Gå til innhold

Skal bygge PC hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei jeg har lyst å bygge pc ! , jeg skal skrive hvilke deler jeg satser på, så rett meg gjerne opp.

Antec Six Hundred

Xfx raedon 5770 (2)

Amd 955 black edition , Boxed

Gigabyte GA-790XTA-UD4

Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8, Kit w/2x 2GB XMS3 modules

Samsung Spin point F3 1tb Sata 2

Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

Corsair VX 550W PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

Jeg er ingen ekspert, men vil tro du ender opp med en del problemer med akkurat det oppsettet.

Kabinettet ditt tror jeg desverre ikke er bredt nok til det hovedkortet du har valgt.

Ville anbefalt å gå for Antec Twelve Hundred i stedet.

Og du trenger garantert en større PSU. 1 stk Radeon 5770 har en anbefalt watt på 450. I tillegg skal du ha en del andre ting skvist inn der.

Tror nok du minst bør gå for Corsair sin 750W, eller kjøre full pupp med deres 1000W.

Ellers ser det ut til å kunne bli en fin-fin kasse.

Lenke til kommentar

Det er absolutt ingen vits i å gå for 1000w. Jeg skal selv bygge en vannkjølt pc til 23-25,000 kroner snart. Med blant annet det raskeste grafikk kortet akkurat nå, og mye annet stæsj, og med det systemet blir 1000w overkill i de fleste situasjoner. Foruten det så tror jeg nok det er bedre hvis du går for et ATi Radeon 5850 skjermkort. Selv hadde jeg gått for en i5 prosessor hvis du ikke har så mye penger. Har du pengene til overs ville jeg gått for en Intel i7 920 Prosessor, og en CPU vifte som Tuniq Tower 120 Extreme.

Du bør også søke litt rundt for å se om ram brikkene dine er kompatible med hovedkortet ditt, og om det er noen problemer med klokking av ram'en i forhold til CPU'en.

Lenke til kommentar

Regna med det. :!: Du skrev nok samtidig som jeg skrev, tenker jeg. :thumbup:

Edit:

Er det første gang du skal bygge en PC vil jeg anbefale å spørre en kompis om han vet hvordan man bygger en pc, eller om han har en bror som gjør det. Kan godt være han har en søster som er en ihugga pc bygger også, da. Jeg skal jo ikke være sexist. :ph34r:

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Enig med forslag over om å bytte 5770 for et 5850 for evt. oppgradering i senere tid.

Alikevell så skader det ikke med en 1000W, spesielt ikke om du har store planer om å oppgradere mye senere, f.eks. 3x 5850 (kanskje litt mye, men dere skjønner tegninga).

Har noen kompiser som har hatt Corsair sin 750W, og den er absolutt en herlig PSU som virkelig yter minst 100% av det den lover, men skal man være helt sikker så skader det ikke gå for 1000W dersom kabinettet støtter en såpass stor doning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...