Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om TV fortsatt må betale det samme for rettighetene som før? De mister jo en stor del av produktet sitt, så de burde egentlig få tilbake penger fra PL.

 

btw, ikke helt PL, men legger den her.

 

Straffe på 1.40. Forsvarende lag skal spille fairplay og en av forsvarspillerne glemmer seg og tar opp ballen med hendene. Dermed blir det dømt straffe. Egentlig helt greit, da reglene må følges (Mulig spillet skal stoppes hvis keeper ligger nede, litt usikker på det. Holder seg jo også litt til hodet), men er det ikke utrolig usportslig av motstanderlaget å faktisk score på straffen?

 

De skal jo til å spille ut ballen, og spillet er jo egentlig stoppet opp. Hele situasjonen er absurd. Jeg er i alle fall sikker på at hadde dette skjedd i PL, La Liga, CL osv hadde det blitt et enormt fokus på usportslighet mot de som scoret på staffen.

Lenke til kommentar

Vegard Jansen Hagen (Sportsredaktør for TV2Sporten), har svart på noen av de hyppigste spørsmålene ang. Premier League på TV2 fremover.

 

1. TV 2 PL og Xtra fusjoneres 1. aug i TV 2 Sport Premium. Kjernen i produktet er et totaltilbud på engelsk fotball med min. 450 livekamper.

 

2. Nye restriksjoner fra Premier League betyr at vi kun kan tilby én kamp i runden lør 16. Alle andre dager og tider sender vi absolutt alt

 

3. PL signaliserer at de vil sende flere kamper utenfor runden og hyppig bruke de 6 ulike kamptidene i en runde: Tre lør, to søn og en man.

 

4. Vi sender på alle 3 HD-kanalene under runden 16. En kamp fra PL, en fra Championship og et "FotballXtra England" som følger hele runden.

 

5. For å gi alle en mulighet til å se høydepunkter med sitt lag lanserer vi vårt Match of the Day med 1 times oppsummering av runden 20.30.

 

6. Det er distributørene som fastsetter pris. Høyere rettighetskostnader gir høyere pris, men prisene varierer hos den enkelte tilbyder.

 

7. TV 2 Sport Premium gir et massivt live-tilbud hele sesongen med min. 450 kamper direkte. Størst er PL (240), C'ship (100) og FA-cup (50)

 

8. Viktig grunn til at endringene fra PL kommer nå er ny rettighetsperiode og ny avtale. @2sporten er ferdig med 3 år og går nå løs på 3 nye

 

9. @tv2sumo har ikke satt ny pris og jobber fortsatt med å styrke sportspakken. Valgfrihet PL kl 16 lør forsvinner, ellers alt tilgjengelig.

 

10. Endringer gir alltid skepsis. Erfaringen tilsier at de aller fleste vil se hva det nye tilbudet faktisk innebærer før de bestemmer seg.

 

11 e.e.o.: Det er et fair utgangspunkt. Vi i @2sporten skal jobbe beinhardt hver dag for å servere publikum det ultimate fotballproduktet .
Lenke til kommentar

Med tanke på at de sier PL skal bruke mer av sendetiden, 3 stk mot 2 (mener det var det) i fjor på Lørdager, så er det ikke snakk om et stort tap om jeg har skjønt det riktig.

 

Dvs at hvis de sender 1 kamp 13:15, 2 kamper 16:00, og 2 kamper 17:00 eller 18:00, så går man "kun" glipp av en kamp.

 

Reagerte selv meget negativt da nyhetene først kom, men man burde kanskje vente å se hva slags kamper man går glipp av før man truer med å streame og se på seg selv som Robin Hood.

 

TV2 kunne også ha gitt bennern i å inkludere Sport Extra i avtalen, at de gjør det viser ihvertfall at de ikke er HELT tapt bak en låvedør.

Dessuten vet vi ikke med 100% sikkerhet hvor dyrt det blir enda, da ulike distributører kan variere i pris.

 

Greit at folk ikke synes TL, MLS, Æresdivisjonen, Serie-A, La Liga og Allsvenskan er verdt ca 300 kr i måneden, men når man hele den tiden har uttalt seg om at PL og engelsk fotball har den ypperste underholdningsverdien, for så å steile totalt når BPL prøver å utnytte det er etter min mening noe naivt.

 

Stream gjerne og skyld på at man er student, men ikke tro at en som også har vært student sympatiserer, da jeg personlig klarte meg fint med mine prioriteringer.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dvs at hvis de sender 1 kamp 13:15, 2 kamper 16:00, og 2 kamper 17:00 eller 18:00, så går man "kun" glipp av en kamp.

 

Reagerte selv meget negativt da nyhetene først kom, men man burde kanskje vente å se hva slags kamper man går glipp av før man truer med å streame og se på seg selv som Robin Hood.

robin-hood.gif

 

 

On a more serious note, så høres det jo ikke så ille ut hvis det er slik du sier det.

Lenke til kommentar

robin-hood.gif

 

 

On a more serious note, så høres det jo ikke så ille ut hvis det er slik du sier det.

 

Er ihvertfall det som har blitt sagt tidligere (det har blant annet Lubben nevnt), samt at det er slik jeg tolker dette svaret:

 

3. PL signaliserer at de vil sende flere kamper utenfor runden og hyppig bruke de 6 ulike kamptidene i en runde: Tre lør, to søn og en man.
.

 

Edit:

Men jeg har selvfølgelig ingen anelse om hvor mange kamper de kommer til å sende 16:00, men jeg prøver bare å få frem poenget at man ikke burde gå helt ape-avføring før man faktisk får vite hvordan oppsettet blir, så får vi også håpe at de har såpass logikk at de varierer ihvertfall bittelitt om hvilke kamper det er som blir prioritert.

Endret av Captain Butthurt
  • Liker 4
Lenke til kommentar

TV2 kunne også ha gitt bennern i å inkludere Sport Extra i avtalen, at de gjør det viser ihvertfall at de ikke er HELT tapt bak en låvedør.

Dessuten vet vi ikke med 100% sikkerhet hvor dyrt det blir enda, da ulike distributører kan variere i pris.

 

Nja. Hvis TV2 ikke hadde inkludert Sport Extra i avtalen hadde prisen vært den samme (eller blitt lavere siden det blir færre kamper). Noe jeg tror de fleste hadde vært mer fornøyd med.

 

Jeg sitter med inntrykket av at folk forstår at det bare blir en kamp 16.00, det er tross alt ingen ting TV2 kan gjøre noe med. Det de fleste reagerer på er at TV2 øker prisen når tilbudet på hva folk egentlig ønsker faktisk minsker.

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som er så spesielt med Lørdag kl 16.00? Hvorfor er det akkurat den tiden som skal være så vrien?

 

Er vel den kampen som er mest "publikums-vennlig" med tanke på tilskuertall (på selve stadion altså), og det er vel noe klubbene og TV-selskapene samarbeider om så vidt jeg har skjønt.

 

I England altså.

 

Jeg sitter med inntrykket av at folk forstår at det bare blir en kamp 16.00, det er tross alt ingen ting TV2 kan gjøre noe med. Det de fleste reagerer på er at TV2 øker prisen når tilbudet på hva folk egentlig ønsker faktisk minsker.

 

Jeg for min del synes det er helt greit da jeg hadde tenkt å abonnere på TV2 Sport Extra uansett, men kan selvfølgelig skjønne at folk som ikke bryr seg om F.A. Cupen, Liga-Cupen, Championship eller de to øvrige divisjonene kan føle seg litt snytt, men det er vel tross alt ikke snakk om en avskrekkende stor prisøkning?

Jeg husker at det ville kostet meg 50 kroner ekstra i måneden for TV2 Sport Extra, men sitter ikke med tall nå på hvor mye økningen vil bli fra dags dato til 1. August.

 

Må også huske på at prisøkningen kan skyldes nye priser fra BPL sin side, med tanke på at TV2 nå går inn i en ny 3 årig kontrakt.

 

Høyere rettighetskostnader gir høyere pris

 

Viktig grunn til at endringene fra PL kommer nå er ny rettighetsperiode og ny avtale. @2sporten er ferdig med 3 år og går nå løs på 3 nye
Endret av Captain Butthurt
Lenke til kommentar

279.- til 339 synes eg er rimelig høyt.

 

Ifølge Jansen Hagen har flere av distributørene varslet at TV 2 Sport Premium vil koste 339 kroner i måneden. I dag kan man kjøpe Premier Leauge-kanalene fra kroner 199 per måned, mens hos de største distributørene koster 279 kroner.

 

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10110573

Endret av IcedInsanity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir da 10 ekstra hvis man ser på de 50 som "TV 2 Sport Extra" verdien.

Ikke all verden, men klart om folk er vant med 199 kroner måneden, og at det nå blir 339 så ser jeg kritikken, men man skulle vel da tro at økningen prosentmessig blir den samme?

 

Altså at de som betaler 199 ikke må betale så mye som 339, det er vel opp til distributøren så vidt jeg har skjønt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...