Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heeerregud for noe teit system. Leste igjennom de to siste sidene, men fant virkelig ikke en eneste god grunn til hvorfor de gjør det slik. Dette går jo bare negativt utover forbrukerne?

 

 

Fuck this shit. Neste sesong betaler jeg ikke for lovlige streams med mindre de gjør det minst like bra som det var (helst bedre). Well done, de har gjort meg pirat igjen! :)

Lenke til kommentar

Du ser ikke den gode grunnen fordi du ser det fra konsumentens side, er det så vanskelig å forstå?

 

Ikke at jeg er henrykt over å kun få en kamp på lørdager, men noen ganger virker det vitterlig som om folk tror at man driver bedrifter basert på veldedighet.

Endret av Captain Butthurt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De gjør det fordi britiske pubeiere med EU i ryggen omgår bestemmelser for visning av kamper på engelsk TV. Det taper de penger på. Det er snakk om rettigheter, politikk og juss. Forhåpentligvis kommer de til en løsning. Det er såpass mye penger i det at mange vil være interessert i det.

Lenke til kommentar

Du ser ikke den gode grunnen fordi du ser det fra konsumentens side, er det så vanskelig å forstå?

 

Ikke at jeg er henrykt over å kun få en kamp på lørdager, men noen ganger virker det vitterlig som om folk tror at man driver bedrifter basert på veldedighet.

 

Hva tjener så bedriftene på denne løsningen? Flere solgte biletter på grunn av at kampene ikke vises direkte på tv?

Lenke til kommentar

Hva tjener så bedriftene på denne løsningen? Flere solgte biletter på grunn av at kampene ikke vises direkte på tv?

 

Større kontroll på rettighetene og antakeligvis forsøker de å tvinge frem nye regler slik at de i fremtiden kan åpne for å vise flere kamper utenfor England, eller vise alle kampene i England og.

 

Jeg tviler på de får mindre betalt for å vise færre kamper og, så...

Lenke til kommentar

Har ikke fulgt med i timen tydeligvis. Betyr dette at jeg som kabeltv kunde ikke får sett kamper på feks PL2 eller 3 klokka 16? Mao at det bare vises en eneste kamp? Så hvis LFC v Arsenal går på 1ern og United soton går på 3, så får jeg ikke sett den?

 

I så fall burde prisen falle voldsomt, er jo bare oss United fans som får se det meste da. Lol hvis du holder med Stoke feks, får sett kanskje 2 kamper hele sesongen.

Lenke til kommentar

For min del, får jeg ikke sett Spurs (tilnærmet) hver uke, så mister jeg gjerne litt interessen. Å lese om kampene, å se de i reprise e.l er absolutt ikke det samme. Satt med tanken med å velge vekk Sumo, og heller skaffe TV-abonnement.. Det er jo helt uaktuelt nå. Blir sannsynligvis ikke Sumo en gang.

Lenke til kommentar

For min del, får jeg ikke sett Spurs (tilnærmet) hver uke, så mister jeg gjerne litt interessen. Å lese om kampene, å se de i reprise e.l er absolutt ikke det samme. Satt med tanken med å velge vekk Sumo, og heller skaffe TV-abonnement.. Det er jo helt uaktuelt nå. Blir sannsynligvis ikke Sumo en gang.

 

Vi skal til EL, og jeg går ut i fra at Spurs er såpass populære at det er ett av de 6 lagene som uansett kommer til å få prioritet på å bli vist på andre tidspunkter eller bli vist kl 4 på lørdagen.

Lenke til kommentar

Ja, faktisk.

 

Merk, den gode grunnen det snakkes om er fra distributørens side, og det er vel helt klart i deres beste interesse at de føler de selv har større kontroll over sitt eget produkt?

Det er ganske logisk sett fra deres ståsted, selv om vi som konsumenter blir potte sure over å få et dårligere produkt.

 

Hva tjener så bedriftene på denne løsningen? Flere solgte biletter på grunn av at kampene ikke vises direkte på tv?

 

I England vises vel ikke kampene på TV Lørdag en gang, så skal ikke se bort i fra at dette i stor grad er grunnet å få publikum på kamp.

Øvrig i Europa er det for å forhindre at personer som ikke har krav på produktet i deres øyne (de som ikke betaler for det) skal få muligheten til å se produktet nesten på samme premisser som de som betaler.

 

Piratstreaming kan de selvfølgelig ikke gjøre noe med, men de kan redusere det de ser som tap ved å "ta igjen" for de som benytter det bedriften sikkert mener er smutthull, ved å redusere tilbudet ytterligere.

 

Dere som holder med "de store fire", vil sikkert ikke merke en forferdelig stor forskjell en gang?

Lenke til kommentar

Har ikke fulgt med i timen tydeligvis. Betyr dette at jeg som kabeltv kunde ikke får sett kamper på feks PL2 eller 3 klokka 16? Mao at det bare vises en eneste kamp? Så hvis LFC v Arsenal går på 1ern og United soton går på 3, så får jeg ikke sett den?

 

I så fall burde prisen falle voldsomt, er jo bare oss United fans som får se det meste da. Lol hvis du holder med Stoke feks, får sett kanskje 2 kamper hele sesongen.

 

Prisen BURDE gå ned, men TV2 kommer nå til å forsvare prisnivået (BPL kommer nesten garantert ikke til å senke prisen på rettighetene, da det ikke kommer til å påvirke moderlandet i større grad uansett) ved å legge TV2 Sport Extra kanalene inn i èn stor pakke.

DVS at vi nå får Championship, League 1, League 2, Playoff-kamper, F.A. Cupen, Liga-Cupen, og det Engelske A-laget og U21-laget sine kamper.

 

Prisen går nok bittelitt opp grunnet det, men det er bedre enn å bare ignorere sèerne totalt.

Lenke til kommentar

Dere som holder med "de store fire", vil sikkert ikke merke en forferdelig stor forskjell en gang?

 

De har visst uttalt at de kommer til å bruke hele sendeflaten mer aktivt enn denne sesongen, så det betyr vel opp til 6 kamper på TV hver helg + mandag som ikke går samtidig, og om vi er heldige kanskje enda flere på søndager slik at vi kan velge hvile av de vi vil se. Tipper de fleste Spurs og Chelsea/City-kampene kommer til å bli vist og antakeligvis samtlige United, Arsenal og Liverpool-kamper.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Hva faen er poenget med en fotballpakke hvis man ikke får velge selv hvilken kamp man vil se? Det blir som å gå på restaurant og bestille en biff mens kokken bestemmer seg for å servere deg fisk.

 

Jeg som unitedsupporter får sikkert ikke kjenne dette like hardt som mange andre, men det er uansett latterlig. Skal f.eks en Fulham fan betale full pris for å få se 1-2 kamper i løpet av en sesong?

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...