Gå til innhold

Hvem vinner: Android eller iPhone?

Android eller iPhone?  

116 stemmer

1. 1. Hvilket OS er best?

• Android
      84
    • iPhone
      28
    • Vet ikke
      4

Anbefalte innlegg

android-activations.jpg

Android’s rocking – 50,000 apps, 100,000 activations per day

Worldwide, both platforms grew, but Apple’s products surely take the cake on this one. Android ad requests worldwide rise to 11.6 million. The iPhone alone more than doubles on Android’s ad request volume, with 27.4 million ad requests. If you were to include the iPad, and iPod Touch to the iPhone ad requests, it almost doubles once again to 40.8 million requests.

Kilde

Selv har jeg Xperia X10 :thumbup:

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På spørmålet som er stilt; "hvilket os er best". Så vil jeg svare Android. Når det gjelder hvilken telefon og helhetlig system som er best, så er jeg i tvil, men holder en knapp på iPhopne pga appstore.

Ser det med helheten, men appstore er vel bare en applikasjon til å installere flere applikasjoner og er ikke en del av OSet?

Lenke til kommentar

Android selger nå over 160.000 enheter hver dag! Det er ca 5 millioner i mnd! Og det vokser for hver dag som går. Husk på det at i mai så var det 100.000 pr. dag. Og i januar så var det 30.000! På 12mnd sikt, så kan dette faktisk resultere i over 50millioner solgte androidenheter. Dvs at apple blir snart tatt igjen.

post-203727-1277721812,4654_thumb.jpg

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Detter nok tall som ikke applefolka liker. Kjempepositivt å se at android gjør det så supert for dagen. Det som og er så bra, at det er flere selskap som kniver om å produsere den aller beste androidenheten, som igjen er bra for oss forbrukere. 160.000 pr. dag. Har på følelsen at denne stiger fort over 200.000 om bare et par mnd.

Lenke til kommentar

Jeg skulle likt å se en graf for antall solgte android-enheter, ved siden av en graf for antall solgte Iphones. Fra 2007 til idag.

Hadde vært spennende å forsiktig forutsi når Android tar igjen :)

Folk sier innen 2013. Men nå ser det ut til å skjer innen midten av 2011! Rått parti nå.

Lenke til kommentar

Android selger nå over 160.000 enheter hver dag! Det er ca 5 millioner i mnd! Og det vokser for hver dag som går. Husk på det at i mai så var det 100.000 pr. dag. Og i januar så var det 30.000! På 12mnd sikt, så kan dette faktisk resultere i over 50millioner solgte androidenheter. Dvs at apple blir snart tatt igjen.

post-215406-1277724145,44_thumb.jpg

Helt rått!

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Se der ja, blir spennende å se hva Iphone 4 gjør med OSX-grafen. Ventes det noen syke produkter med Android veldig snart?

Den vil ikke klare å gjøre så veldig mye. Folk spår mellom 20-25 millioner solgte iPhoner i 2010. Mens Android ligger ann til 40-50+

I usa så er det 2 veldig store mobiler som er meget populære nå. Det er Motorola Droid X og HTC Evo 4g. Vi har foreløpig kun Desire.

Lenke til kommentar

Jeg for min del håper Android tar igjen og går laaaaagnt forbi iPhone for å være ærlig.

Da blir det mer stas å ha telefonen gijen når ikke gud og tanta til alle har den. Samme gjelder forøvrig Mac også. Den økende populariteten i det site bringer ikke med seg noe godt for min del, bare masse virus og dritt.

Morsomt at dere er så opptatt av at Android skal "vinne". Hadde det ikke vært for iPhone så hadde det neppe vært et marked for touch telefoner slik det er i dag. Derfor eksister Android.

Jeg håper på at det blir en sunn konkuranse mellom OS produsentene, slik at de må drive inovasjonen vidre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Den vil ikke klare å gjøre så veldig mye. Folk spår mellom 20-25 millioner solgte iPhoner i 2010. Mens Android ligger ann til 40-50+

Man skal være ganske dum hvis man tror at iPhone kommer til å kunne konkurrere med Android.

Iløpet av 2010 kommer det sikkert til å være 100+ modeller av mobiltelefoner på markedet som selges med Android, mot to iPhone modeller. (3GS og 4). Spør du meg så er det interessant om og eventuelt hvor fort Android tar igjen Symbian.

Lenke til kommentar
Raptor' date='28. juni 2010 - 13:56' timestamp='1277726219' post='15868306']

Man skal være ganske dum hvis man tror at iPhone kommer til å kunne konkurrere med Android.

Iløpet av 2010 kommer det sikkert til å være 100+ modeller av mobiltelefoner på markedet som selges med Android, mot to iPhone modeller. (3GS og 4). Spør du meg så er det interessant om og eventuelt hvor fort Android tar igjen Symbian.

Hehe ja android kommer jo til å være milevis forran, sånn som det ser ut pr. dags dato. Men jeg liker at dette kommer frem i lyset, da jeg har diskutert med flere applefans her inne som har blånektet på at android noen gang kom til å ta igjen iPhone OS/iOS4. Uansett om det

var flere mobilprodusenter som leverte android. Ikke bare er Android kanskje best. Men så lenge mobilprodusenter konkurrerer om å gi ut den beste android-modellen. Så er det jo vi som tjener på dette.

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Vurderer sterk å gå fra Android til iOS ettersom Android market er elendig.

Hvis du heller vil gå til låst og bregrenset OS, som ikke lar deg sette opp mobilen etter ditthov, låser deg til kun en dockingstasjon, og er uten all form for sosiale klinter intregrert, så må du bare gjøre det. Om du vil ha et par ekstra applikasjoner.

Jeg merker at det er et svært applikasjonshysteri, og så glemmer folk selve mobilendelen.

Du kan ha så mange applikasjoner du vil, men du kan ikke kustomatisere homescreenen og bruke wigets etter bruksbehov som gjør mobilhverdagen enklere og bedre. Du får da en homescreen som kun består av snarveier til applikasjoner. Er det sånn fremtiden skal være?

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...