Gå til innhold

Er denne maskinen verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt min gode og lojale stasjonere PC i snart ett år, men ser meg nå desverre nødt til å kjøpe en ny PC på grunn av VGS. Jeg har bestemt meg for å skaffe en som har god ytelse så jeg kan redigere HD film og bilder, samt spille litt spill på.

Mitt store spørsmål er, er denne PC en verdt pengene?

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10577627%3bc%3a101151%3bfl%3a0

Kan dere evt. anbefale en PC som har samme ytelse for mindre penger eller mer ytelse for ca den samme summen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt oppsett er:

- Intel Core 2 Duo SU9600 ULV prosessor

- 4GB DDR3 SO-dimm 1066MHz (2x2GB)

- 500GB SATA 7200RPM 2.5"

- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

- MICROSOFT Windows 7 Professional OEM

- Multicom Endring til engelsk operativsystem (ENGELSK-OS) [+100,-]

Pris: 9 584,-

Lenke til kommentar

Mitt oppsett er:

- Intel Core 2 Duo SU9600 ULV prosessor

- 4GB DDR3 SO-dimm 1066MHz (2x2GB)

- 500GB SATA 7200RPM 2.5"

- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

- MICROSOFT Windows 7 Professional OEM

- Multicom Endring til engelsk operativsystem (ENGELSK-OS) [+100,-]

Pris: 9 584,-

For ett utrolig dårlig svar. Hva var det godt for? :tease:

Ser ut som en god deal det der! Bare ikke forvent å dra så mange spill på bakbena. Er ingen gamer laptop, men funker ypperlig til daglidagsbruk :)

Lenke til kommentar

Utrolig dårlig kjøp fra multicom ---- http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer-aspire-5740g-core-i3-lxpmb02079 6000 kr! ekstremt fornøyd ( i3 330m, den er ikke av de sterkeste, men med et 5650 som kan kjøre de fleste spill på medium eller high, 4 gb ddr3 ram, 500 gb hdd. for å få bedre må du som regel opp i 8000 kr.

Liten sjekkliste får hva du burde ha når du leter:

i3, i5(gjerne isteden for i3), i7(i7en er perfekt for redigering, men er av de dyrere)

ATi radeon 5650, 5730, 58xx, får å kunne dra litt spill utover i tid(Ati er det eneste merke med DirectX 11 skjermkort av de billigere kortene.(320,330, 105 geforce og liknende har ikke dette)

4 gb ddr3 ram

resten er opptil deg

Har tittet litt fort etter bedre pc, som ikke koster MYE mer.. Men er ikke noe å finne. Hadde håpet på et 5730 eller i5 til under 1000 lappen mindre, men det er ikke noe godt å finne der.

Endret av exburn
Lenke til kommentar

Takker for svar. Kom over denne også.

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10574521%3bc%3a100559%3bfl%3a0

Mitt oppsett:

- Intel Core 2 Solo SU3500 CULV 3MB cache 800MHz 45nm

- 320GB SATA 7200RPM 2.5"

- 4GB SO DIMM DDR3 1066MHz (2x2GB)

- Bluetooth

- 8 cellers batteri 5200mAh, opptil 10 timer

- MS Windows 7 Professional

- Endring til engelsk operativsystem

Pris: 7 617,-

Har ombestemt meg litt og kommet fram til at filmredigering er noe jeg kan gjøre på den stasjonære. Bilderedigering vil jeg også gjøre på den stasjonære, men heller delvis fikse litt på dem. Den blir nok mest brukt til skolearbeid, så batteridtiden er svært viktig.

Er dataen verdt pengene dennegangen?

Lenke til kommentar

For ett utrolig dårlig svar. Hva var det godt for? :tease:

Kanskje se hvem som svarer før du poster.. :tease:

hehe, ouch! :whistle:

Den exburn linker til var jo veldig bra priset i forhold til ytelse. Hadde den bare hatt i5 så hadde jeg slått til selv. :)

Lenke til kommentar

God deal bortsett fra at minnet kunne vært 4gb til den prisen. Synes 2gb blir litt smått siden standarden ser faktisk ut for å ligge på 4 nå fortiden.

Men kan jo være meg som har røyka noen sure sokker også da -.-

Lenke til kommentar

Takker for alle svar, men har kommet fram til at Exburn ikke er noe for meg. Dette er pga. at jeg rett og slett ikke liker sjerstørrelsen og tastaturet. Flere av mine venner har fått denne PCen av skolen og har hatt div. problemer.

Men vil dere anbefale den siste Multicom dataen som jeg la ut. Vil helst ha rundt 13,3".

Lenke til kommentar

Takker for alle svar, men har kommet fram til at Exburn ikke er noe for meg. Dette er pga. at jeg rett og slett ikke liker sjerstørrelsen og tastaturet. Flere av mine venner har fått denne PCen av skolen og har hatt div. problemer.

Men vil dere anbefale den siste Multicom dataen som jeg la ut. Vil helst ha rundt 13,3".

Hva med en av disse?

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11156&mfr=ACER&filter=A00600.P227303.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...