Querke Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Hei, har hatt et problem i noen dager nå, dette problemet er på et Asus Rampage II Gene Som bruker en Realtek RTL8111C - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet nettverksadapter. Kjører på 64bit windows 7 OS. Er tilkoblet gjennom TP nettverkskabel. Problemet: Når jeg skrur på PC'en, så har jeg ingen kontakt med internettet. Og for å få koplet meg selv til internettet, er ved å gå på Device Manager, å disable, for og så enable nettverksadapteren (restarte den). Og det er først da den klarer å koble seg opp til nettverket, og jeg får tilgang til internettet mitt. Dette er, som alle dere skjønner, ganske plagsomt. Det er som om at nettverksadapteren er paralysert når jeg skrur på PC'en. Har lasta ned nyeste LAN driveren som hører til hovedkortet mitt. Men har problemer å finne en direkte ethernet driver til windows 7 64x. Takk på forhånd for all hjelp. Og det er bare å spørre, er innom og sjekker posten hver halvtime. Endret 17. juni 2010 av Querke Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Har du testet denne driveren? Link til Realtek To alternativ: Win7 Driver Win7 32/64 Auto Installation Program (SID:1404934) Søkte på siden til Realtek og fant "software"(driver) for ditt NIC. Høres ut som om om det er driverfeil, så anbefaler deg å teste denne direkte fra Realtek. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Takk for svar, men nop, hadde ingen lykke den driveren der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå