Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ganske relativt nylig flyttet til Oslo, og lurer egentlig bare på om noen har noen tips til gode locations her ?

For å fotografere mennesker / mote.

Tenker type forlatte bygg, kule skoger eller kul arkitektur osv (har vært på opraen).

Gjerne med medfølgende kollektiv transport beskrivelse fra Oslo S :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en del fotografer som benytter ruinkirken i gamlebyen og ruinene ved vannspeilet. Hausmania har også noen kule lokaler som du sikkert får låne hvis du spør fint, tenker da spesielt på den store hallen ut mot elven, der har de tidligere hatt noen bilvrak o.l. som jeg vil tro kan funke bra.

Ellers vil jeg anbefale deg å ta t-banen til nydalen og gå ned langs akerselva. Mulig du ser noe som kan være aktuelt (tar vel ca. en time hvis du går sakte)

edit: kom til å tenke på en fotoutstilling i katakombene under oslo som jeg var på for noen år siden. men hvordan man får tilgang dit vet jeg ikke. Inngangen er i en parkeringshall...

Endret av Johnny™
Lenke til kommentar

Takk for gode forslag. Skal definitivt ute å sjekke de til neste uke. Må finne en fin plass til å skyte høst / vinter mote :p (skal gjøres om sommeren, såklart). Noen som vet av noen gamle hus / gårder etc som kan være kule ? (ikke losby gods)

Hva med Bogstad Gård? Fin gammel herregård, med fine gressbakker ned mot vannet.

Om du vil ha "mindre" bondegårdgreier, så er det ganske fint innover i Sørkedalen.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Takk for gode forslag. Skal definitivt ute å sjekke de til neste uke. Må finne en fin plass til å skyte høst / vinter mote :p (skal gjøres om sommeren, såklart). Noen som vet av noen gamle hus / gårder etc som kan være kule ? (ikke losby gods)

Gamle gårder finnes det ganske mye av på østkanten (faktisk). Østensjø gård, Abildsø gård (begge ligger rett ved Østensjøvannet), så har man Søndre Skøyen hovedgård. Av gamle hus finner du også mye på Vålerenga og Kampen. Går man litt innover i Østmarka så kommer man til Sarabråten (ved Nøklevann, se artikkel her). Nå er det ruiner, men det kan jo være spennende det også.

Lenke til kommentar

En mye brukt kulisse til platecovere eller portrettbilder er ved Maridalsvannet, det er en gammel kirkeruin der som ser veldig gammel og "middelaldersk" ut med store buer og vinduer man kan klatre opp og stå i.

Ellers er det mange fine og spesielle gravsteiner og krypter på Vor Frelsers Gravlund i oslo.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Og ikke å forglemme at Lier Sykehus begynner å bli det mest oppbrukte stedet også snart.

Når det gjelder Bogstad Gård så ville jeg sendt en epost og spurt om lov først, sist gang jeg var der og tok bilder så ble vi kasta ut bl.a. fordi vi ikke hadde spurt.

Lenke til kommentar

Sett mye bilder fra Gamle Lier-plassen ja, så litt enig med wipeout i at den er litt oppbrukt!

Spør alltid først, om jeg skal på private plasser :)

Noen som vet om en FIN STRAND ?

Ikke Huk, helst. Siden det er eneste stranda jeg vet om fra før, og der er det så masse folk.

Skal ha shooten imorgen, og skal avtale hvor kl 17.00ish idag. So I needs to know it soon :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...