neidustoreinternett Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Det pågår en episode hvor vår HMS ansvarlig også er involvert. Hvem andre kan man da henvende seg til for å opprette en sak? Er det krav med vara HMS ansvarlig, etter loven? Hvem kan man gå til hvis dette evt. ikke eksisterer? Tusen takk. Lenke til kommentar
PolarCow Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Tja, muligens tillitsvalgte i bedriften? Selvfølgelig vanskelig å si når vi ikke vet mer om episoden, men jeg hadde nok startet der... Endret 18. juni 2010 av PolarCow Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Har dere ikke Verneombud evt. tillitsvalgt som du kan henvende deg til? De skal være uavhening og være det leddet du skal kunne gå å snakke til uten å måtte kontakte ledelsen på noe som helst måte. HMS Ansvarlig er jo knyttet direkte til ledelsen. Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Jeg ordla meg feil, ja det er verneombud jeg er ute etter. Tror ikke vi har det? er det lovstridig, hvem instans kan jeg da gå til ? uff. Lenke til kommentar
Gjest jk Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78516 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå