Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

72 kamper for Shaktar i Europa. Vunnet Uefa-cupen. Landskamper for Brasil. Akkurat.

 

Jeg kan være enig i at det nok er et navn som er noe mindre kjent enn det City kan forventes å hente men prøvd er han. Og jeg går ut i fra at hvem det nå er som er trener i City neste sesong vet hva han har lyst på.

 

Hvis du først skulle quote innlegget mitt, kunne du vel også tatt med at jeg skrev "annet enn skrevet ovenfor", som direkte henviste til hva han faktisk har oppnådd.

 

Men men...

 

Uansett, er det ikke veldig rart at en klubb handler spillere uten å ha en manager på plass?

Lenke til kommentar

Hvis du først skulle quote innlegget mitt, kunne du vel også tatt med at jeg skrev "annet enn skrevet ovenfor", som direkte henviste til hva han faktisk har oppnådd.

 

Men men...

 

Det stod ingenting om at han har vunnet UEFA-cupen eller spilt 72 kamper i Europa ovenfor. Det stod at han stort sett hadde spilt i Ukrainsk fotball.

 

Uansett, er det ikke veldig rart at en klubb handler spillere uten å ha en manager på plass?

 

Ja. Derfor går jeg ut i fra at han egentlig er klar, men at klubbene diskuterer penger.

Lenke til kommentar

Nja, tydelig at strukturen i City er slik at sportsdirektørene (gamle Barca-duden) er den som styrer overganger og at treneren sin jobb er å få det mannskapet til å fungere.

 

Dette er jo helt på trynet imo.

Hvilket storlag i verden (som jo city liker å tro at di er) er det sportsdirektøren som bestemmer hvem som skal bli kjøpt?

 

Edit: Etter litt kjapp tankegang kom jeg jo på at dette er jo faktisk tilfelle i feks. Bayern neste sesong med Götze, Real tipper jeg har gjort det mer enn 1 gang og Barca føler jeg har gjort noe av det samme med Zlatan, Henry, Neymar etc.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Dette er jo helt på trynet imo.

Hvilket storlag i verden (som jo city liker å tro at di er) er det sportsdirektøren som bestemmer hvem som skal bli kjøpt?

 

Edit: Etter litt kjapp tankegang kom jeg jo på at dette er jo faktisk tilfelle i feks. Bayern neste sesong med Götze, Real tipper jeg har gjort det mer enn 1 gang og Barca føler jeg har gjort noe av det samme med Zlatan, Henry, Neymar etc.

 

Men var ikke Guardiola klar når Gøtze ble klar?

Lenke til kommentar

Men var ikke Guardiola klar når Gøtze ble klar?

 

Ehm, jo det var han jo selvklart... My bad.

 

Tottenham i Jols tid. Var vel han der fyren som gikk til Chelsea som bestemte hvilke spillere Spurs skulle hente da?

 

Var ikke dette rundt "selge-spillere-til-pompey-for-deretter-hente-di-i-retur"-perioden til Spurs? :p

Lenke til kommentar

Dette er jo helt på trynet imo.

Hvilket storlag i verden (som jo city liker å tro at di er) er det sportsdirektøren som bestemmer hvem som skal bli kjøpt?

 

Edit: Etter litt kjapp tankegang kom jeg jo på at dette er jo faktisk tilfelle i feks. Bayern neste sesong med Götze, Real tipper jeg har gjort det mer enn 1 gang og Barca føler jeg har gjort noe av det samme med Zlatan, Henry, Neymar etc.

 

Det er faktisk i de fleste lag at sportsdirektøren / president er den som bestemmer mest. Spesielt i storklubbene. Unntakene er United og Arsenal der man har hatt stor kontinuitet. Blir spennende å se hvordan det blir i United fremover, og om Moyes får like mye frihet som Sir Alex.

 

Men jeg vil anta at treneren kommer med spillertyper-ønsker til sportsdirektøren, så kommer han med spillere som han mener er best.

 

Sid Lowe sa noe som var ganske interessant om Navas-overgangen. Pellegrini har aldri brukt vinger i sine lag, og Navas er tidenes definisjon på en kantspiller.

Lenke til kommentar

*Snip*

 

Hmm, jeg ser nå at mitt utsagn mest sannynlig var veldig forhastet.

Etter alle årene med Fergie sin jernhånd er det lett å bli blendet av hvordan driften av andre klubber i realiteten er. Noe jeg burde faktisk innsett til en hvis grad etter jeg har lest Zlatan-boken, hvor dansen imellom direktører og presidenten er meget framtredene.

Lenke til kommentar

Men jeg synes selv at det er veldig rart at trenerne/managere ikke har mer kontroll når det gjelder spillerkjøp. Både med tanke på kvalitetene til spillerne, men også posisjon/formasjon og personligheten. Tross alt de som skal jobbe med spillerne.

 

Spesielt når det er trenerne/managerne som blir sparka mens sportsdirektørene som regel får sitte.

Lenke til kommentar

Spesielt når det er trenerne/managerne som blir sparka mens sportsdirektørene som regel får sitte.

 

De får jo sitte fordi de skal ha ansvar for å kjøpe inn spillere til en definert måte å spille fotball på over tid, beholde kontinuitet siden mange av spillerne de henter kan være unge talenter osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...