Gå til innhold

Hvem vinner: Android eller iPhone?

Android eller iPhone?  

116 stemmer

1. 1. Hvilket OS er best?

• Android
      84
    • iPhone
      28
    • Vet ikke
      4

Anbefalte innlegg

De to store konkurrentene på smarttelefoner, Googles Android og Apples iPhone, kan skilte med ulike funksjoner. Nettstedet PC World mener at Androids system er best.

post-215406-1276770089,0733_thumb.jpg

PC World mener at Android slår iPhone på ni viktige områder. Illustrasjon: PC World.

Trykk her for å lese hele begunnelsen!

Android selger nå over 160.000 enheter hver dag! Det er ca 5 millioner i mnd! Og det vokser for hver dag som går. Husk på det at i mai så var det 100.000 pr. dag. Og i januar så var det 30.000! På 12mnd sikt, så kan dette faktisk resultere i over 50millioner solgte androidenheter. Dvs at apple blir snart tatt igjen.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt det endelig kommer frem. Verden vil ha muligheter. Verden vil ha funksjoner i et brukervennlig OS. Verden vil ha kustomatiserbar mobil. Fremtiden er Android.

Likevel ble det bestilt over 600.000 iPhone 4 første dagen den var tilgjengelig. :)

Sier det noe om hva som er best eller mest populært?

HTC Evo 4G satte salgsrekord første dag i USA.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

iPhone er jo inn blant folk! De ville fått en stor forhåndsbestilling nesten uansett pga rykte. Men måler du OS`et opp mot hverandre så er det mange så syns at iPhone sitt kommer litt til kort. Men andre syns det er enklere. Smak og behag dette! Jeg personlig foretrekker Android da jeg slipper å gå i 3 undermenyer, og kan i steden legge opp en widgets på homescreenen. Eller de 7 ulike jeg har å rutte med. Jeg velger alt sånn som passer best for meg. Gjør det om til en meget personlig og brukervennlig mobil. Folk kan bestemme selv hvordan ting skal sees ut. Noen vil ha mye informasjon, og andre vil ha det enkelt og greit.

Android er jo allerede et godt sykke forbi iPhone i USA. Og android Selger nå over 110.000 enheter pr. dag. Men salgstall trenger ikke å si hvem som er best. Dette burde alle kunne!

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Det er helt klart snakk om to veldig gode mobiltelefoner. Selv gikk jeg for HTC Desire fordi iPhone blir litt for nazi for meg. Jeg kan ikke gjøre alle de tingene jeg ønsker, og HTC Desire sitt grensesnitt var mer tiltalende for meg. Samt policyen til de forskjellige firmaene er vidt forskjellig. HTC og Android står for åpenhet og universelle løsninger. Mens Apple og deres OS står for et nazi kontrollregime, der kun apple, apple, apple og enda mer apple gjelder.

Jeg tror ikke det går an å komme fram til en enighet om hva som er den beste mobiltelefonen blant disse to, selv om jeg har veldig klare meninger om hvilken av dem som er best. Folk har forskjellige preferanser, og det er det som avgjør.

Lenke til kommentar

Sier det noe om hva som er best eller mest populært?

HTC Evo 4G satte salgsrekord første dag i USA.

Har du noe som underbygger påstanden din om at EVO har satt salgsrekord i USA?

Det var salgsrecord for sprint i USA. Mellom 300-600.000 enheter. Sprint ville ikke ut å si hvor mange enheter som ble solgt. Det eneste jegt vet var at hele sprint sitt nettverk datt sammen i en god stund. Og Sprint er ikke lite!

http://tech.fortune.cnn.com/2010/06/07/htc-evo-4g-blows-away-sprints-first-day-sales-records/

Lenke til kommentar

Det var salgsrecord for sprint i USA. Mellom 300-600.000 enheter. Sprint ville ikke ut å si hvor mange enheter som ble solgt. Det eneste jegt vet var at hele sprint sitt nettverk datt sammen i en god stund. Og Sprint er ikke lite!

