Skolegutt93 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Hallo, vet at Befalskoler generelt er veldig populære, så jg lurer på hvilke av de som er "lettest" å komme inn på? Har kun 3-Blank i karakterer i fra Idrettslinje, vet ikke om det holder? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Er vel bedre å søke etter interesse enn hva som er lettest... Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Karakterer har lite å si hvis du skal søke befalskole, men hvis du spør hva som er lettest, så tror jeg ikke befalskolen er noe for deg. Spørs jo om du skal gå gjennomgående befalskole under fgtj, for da havner du i den kategorien du allerede er i (sjø, luft eller hær). du får mest action i hæren, det er ikke å dytte under en stol. Men du må også tenke på hva og hvor du har tenkt deg etter utdannelsen. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Karakterer har litt å si... I år var det ca 1600 søkere og 600 ble innkalt, der hadde karakterer og fravær mye å si, samt resultater fra sesjon Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hva gjelder de tallene? 600 er vel færre enn antall kandidater som vanligvis blir tatt opp til befalsskolen. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Mente Hærens befalsskole... Beklager Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 En på troppen min kom ikke inn med et snitt på 3.7 fra VGS. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Et noe ufint innlegg forsvant. Reaksjoner på moderering tas via PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Såvidt meg bekjent er det ingen befalsskole som er kjent for å være enklere enn andre. Hver skole har sin kompetanse og egenskaper de ser etter. Hæren er kjent for å kjøre kandidatene hardere fysisk, mens Luft har et høyere karaktersnitt (eller krav om Flyfag fra vgs f.eks) pga den tekniske kompetansen de krever osv. I tillegg har du befalsskoler som ser etter spesielle egenskaper, som f.eks Befalsskolen for Språk og Etterretning, som er på jakt etter folk som har god språkkunnskap eller et annet morsmål enn norsk. Eneste tipset jeg kan gi er å skaffe deg en oversikt over hvilke Befalsskoler som eksisterer, og hva disse kan tilby og er på jakt etter. Vurder så dine egne sterke og svake sider, og søk deretter. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå