Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yay,

 

 

Nay.

Hvorfor? Fordi det hadde ødelagt for Suarez?

"Hehe". Fordi jeg er motstander av tiltak som øker pausene i spillet. Det finnes mange situasjoner hvor det er umulig å konkludere, spesielt hands-situasjoner, og da ødelegger det kampen om dommerne stanser kampen en lengre periode for å diskutere. Mållinjeteknologien er jo genial, fordi dommeren får hjelp uten å måtte stanse kampen.

 

Men jeg er åpen for at det kan bli et godt tiltak om det ikke påvirker spillet for mye.

Lenke til kommentar

Det blir jo uansett alltid lange stopp i spillet når et lag scorer et mål eller det er en kontroversiell avgjørelse. Man ser jo nesten alltid (såfremt ikke folkene som styrer skjermene på stadion velger å ikke vise bildene av situasjonen selvsagt) at bildene fra situasjonen kommer opp på skjermene på stadion like etter.

 

En dommer kan da altså spole tilbake momentant og gi svar på en situasjon innen et par sekunder. Vanligvis så varer de situasjonene som regel et minutt eller to uansett og jeg klarer virkelig ikke å se noen ulempe med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men gjelder det kun mål eller alle situasjoner som er tvilsomme? Hvilke typer situasjoner skal spillet stoppes på? Skal trenerne ha "challenges" som de skal bruke?

 

I tilfelle det sistnevnte (fordi noen her har snakket om det tidligere); sett at det er en tvilsom situasjon hvor det ene laget mener det er hands og straffe. Dommeren lar spillet gå og det andre laget kommer på en god kontring, men treneren bruker en "utfordring". Spillet stoppes, dommeren ser an situasjon og konkluderer med at det ikke var hands.

 

Nå er hele fordelen med kontringen til laget som hadde ballen borte og en potensiel målsjanse er tapt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regner nesten med at det er en ekstra assistentdommer som følger med på en skjerm og kommuniserer med hoveddommeren? Uansett er jeg for. Nivået på dømmingen i PL er helt begredelig. På tide å gjøre noe med det.

 

Tar for gitt dette. Er alltid det jeg har "pitchet" når jeg har pratet om videodømming med folk hvertfall. Man burde ha en 5. og 6. dommer som sitter og ser på TV bilder og kan ta upartiske avslutninger på omtrent 5-10 sekunder. Altså ikke noe mer enn det det vil ta en vanlig dommer å komme seg gjennom en horde med klagende spillere uansett.

 

Når det gjelder avgjørelsene også så vil da begge lagene ha en trygghet ved at riktig avgjørelse vil bli tatt og at de dermed da ikke trenger å flokke seg rundt dommeren.

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hva slags situasjoner den kan bli brukt på. Innkast? Offside? Straffer? Røde kort? Litt mer info hadde vært greit. Hadde det vært for alt blir det for mye, de største avgjørelsene er jeg for om man finner en måte uten for store stopp i spillet.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Manchester United, Liverpool and Manchester City have agreed to take part in a major pre-season tournament in the United States that will also feature Real Madrid, Milan and Internazionale.

 

The 2014 International Champions Cup will be played in 12 different cities but provides the possibility of the three English clubs meeting when the semi-finals and final are held at the Sun Life Stadium in Miami.

 

AS Roma and Olympiakos have also been confirmed to take part in the eight-team event, revealed by World Soccer Talk, with an official announcement expected on Tuesday to confirm the dates.

 

The provisional schedule initially pits United against Roma in Denver, Liverpool against Olympiakos in Chicago, both on 26 July, before City play Milan in Pittsburgh the following day.

 

United have been pencilled in to face Inter in Washington on 29 July, whereas Liverpool would play Milan in Philadelphia the following day and City would meet Olympiakos in New York.

 

Chelsea and Everton took part in last year's event and this summer's event will also see matches in Dallas, Phoenix, Charlotte, Ann Arbor and Hartford.

Da har vi noe å se frem til etter VM også.

Lenke til kommentar

Men gjelder det kun mål eller alle situasjoner som er tvilsomme? Hvilke typer situasjoner skal spillet stoppes på? Skal trenerne ha "challenges" som de skal bruke?

 

I tilfelle det sistnevnte (fordi noen her har snakket om det tidligere); sett at det er en tvilsom situasjon hvor det ene laget mener det er hands og straffe. Dommeren lar spillet gå og det andre laget kommer på en god kontring, men treneren bruker en "utfordring". Spillet stoppes, dommeren ser an situasjon og konkluderer med at det ikke var hands.

 

Nå er hele fordelen med kontringen til laget som hadde ballen borte og en potensiel målsjanse er tapt.

I rugby har hvert lag 3 "protester" hver.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...