HDSoftware Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Folkens. Jeg har satt opp en Maintenance plan som skal ta backup hver kveld og denne har jeg satt til Incremental og at den skal lage en ny fil hver gang. Dette, fordi jeg dermed kan laste opp backup til en ekstern lagringskilde. Men så ser jeg på første kjøring at BAK filene blir vesentlig mindre en en full backup. Hvorfor det? Jeg mener, etter første kjøring bør jo BAK filene være like store som om det var en full backup. Hvordan kan jeg resette backup flagget som gjør at jeg mangler data i backup settet? Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hvilket program bruker du? Forresten så er incrementell backup å be om trøbbel. Ved en restore må du inn med Full Backup + ALLE Incrementelle etter den fulle. Om en av de incrementelle har feil er det ikkje sikkert at du har en brukbar backup å restore. Bruk heller Full Backup + Differensiell. Da trenger du bare å restore Full + SISTE gode differensiell. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Det er Diff det er snakk om. Incremental støttes ikke av SQL. Var bare jeg som tastet feil. Ellers bruker jeg ROBOCOPY som backup program videre fra sql serveren Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Antar at du bruker et verktøy som følger med SQLServer da. (Bruker ikkje SQL server selv. XCOPY direkte mot databasefilene vil ikkje fungere) Eg ville bare ha tvunget igjennom en full backup f.eks en gang i uken, og så fulgt med på om diffene øker fra dag til dag. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Akkurat det je har kommet frem til som best løsning. Kjører en full backup natt til lørdag og ellers i uka en diff backup. Dermed blir overføringen på ukedager minimal. Når det gjelder backup på sql server så kjører jeg helt standard backup som er i serveren. Funker som en drøm. Den lager BAK filer på et område etter mitt valg og dette området kan jeg ta backup av. Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Da kan eg bare gjette at de standardverktøya innbiller seg at det nettopp har vært kjørt en full backup. Ikkje så mye anna å gjøre, egentlig. Er nemlig ikkje sikker på om det finnes ett flagg å resette. Mer sannsynlig bruker systemet en transaksjonslogg for å vite kva som det må tas backup av. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 DU har rett. Jeg har nemlig kjørt en full backup tidligere, men ville bort ifra dette. Det rettet seg opp da je kjørte en ny full backup. Dermed funker dette helt perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå