Alzamon Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Hei! Fekk nettopp avslag på søknaden min om fritak frå militærtjeneste, noko eg er litt irritert over men men. Tingen er at eg også har tenkt til å begynne på skule til høsten, og er ganske sikker på at eg ikkje kommer igjennom den fysiske testen og måtte gå eit heilt år uten å gjere ein skit. Noko som er ganske irriterende. Så kva gjer eg? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Slutter å klage og gjennomfører militærtjeneste, akkurat som resten av oss. At du ikke består fysiske testen har fint lite å si, de gjør nok mann utav deg på kort tid. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hvordan skal du "ikke komme gjennom" den fysiske testen, mener du? Og hvorfor mener du at du skal ha fritak? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Det er vel ikke så overraskende at du ikke får fritak, når du først har blitt erklært tjenestedyktig. Om du skal gå på skole til høsten kan du søke utsettelse, men ellers er det bare å løfte på ræva og hoppe i det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Det er vel ikke så overraskende at du ikke får fritak, når du først har blitt erklært tjenestedyktig. Om du skal gå på skole til høsten kan du søke utsettelse, men ellers er det bare å løfte på ræva og hoppe i det. Han må gjerne søke, men han får det ikke innvilget. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Får ikke innvilget utsettelse? Sist jeg snakket med Vernepliktsverket fikk jeg klar beskjed om at jeg var garantert utsettelse så sant jeg får studieplass til høsten. Hvorfor skal ikke det samme gjelde trådstarter? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hm, rimelig sikker på det ikke gjelder høyere utdanning da plassen din ved skolen blir reservert for deg frem til du er ute av militæret igjen. Slik var det iaff når jeg var i militæret 06/07. Anbefaler deg uansett å bare bli ferdig med greia asap, det er en opplevelse du kan ha nytte av når du begynner ved høyskolen også. Lykke til Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Det er i hvert fall ikke det jeg har fått beskjed om, og de som jobber med å opplyse folk om slike ting burde strengt tatt vite det. Kan legge til at jeg vil bli fly forbanna om jeg må ta pause etter et halvt år på NTNU. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Det er i hvert fall ikke det jeg har fått beskjed om, og de som jobber med å opplyse folk om slike ting burde strengt tatt vite det. Kan legge til at jeg vil bli fly forbanna om jeg må ta pause etter et halvt år på NTNU. Det er fordi du skal inn i januar. Man får utsettelse om man på innkallingstidspunktet har studert i 3 måneder eller mer. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Får ikke innvilget utsettelse? Sist jeg snakket med Vernepliktsverket fikk jeg klar beskjed om at jeg var garantert utsettelse så sant jeg får studieplass til høsten. Hvorfor skal ikke det samme gjelde trådstarter? Det gjorde jeg også. Skulle starte 2. året på teknisk fagskole da jeg fikk beskjed om at jeg skulle inn i militæret i januar. Jeg ringte til VPV og gav beskjed om situasjonen og fikk beskjed om at jeg kom til å få fritakelse. Etter to søknader om utsatt verneplikstjeneste så hadde jeg like mange avslag. Ironiske var at etter de fant ut at det var mulighet for at to gamle idrettsskader kunne oppstå, så ville de ikke ha meg - og jeg var dermed ikke tjenestedyktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå