

 

Med Dell PC er utbyggningsmulighetene minimale. Det er det ikke med pc du bygger selv eller kjøper på en pcbygger hos feks. komplett.

 

Les litt på forumet, og du finner fort ut at det ofte tar mye lengre tid enn 10 dager. Komplett bruker maks 7 virkedager, og de holder kravene.

 

Skjønner at du ikke har peil på pc MokkaKaffi, men du får mene hva du vil.

 

Hallo du må jo ta med lisens på windows xp pro og office xp pro. Ellers er det ikke den samme pcpakken. Jo jeg satte sammen en tilsvarende pc og den kostet 30 000kr

Lenke til kommentar
Du må gjerne rose Dell, men kom f_a_e_n meg ikke her og si at det oppsett ditt koster 30000kr på komplett. Jeg satte det opp, og det kom på ca samme pris.

 

Dog tok jeg ikke lisens til office xp og windows xp med i prisen.

 

Da får man med et hovedkort som har fullstendig bios, altså ikke Dell bios. Med Dell pc kan man gjøre null ting i bios (utenom å stille klokken  :lol: ), mens med feks. pcen jeg satte opp kan man lett klokke cpuen til 3,5ghz, og presse minne mye. Da har man en pc som slår din lett. Dessuten kan skjermkortet klokkes mye lengre. Jeg satte forøvrig opp et godt tastatur og en god mus, ikke det søppelet som følger med Dell. Kabinett til Dell er helt ok, men hos hvilken som helst skikkelig webshop kan man kjøpe ørten varianter av kabinetter som er mye stiligere.

 

Med Dell PC er utbyggningsmulighetene minimale. Det er det ikke med pc du bygger selv eller kjøper på en pcbygger hos feks. komplett.

 

Les litt på forumet, og du finner fort ut at det ofte tar mye lengre tid enn 10 dager. Komplett bruker maks 7 virkedager, og de holder kravene.

 

Skjønner at du ikke har peil på pc MokkaKaffi, men du får mene hva du vil.

 

Hallo du må jo ta med lisens på windows xp pro og office xp pro. Ellers er det ikke den samme pcpakken. Jo jeg satte sammen en tilsvarende pc og den kostet 30 000kr

 

Det gjorde du ikke, for hvis du tar 19k + lisens så blir det ikke 30k.

 

Dell yter mye dårligere enn om man setter sammen delene selv. Sorry pal.

 

Du må gjerne leve i drømmen din om at din pc koster 30k, men det vil forbli en drøm. :lol:

 

Må si meg helt enig i hva Apoc_ sa: "Dell har ingen utbyggingsmuligheter! Ingen vifteplasser! Elendig kjøling!

Stygt kabinett! Søppel mus & tastatur! Middelmådig skjerm.....

"

Lenke til kommentar
Dell er no dritt!

Pakke PC er no dritt!

 

Dell har ingen utbyggingsmuligheter! Ingen vifteplasser! Elendig kjøling!

Stygt kabinett! Søppel mus & tastatur! Middelmådig skjerm.....

 

Vil du høre mer Mr Kaffe

 

Har du i det hele tatt hatt en Dell? I Dellen min er det montert inn en ekstra vifte bak som blåser ut, samt at det er en kanal som leder kald luft inn mot prosessoren. Tastaturet er et av de bedre jeg har prøvd, og designet til kabinettet er til å leve med. Spesielt når det er utgang for Headset i front samt to USB porter. Ellers er det ganske genialt med måten du kan "knekke" det opp på, som gjør at det er god plass til å arbeide. Av skjermer kan du velge mellom alt fra vanlige til Trinitron og LCD. Så jeg skjønner vel egentlig ikke problemet ditt.

Lenke til kommentar

Hvor mange Dell pcer har Apoc_ fikset? Mange!!!

Hvis det er en ekstra vifte så er det noe nytt de har begynt med. Kompis av meg kjøpte Dell med P4 1.7GHZ uten kjølng. Det var bare en ribbe som var glovarm.