http://tech.fortune.cnn.com/2010/06/07/htc-evo-4g-blows-away-sprints-first-day-sales-records/

http://www.readwriteweb.com/archives/sprint_says_evo_sales_figures_were_wrong.php

EDIT:

http://tech.fortune.cnn.com/2010/06/09/sprint-cuts-evo-sales-numbers-still-impressive/

Endret av Kaptein_S
Lenke til kommentar

http://www.readwriteweb.com/archives/sprint_says_evo_sales_figures_were_wrong.php

Bra Kaptein_S Rett skal være rett.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen av dem som er bedre enn den andre, men begge er best på det de ønsker å oppnå. Apple har laget en lukket verden, hvor selv mor kan innstallere en App, mens Android satser på en åpen løsning, hvor alle som vil, får delta.

Apple først. Den største fordelen med Apple, per idag, er AppStore. Det er et fantastisk sted å være for utviklere. Ikke bare at man får betalt, men også at kundegruppen gladelig betaler ti spenn for en app like glatt som vi betaler for kaffe ute. Dette skaper økonomisk frihet for små uavhengige utviklere rundt omkring i verden.

Android. Vil med stor sannsynlighet bli (og kanskje er?) det mest brukte OS'et innen mobile enheter. Men, og det er "men" her, hvor mange av brukerne vil kjøpe Apps i øst og vest? Det er en reell fare for at Android ender opp på samme måte som desktopvyene til Linux, selv om jeg tror at Google ikke vil la det skje. Forhåpentligvis vil Androids AppStore bli like strømlinjeformet som Apple's.

Altså, poenget mitt er vel egentlig det at det ikke er widgets, 3g/4g, skjermteknologi etc som avgjør hvilken mobil vi kjøper. Vanlige folk aner ikke hva det betyr, engang. Jeg vet om flere som har kjøpt iphone på grunn av hipstamatic, for eksempel.

Det er ikke nerdene som bestemmer, vi bare synser. Og som regel synser vi dårlig. Det avgjørende i "slaget" om mobilene vil bli Appsene. Banna bein.

4c.

Lenke til kommentar

Jeg har diskutert med flere som mener at de ikke trenger widgets og kustomatiserbar hjemmeskjerm til iPhone. Ingen som trenger det, men hvor godt er det ikke å ha en mobil som gjør ting enkelt og fort? Samtidig at man kan gjøre den personlig etter forbrukerens behov?

"ser ikke behovet" "trenger det ikke" Vent å se når det endelig kommer sier jeg bare. Da blir det andre boller.

Lenke til kommentar

Jeg har diskutert med flere som mener at de ikke trenger widgets og kustomatiserbar hjemmeskjerm til iPhone. Ingen som trenger det, men hvor godt er det ikke å ha en mobil som gjør ting enkelt og fort? Samtidig at man kan gjøre den personlig etter forbrukerens behov?

"ser ikke behovet" "trenger det ikke" Vent å se når det endelig kommer sier jeg bare. Da blir det andre boller.

Widgets er ikke viktig. Kunne gjerne tenkt meg å ha kalenderoppføringer på lock-screen, men det er ikke så viktig for meg at jeg gidder å bytte plattform eller jailbreake iPhonen for det.

Lenke til kommentar

Er det ikke greit å ha widgets på blåtann, wifi, gps, 3g og andre visuelle widgets som gjør du lettere gjør om mobilen etter ditt behov? Så slipper man å gå i 3 undermenyer for å nå f.eks skru av å på 3g?

Ser den med kalender på lockscreen ja. Den er fin å ha. Ellers er det greit med en hjemmeskjerm som gir deg alt av informasjon med bare et blikk. Dette er htc-sense fantastisk gode på. Og Android ellers.

Her ligger iPhonen litt etter. Viser kun snarveier til ikoner på hjemmeskjermen, så man må hele tiden trykke seg inn på en eller annen applikasjon for å få informasjon, eller for å endre på enkle instillinger.

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...