simentp Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Hei Jeg kan da begynne med og si at jeg vet at det er mange andre emner her på forumet og google ++ andre forum men ingen av de jeg har sett der har hjulpet meg nevneverdig. Det hele begynte da jeg så på monitor til min gamle HP pavilion t3711, så på 23'' osv men fant ingen jeg likte til en grei pris, da Lefdal åpnet i Molde hadde de en 42'' flatskjerm TV til 3999kr så jeg tenkte bare hvorfor ikke siden jeg hadde plass til det, eneste minuset var at det var plasma men allikvell, det funker. TV modellen er en Samsung PS42B435 som har funket utmerket med Riks TV pakken, Xbox 360, Blue-Ray og alt. Dette har egentlig vært en sekundær TV for meg da jeg har en annen Panasonic TV oppe (50''). Så fant jeg ut at jeg bare hadde DVI og VGA på gamle skjermkortet, og på TV'en var det bare komponent, HDMI og scart selv om det stod at det skulle være PC inngang på den! Så jeg gikk ned på Lefdal, de tok ned utstillings modellen og nei.. Ingen PC ingang. Jaja, jeg gikk da bort på AR data og spurte de hva de anbefalte og det de sa var at et nytt skjermkort var og anbefale. Okey, skjermkort til 800kr ble kjøpt av merket Nvidia Geforce 8400 GS. Mannen bak kassen spurte om jeg ville ha med HDMI kabel på kjøpet men jeg sa nei for jeg hadde allerede kjøpt 10 stk for 90kr på Ebay, når jeg kom hjem viste det seg at det allerede var inkludert en HDMI kabel med i pakken.. Men uansett, jeg fikk mannen på AR data til og innstalere skjermkortet og teste det på butikken og det funket, eneste jeg ikke testet da var lyden der. Kom hjem plugget til alt og var klar til og se film. Ingen lyd.. Søkte på YouTube, Google, Diskusjon, Lyd&Bilde, spurte litt rundt men fant ingen ting. Til nå har jeg bare brukt hodetelefoner eller spillstolen min, det har funket greit men kjedelig at jeg må gjøre det når jeg har skjermkort til og spille av på TV'en Her er et bilde av systeminformasjonen: Eneste jeg kan komme på som er feil er at det er skjermkort jeg kjøpte ikke lydkort hvis det kan ha noe og si, det er ihvertfall HDMI som er koblet i. Trenger dere noe mer av informasjon for og løse problemet vennligst si ifra. Så hvis noen kan vennligst fortelle meg hva jeg kan gjøre hadde jeg blitt glad //Simen Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Sannsynlegvis er problemet at pc'en er stilt inn til å sende lyden ut på ein anna utgang enn HDMI. Har du Windows 7? I tilfelle: høgreklikk på lyd-ikonet nede ved klokka, velg "Avspillingsenheter", velg riktig utgang, trykk "Bruk standard". Dersom du har andre operativsystem, så er det sannsynlegvis noko lignande som skal til, muligens må du inn på innstillingane for lydkortet. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå