Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2014/01/10/sport/fotball/jermain_defoe/premier_league/31207431/

 

 

155813592.jpg

 

Jermain Defoe flytter til Toronto i MLS i Nord-Amerika. Spissen skal spille for Tottenham fram til 28. februar.

Det opplyste Tottenham fredag. 31-åringen har spilt for Spurs i to perioder.

 

 

 

Skjønner godt de lar han gå tidlig , de har så mange målscorere på laget at en litt rusten en trenger de ikke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan funker den rankingen der? :/

 

Sikkert omtrent som den rankingen litt over som rangerer Tottenham som den 8-9 beste klubben i verden.

 

"Who scored" ratingen er vel for hver kamp eller noe slikt. Så tar man gjennomsnittet og finner de beste spillerene slik. Er personlig ikke overbevist da jeg føler det er ekstremt mye overvurdering av den tyske ligaen de par-tre siste årene på tross av at ligaen er verre enn La Liga når det gjelder hvem som kjemper om tittelen.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2014/01/10/sport/fotball/jermain_defoe/premier_league/31207431/

 

 

155813592.jpg

 

 

 

Skjønner godt de lar han gå tidlig , de har så mange målscorere på laget at en litt rusten en trenger de ikke :)

Bedre å få penger nå, for en spiller som prøver å sutre seg til plass på laget, går konstant i offside, deltar mindre enn de andre spissene i den oppbyggende fasen samt er eldre.

 

Vil ha alltid ha en høy stjerne i klubben, ihvertfall blant engelskmenn, men jeg griner ikke akkurat..

 

Ja også er avslutningsevnene hans meget overdrevet, håper dette betyr at en ny spiss er på vei.

Lenke til kommentar

Enig der Stefan. Tyske ligaen er overvurdert, i alle fall nå som Bayern har sikret seg Lewa også. Er vel ganske sikkert at Bayern vil være alene på topp i mange år fremover. Med luke ned til nummer 2 også.

 

Uansett, folk flest begynner vel å komme inn på samme tankegang. Utenom Fjørtoft, som fortsetter elsker den "spenningen" og "dramatikken" som ligaen tilbyr, og kaller det "den beste ligaen". Uansett, så er vel Fjørtoft sitt forhold til Tyskland lik Lundekvam sitt forhold til Southampton så det forklares vel der.

 

Jeg er i alle fall glad vi har spenning og dramatikk i BPL. Som for meg viser at det fortsatt er den beste ligaen. Da ingen lag skiller seg utrolig mye fra de andre konkurrentene på topp.

 

Hvor er egentlig Eden Hazard på den listen? Det blir dumt å kalle den top 20 om man kun går utifra rating.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Ah - fail..

For det har vært mange andre lag enn Manchester-klubbene som har kjempet om gull i PL de siste 3 årene?

Siden 2003 har Bayern, Schalke, BVB, Werder og Wolfsburg vunnet Bundesliga.
PL: Arsenal, City, Chelsea og United.
La Liga: Real, Barcelona, Valencia
Serie A: Milan, Inter, Juve.
Ellers er jeg enig i at listen bare er tull...
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal også nevnes at Bayern har sikret seg nok en midtbanespiller fra et annet tysk lag. Nemlig Sebastian Rode.

 

Attpåtil har de selvfølgelig sikret seg både Götze og Lewandowski fra sin første skikkelige rival på mange mange år. Kan slik sett skjønne at mange ikke er imponert over Guardiola. De midlene han har tilgjengelig er rimelig ekstreme. Skulle gjerne likt å se hva han ville gjort i f.eks. Klopp sin situasjon og om han klarte å finne talenter til en billig penge og lagd et tittellag med ekstremt begrensede midler slik han har gjort.

 

Uansett: Premier League er og blir den mest spennende ligaen for min del. Syntes ingen av de andre ligaene har den samme intensiteten og dramatikken i hver bidige runde som det BPL har, men selvfølgelig så kommer det ann på øyet som ser. :p

Lenke til kommentar

(innlegget var skrevet til Stefan_B sitt innlegg ca klokka 12, ikke det siste)

 

Du synes Bundesliga er overvurdert de siste 2-3 årene siden ligaen er verre enn La Liga når det gjelder hvem som kjemper om tittelen? Du sikter altså til at det bare er et lag i Tyskland som vinner, mens det i Spania er to antar jeg?

 

Interessant siden i løpet av de 3 siste årene har Borussia Dortmund vunnet ligaen to ganger mens Bayern en gang. Mens det året Bayern var suverene klarte Dortmund å komme til CL-finalen.

 

Kritikken mot Bundesliga om hvilken retning den tar i fremtiden med overgangene til Gotze og Levandowski til Bayern, og den ellers tappingen av Dortmund (og andre tyskel klubber) er på sin plass, men å kritisere hvordan den har vært de siste årene blir litt for dumt.

 

WhoScored rankingen er basert på statistikk fra kampene. I følge deres egen hjemmeside består den av over 200 forskjellige ting. Hva vet jeg ikke. Men pga antallet ting så antar jeg at det er det meste, og så bestemmer de selv hva som er viktigst. Ser man på listen så ser det i alle fall ut som offensive ting veier litt for mye siden det bare er offensive spillere der.

 

Keypass" er en av tingene jeg virkelig ikke skjønner meg på. Det er altså en pasning som leder til en avslutning på mål. Noe som i seg ikke sier noe som helst om hvor bra det var. F.eks, Isco spiller en 5-meters pasning til Cristiano Ronaldo som skyter fra 30 meter rett på keeper. Det er en keypass til Isco. Så spiller Xabi Alonso en 40-meters stikker i bakrom til Benzema som er helt alene gjennom, men Benzema er en kløne og får en elendig touch slik at ballen går ut. Det er ikke en keypass. Så kan man spørre seg, hva var egentlig best, pasningen til Isco eller Alonso...

 

Her er forresten en ordliste fra WhoScored: http://www.whoscored.com/Glossary

Endret av Teipball
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

 

Ah - fail..

For det har vært mange andre lag enn Manchester-klubbene som har kjempet om gull i PL de siste 3 årene?

Siden 2003 har Bayern, Schalke, BVB, Werder og Wolfsburg vunnet Bundesliga.
PL: Arsenal, City, Chelsea og United.
La Liga: Real, Barcelona, Valencia
Serie A: Milan, Inter, Juve.
Ellers er jeg enig i at listen bare er tull...

 

Stuttgart vant også i 2007.

Lenke til kommentar

Ah - fail..

For det har vært mange andre lag enn Manchester-klubbene som har kjempet om gull i PL de siste 3 årene?

Siden 2003 har Bayern, Schalke, BVB, Werder og Wolfsburg vunnet Bundesliga.
PL: Arsenal, City, Chelsea og United.
La Liga: Real, Barcelona, Valencia
Serie A: Milan, Inter, Juve.
Ellers er jeg enig i at listen bare er tull...

 

 

Schalke har ikke vunnet ligaen siden 58' så hvordan de kan ha vunnet etter 2003 lurer jeg på. Werder Bremen vant i 03/04 og Wolfsburg hadde en fenomenal sesong før de sank tilbake til middelmådighet etter at de beste spillerene deres ville vekk. Dortmund lider av det samme. Ellers har Bayern vunnet ligaen 6 ganger fra 2003 til nå. 7 ganger hvis man teller med at de tar ligaen i år også.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Schalke har ikke vunnet ligaen siden 58' så hvordan de kan ha vunnet etter 2003 lurer jeg på. Werder Bremen vant i 03/04 og Wolfsburg hadde en fenomenal sesong før de sank tilbake til middelmådighet etter at de beste spillerene deres ville vekk. Dortmund lider av det samme. Ellers har Bayern vunnet ligaen 6 ganger fra 2003 til nå. 7 ganger hvis man teller med at de tar ligaen i år også.

 

Og Manchester United har vunnet ligaen 6 ganger siden 2003. Så konklusjonen er at Bundesliga er overvurdert pågrunn av Bayern sin statistikk?

Lenke til kommentar

Ah - tok det fra hukommelsen. Ser på Wiki at Schalke ikke har vunnet, nei. Hadde helt glemt Stuttgart...

 

Poenget står likefullt. Flere vinnere av Bundesliga enn av PL de siste 10 årene.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_German_football_champions

 

Men hvordan har poengfordelingen mellom topplagene vært?

 

Det er mer spennende om samme lag vinner, men ligaen blir avgjort i siste runde enn om forskjellige lag vinner, men med 20 poengs margin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...