 

Tastatur & mus er smak å behag. Jeg synes det er fælt!

 

Kabinettet er upraktisk, mye bedre med dør.

 

Det finnes gode å dårlige skjermer. Selv om de har godt utvalg betyr ikke det at de har gode skjermer.

 

Service'en er elendig.

 

Ser det ut som jeg har hatt pc fra Dell..... Kommer aldri til å kjøpe pakke pc. Kast heller pengene ut av vinduet!

Lenke til kommentar

Siste kommentaren syns jeg er dum og barnslig. Sånne "HaHa-provosert-nå" replikker misliker jeg sterkt av en eller annen grunn. Det danner seg et bilde av en snørrete fem-åring som står og geiper til meg oppi hodet mitt når jeg ser slikt.

 

Må si meg enig i at Dell virker som en av de mer alrighte pakke-pc'ene. (Som om jeg noen gang hadde kjøpt en slik!)

Sikkert greit nok for de som ikke setter stort andre krav enn at Windows dukker opp hver gang man trykker på på-knappen, og at man samtidig får utført det man skal. Trygt, godt og kjedelig. Akkurat som en gammel Toyota!

Lenke til kommentar
Siste kommentaren syns jeg er dum og barnslig. Sånne "HaHa-provosert-nå" replikker misliker jeg sterkt av en eller annen grunn. Det danner seg et bilde av en snørrete fem-åring som står og geiper til meg oppi hodet mitt når jeg ser slikt.

 

Må si meg enig i at Dell virker som en av de mer alrighte pakke-pc'ene. (Som om jeg noen gang hadde kjøpt en slik!)

Sikkert greit nok for de som ikke setter stort andre krav enn at Windows dukker opp hver gang man trykker på på-knappen, og at man samtidig får utført det man skal. Trygt, godt og kjedelig. Akkurat som en gammel Toyota!

MMM :yes:

Lenke til kommentar

Pc'en kan være grei den.. De første månedene

 

Men når ting begynner å bli litt mer krevende, og maskina begynner å jobbe tungt.. ja da starter helvetet.

 

Har en kompis som har Dell og han var SÅÅ fornøyd istarten, spilte stort sett alt, og var meget fornøyd over kjøpet. Masse penger hadde han spart også. Men idag, er han så sykt lei av maskina, ikke pga feil og ødelakte komponenter, men på grunn av oppgraderingsmulighetene.

Lenke til kommentar

Synes det er litt trist at dere ikke kan overholde retningslinjene, der står det vel at man skal holde en saklig tone?

 

Det har definitivt sine fordeler å bestille fra Dell, spesielt dersom man er usikker på hvordan man får et stabilt system. Maskinene fra Dell er som regel testet etc, dvs svært liten sjanse for hardware kompatibilitets problemer etc. At man får Office og Windows svært billig med i prisen er jo også definitivt en fordel. En annen fordel er at du får en maskin som ikke ser ut som "deler", men som et system.. Noen liker det, andre ikke, jeg synes Dell maskinene er kule, men det er meg.

 

Komplett er Komplett, ferdigbygde maskiner er etter det jeg har forstått muligens ikke deres sterke side. Det er ikke sjelden det kommer opp klager på sidene her hvor folk finner ut at CPU kjører på feil frekvens etc, dette er ting Komplett hadde oppdaget om de hadde gjort litt mer enn å bare kleise delene sammen oppi kabinettet.

 

Dvs dersom jeg skulle kjøpt ferdig maskin og ikke hadde hatt planer om å overklokke(kanskje ikke ante hva OC er for noe), så hadde jeg bestilt fra Dell. Dersom du liker å overklokke eller bygge eget system bestiller du gjerne enkeltkomponenter uansett, da er definitivt Komplett et av de bedre valgene. Dell er uansett bra på pris, de får vel blant annet Intel CPUer veldig billig :) Min mening er med andre ord at Dell og Komplett retter seg mot forskjellige kundegrupper,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...