Simsju Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Hei! har satt sammen en pc på prisguide og lurer på om de passer sammen... https://prisguiden.no/profil/lister/115799 hvis de passer sammen, er den bra nok til å spille CoD MW2 på høy grafikk?? Er veldig takknemmelig for alle svar:D Endret 17. juni 2010 av Simsju Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Det ligger masse oppsett av stasjonære maskiner for spilling på forumet her som er bedre satt sammen, så vidt jeg kunne se så var det litt mismatch på bl.a hovedkort i lista di. Hvis du opplyser oss om hvilken pris du er villig til å betale så kan vi finne et ok oppsett som vi evt. kan modifisere. Generelt så vil ett AMD oppsett komme billigere ut enn ett Intel oppsett uten at det har noen betydning for ytelsen. Jeg ser du har satt opp en komplett pakke i oppsettet ditt og da bør du nesten prøve og øke limiten din litt hvis du ikke ønsker å kompromisse veldig på ytelse. Lenke til kommentar
Simsju Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 jeg har et budsjett på 8000. Jeg trenger egentli allt(skjerm,tastatur, mus og pc'en).... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Ok, da har jeg gjort ett hederlig forsøk. Havna på 8228kr. Det er ikke den råeste maskinen i verden men den vil dra greit unna i det meste. Jeg ville nok ønska ett noe bedre skjermkort men totalprisen tillater ikke det. EDIT: Handlekurven er satt opp hos http://www.dustin.no/ Endret 17. juni 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Romis Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Stusset litt på hvorfor du skulle ha et tastatur til 65 kroner, en mus til 330 kroner, en PSU på 450 watt og et skjermkort til over 2000 kroner, som kjører på et hovedkort til 400 kroner. :!: Beklager at jeg ler, men det var veldig morsomt. Hvor mange spill tror du at du får plass på den gigantiske 160 GB harddisken du valgte, da? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Han spurte jo om hjelp da. Hvis noen ser noen feil på lista mi så fint om dere kan bemerke det. Det er dog ment som ett forslag, ikke en endelig liste. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Det eneste jeg ville byttet på var Engelsk OS, og en 750w PSU. Har ikke peil på AMD prosessorer eller hovedkort til disse prosessorene, så det kan jeg ikke hjelpe med. Kan kun Intel sine prosessorer. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 8000kr er skikkelig tight å bygge komplett maskin for, men den burde gjøre en grei nok jobb selv om man vel ikke kan forvente å kjøre de nyeste titlene i max oppløsning. Om TS vil ha norsk eller engelsk OS aner jeg ikke, men det kan han jo bytte som han ønsker. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Du trenger ikke 750w til det systemet der. Det kan være greit å ha litt å gå på hvis han skal oppradere, men syntes det kanskje var litt mye. Med en liten kalkulator kom jeg opp i 400w på peak load med det systemet på denne kalkulatoren: http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp Jeg ville også valgt en corsair strømforsyning. De er kjent for å ha veldig gode strømforsyninger. jeg ville også brukt en egen disk til å ha os'et på. Endret 17. juni 2010 av mas222 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Da kan han spare inn 200kr på å bytte ut Antec poweret med CORSAIR VX 450W ATX12V 2.2 / EPS12V, men det gir litt lite overhead for å sette inn flere disker evt. annet utstyr. Det blir jo dyrere å bytte ut til ett nytt power senere hvis han skulle sette inn ett grafikkort til også. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Da kan han spare inn 200kr på å bytte ut Antec poweret med CORSAIR VX 450W ATX12V 2.2 / EPS12V, men det gir litt lite overhead for å sette inn flere disker evt. annet utstyr. Det blir jo dyrere å bytte ut til ett nytt power senere hvis han skulle sette inn ett grafikkort til også. 200 kroner er ikke mye å bruke til å oppgradere pc'en. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Nei det er egentlig ingenting, og jeg vil ikke anbefale å gjøre det heller da det strengt tatt forringer oppgraderingsmulighetene på maskinen. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 8000 er trangt når alt skal med ja:-) Syntes Vidarkri sitt forslag ser bra ut, men ville vurdert en X4(AMD PHENOM II X4 945 3.0GHZ) foran X3 for usle 400 kr ekstra, pengene kan hentes inn ved å kjøpe samme HDD men 500gb og et kanskje litt rimeligere minne? Corsairminne hos Komplett ser ut til å være rimeligere en Dustin, men har ikke sjekket hvordan resten av prisene ligger. Det opprinnelige oppsettet til TS passer hvertfall ikke sammen slik jeg kan se det, LGA775 HK og 1156 CPU, svak PSU, et unødvendig USB-kort osv osv...:-) Lenke til kommentar
Simsju Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 takker for alle svar:D Da har jeg noe å tenke på men nå har jeg et annet problem...... jeg har en gammel pc her som jeg trenger litt hjelp med.... sjekk ut emnet mitt på Hovedkort her på Diskusjon.no:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå