Gå til innhold

Hvem vinner: Android eller iPhone?

Android eller iPhone?  

116 stemmer

1. 1. Hvilket OS er best?

• Android
      84
    • iPhone
      28
    • Vet ikke
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Appshysteri? Apps er jo hele vitsen med Android eller iOS!

Hva med alt som er inkludert i OS, som sosiale tjenester, widgets, kustomatiseringsmuligheter osv. Med iPhone så trenger du en applikasjon til nesten alt. Med Android så ligger mye innebygget i UI og OS. Ta htc-sense som eksempel.

for å referere igjen:

Du kan ha så mange applikasjoner du vil, men du kan ikke kustomatisere homescreenen og bruke wigets etter bruksbehov som gjør mobilhverdagen enklere og bedre. Du får da en homescreen som kun består av snarveier til applikasjoner. Er det sånn fremtiden skal være?

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Det er HTC Sense jeg har i dag og det er et greit system det. Veldig fornøyd med funksjonaliteten, men det mangler en del på brukervennlighet, der ligger iPhone ett par hestehoder foran.

Det store problemet er at Android market er elendig i forhold til Appstore. Utvalget i Android market er elendig og det er full av drittapps som fungerer sånn halvveis og gir minnelekasje, noe som igjen fører til at telefonen booter sånn ca en gang i døgnet.

Lenke til kommentar

Jeg trodde htc-sense er tilnærmet lik brukervennlighet som iPhone? Hvis man ikke finner frem i noe så enkelt som Sense, så vil jeg tro at iPhone og vil vær for avansert, eller hvilken som helt annen smartmobil.

Helt rett angående den siste der. Men vil du ha en applikasjonsbasert enhet som er "låst" eller vil du ha en som du får det lille ekstra av, som er mer åpen og har mye mer innebygget i OS, som igjen er mer effektiv, tidssparende og fremtidsrettet? Fikk ikke svar angående homescreenen.

Det som er fordel med widgets og å kunne kustomatisere homescreen etter behov, er at man kan lett få bedre og raskere oversikt.

-Kalender

-Vær

-Kontakter

-Sosiale tjenester

-E-post

-Spilleliste

-AV/PÅ med wifi, 3g og blåtann, wifi-router.

osv.

Dette er bare noen få ting du få oversikt av å kun bruke noen få sekunder å glane over 2 homescreens. Litt bedre en å bare ha 16 snarveier til applikasjoner?

Du kan ha x antall homescreens med widgets, som du bruker 10sec på å sjekke. Med iPhone så er du kanskje nødt til å trykke på 10 applikasjoner og 10 ganger på homeknappen. Ser du poenget med effiktivitet og hva som er fremtidsrettet? Bare se på alle de andre produsentene nå. At forbrukeren kan sette opp mobilen etter sitt eget behov på en enekel måte. Nå er det dette som er i fokus. Har du Htc med android og htc-sense så vet du hva jeg snakker om. Hvis ikke skal jeg ta meg tid en dag til å breskrive dette skikkelig. På en enklere og mer forståelsefull måte.

Ellers forklarer dette en del av det

Men ellers har Apple gjort en kjempejobb med Appstore!

Endret av SolbergMobil
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, den reagerte jeg og på.

Android er elendig når det gjelder apps. I Zürich hadde jeg ikke noen app for kollektivtrafikken på min Nexus, mens iPhonen selvfølgelig hadde det.

Ting tar vel tid å utvikle, husk også at Android er noen år yngre enn App.store, Det har vokst seg stort og blir større. :)

Man får ikke 200 000 Apps over natta heller.

Lenke til kommentar

Jeg trodde htc-sense er tilnærmet lik brukervennlighet som iPhone? Hvis man ikke finner frem i noe så enkelt som Sense, så vil jeg tro at iPhone og vil vær for avansert, eller hvilken som helt annen smartmobil.

Helt rett angående den siste der. Men vil du ha en applikasjonsbasert enhet som er "låst" eller vil du ha en som du får det lille ekstra av, som er mer åpen og har mye mer innebygget i OS, som igjen er mer effektiv, tidssparende og fremtidsrettet? Fikk ikke svar angående homescreenen.

Det som er fordel med widgets og å kunne kustomatisere homescreen etter behov, er at man kan lett få bedre og raskere oversikt.

-Kalender

-Vær

-Kontakter

-Sosiale tjenester

-E-post

-Spilleliste

-AV/PÅ med wifi, 3g og blåtann, wifi-router.

osv.

Dette er bare noen få ting du få oversikt av å kun bruke noen få sekunder å glane over 2 homescreens. Litt bedre en å bare ha 16 snarveier til applikasjoner?

Du kan ha x antall homescreens med widgets, som du bruker 10sec på å sjekke. Med iPhone så er du kanskje nødt til å trykke på 10 applikasjoner og 10 ganger på homeknappen. Ser du poenget med effiktivitet og hva som er fremtidsrettet? Bare se på alle de andre produsentene nå. At forbrukeren kan sette opp mobilen etter sitt eget behov på en enekel måte. Nå er det dette som er i fokus. Har du Htc med android og htc-sense så vet du hva jeg snakker om. Hvis ikke skal jeg ta meg tid en dag til å breskrive dette skikkelig. På en enklere og mer forståelsefull måte.

Ellers forklarer dette en del av det

Men ellers har Apple gjort en kjempejobb med Appstore!

Eller så kan jeg ta meg av det;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...