stimas Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Hei. Mange bildebehandlingsprogrammer har egne import-rutiner, men finnes det noen programmer som bare importerer? Og som har mange valgmuligheter, evt. brukerdefinert? Windows har egen funksjonalitet for dette men jeg ønsker å lage egne importvalg. Det være seg mappenavn og tags. Takker for evt. tips. Stimas. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Ikke som jeg vet om. Men det er mulig at det finnes bildevisningsprogrammer som gjør det du ønsker uten at de klår til noe annet. Hvilket kamera har du? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Hvis du mener Canon EOS 500D så medfølger veldig bra programvare med det kamera. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Nå regner jeg nesten med at du bruker Windows, men dersom du er Mac-bruker følger Image Capture med, som gjør nettopp det - importerer bilder og legger i ønsket mappe. Lenke til kommentar
iau Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hei. Mange bildebehandlingsprogrammer har egne import-rutiner, men finnes det noen programmer som bare importerer? Og som har mange valgmuligheter, evt. brukerdefinert? Windows har egen funksjonalitet for dette men jeg ønsker å lage egne importvalg. Det være seg mappenavn og tags. Takker for evt. tips. Stimas. Photo Mechanic er et glimrende program til å importere bildene til ønskede foldere, samtidig som du kan legge inn metadata. Det primære formålet er nettopp import og å gå gjennom bildene og det er veldig hurtig til å browse alt fra RAW-filer til JPEGs. Dessverre er programmet ganske dyrt. Et noe rimeligere alternativ er Breeze Systems Downloader Pro. Lenge siden jeg har brukt det, men det lar deg også rename bildene både basert på EXIF-data og ønskede tekststrenger. Også denne er veldig automatisert med tanke på hvor du vil bildene skal havne på hard-disken. - iau Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå