Balrog11 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 er det mulig å overklokke fabrikat pc? jeg har amd athlon 64 x2 4000+ asustek narra2 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Avhenger av litt av hvert.. Noen maskiner er BIOS til HK låst, så man ikke fpr endret multiplyer eller volt.. andre maskiner er alt åpent.. så her må man sjekke.. Men uansett så er det ofte lite å hente av OC på prefabrikkert.. Mye pga. Strømforsyninga er dårlig og kjøling er dårlig fra før.. Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 I bios er det låst for at jeg kan overklokke, men er det noen smutthull eller noe som gjør at jeg kan forandre verdiene likevel? Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Jeg er ikke kjent med det hovedkortet du har. Noen billige OEM hovedkort, iallefall eldre, kan ha en klokkegenerator som er laget spesifikt for å KUN sende ut EN frekvens, som ikke kan endres uten å bytte klokkegeneratoren ved å lodde. Ellers kan noen ha små brytere eller jumpere som endrer klokkehastigheten avhengig av hvilken posisjon de står i. Har du nVidia chipset kan du prøve å laste ned nVidia nTune. Fant ut en gang for lenge tiden at det gikk an å overklokke laptopen min med det programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå