Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Så poenget ditt er at det ikke er EL trofeet klubbene vil toppe laget for, men CL-kvalikken? Altså at det i grunn ikke blir noe mer spesielt å vinne EL?

 

Er forøvrig helt enig at det er latterlig at lag som mislykkes i CL skal få fortsette i EL. Til tross for at vi vant slik denne sesongen så ødelegger det bare for de andre lagene. Som om Chelsea. City og Arsenal skulle få lov til å konkurrere i Championship fordi de ikke greide å vinne PL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke helt hva du mener med det første men ja, jeg tror ikke at det vil bli mer spesielt å vinne EL hvis det fører til CL-plass. Eller, muligens marginalt, men det viktige her er at man ved å gi deltakelse i en "gjevere" cup i premie er med på å undergrave statusen til EL.

 

Det er jo bare å se på hvordan f.eks Arsenalfansen (og dette er ikke ment som et stikk, bare konstaterer fakta) ser på det. For de er det viktigere å vinne 4. plass og å nå langt i CL enn å vinne noe. Det er det samme over hele linja, det er pengene som er viktigst.

 

Her er man i ferd med å i enda større grad ødelegge magien av å delta i Europa. Før kunne nesten en hvilken som helst klubb vinne en Europacup, det er ikke lengre mulig. Det er det samme i ligaene og dette godtar vi.

Lenke til kommentar

Det er jo bare å se på hvordan f.eks Arsenalfansen (og dette er ikke ment som et stikk, bare konstaterer fakta) ser på det. For de er det viktigere å vinne 4. plass og å nå langt i CL enn å vinne noe.

Hvorfor skal det ene utelukke det andre? Selvsagt blir vi glade for å kapre topp 4 når vi lenge så ut til å havne utenfor, men det betyr ikke at vi ikke hadde jublet enda høyere om vi hadde fått et trofé i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal det ene utelukke det andre? Selvsagt blir vi glade for å kapre topp 4 når vi lenge så ut til å havne utenfor, men det betyr ikke at vi ikke hadde jublet enda høyere om vi hadde fått et trofé i tillegg.

 

Nettopp.

 

Skal jeg velge mellom at Arsenal vinner FA Cupen for så å ikke klare topp 4 eller klare topp 4 og ryke ut av FA Cupen så sier det seg selv hva jeg ville valgt.

 

Vi prøvde jo å vinne Carling Cupen i 2011 ved siden av alt det andre blant annet.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg forstår dere riktig så er et trofé "kjekt å få" i tillegg til en evt 4. plass, men ikke på bekostning av den? Det sier alt spør du meg.

 

Selv ville jeg f.eks blitt mer glad hvis Spurs hadde vunnet EL og mistet 4. plassen enn hvis det omvendte hadde skjedd.

Lenke til kommentar

På lang sikt vil det være bedre med topp 4 plasseringen slik at man kan tiltrekke seg bedre spillere og bli sterkere økonomisk. Men det hjelper så klart å være villig til å bruke pengene og ikke selge sine beste spillere hele tiden.

 

Er vel bedre om Spurs potensielt kan utfordre i PL og CL om noen år enn å vinne EL nå?

Lenke til kommentar

Så hvis jeg forstår dere riktig så er et trofé "kjekt å få" i tillegg til en evt 4. plass, men ikke på bekostning av den? Det sier alt spør du meg.

 

Selv ville jeg f.eks blitt mer glad hvis Spurs hadde vunnet EL og mistet 4. plassen enn hvis det omvendte hadde skjedd.

 

Det får du ta på din kappe.

 

Hadde personlig vært forbanna om vi hadde vunnet FA cupen og ikke fått CL plass neste sesong. Det troféet hadde vært en særdeles mager trøst. Blir vel dog vanskelig som Tottenham supporter å skjønne en slik problemstilling kan jeg tenke meg. :whistle:

 

Ellers: Noen som fikk med seg dette? Kan ikke huske å ha hørt en dritt om dette i det hele tatt..

 

http://www.youtube.com/watch?v=9lQXgZ9lFmE

Lenke til kommentar

Så hvis jeg forstår dere riktig så er et trofé "kjekt å få" i tillegg til en evt 4. plass, men ikke på bekostning av den? Det sier alt spør du meg.

Prøver du å misforstå meg med vilje? Skrev bare at det ene ikke trenger å utelukke det andre. Det er fullt mulig å vinne et trofé samtidig som at man klarer topp 4. Som Stefan sier nådde vi finalen i ligacupen for et par år siden. Tror du vi tapte den med vilje fordi vi mente topp 4 var nok?

Lenke til kommentar

 

Prøver du å misforstå meg med vilje? Skrev bare at det ene ikke trenger å utelukke det andre. Det er fullt mulig å vinne et trofé samtidig som at man klarer topp 4. Som Stefan sier nådde vi finalen i ligacupen for et par år siden. Tror du vi tapte den med vilje fordi vi mente topp 4 var nok?

 

Altså, alle forstår jo at begge deler er det beste. Men hypotetisk: hvis du kunne valgt, EL-tittel eller topp4 i PL, hva er viktigst for deg som supporter?

Lenke til kommentar

Altså, alle forstår jo at begge deler er det beste. Men hypotetisk: hvis du kunne valgt, EL-tittel eller topp4 i PL, hva er viktigst for deg som supporter?

 

Selv om vi ikke når opp så er ambisjonen til klubben vår å kjempe med de beste lagene. Å rote videre i EL er ikke noe alternativ.

 

Er man med i EL så prøver man å vinne den, men hvis man har "valget" mellom å vinne EL en sesong for så å ryke ut av CL neste sesong fordi man fokuserer på den konkurransen så er det topp 4 hver bidige gang for min del.

 

Såfremt det ikke er snakk om fra 14/15 sesongen når EL muligens gir CL plass.

Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for EL anyday, så lenge den gir CL-plass.

 

Om den ikke gir CL-plass, så hadde 4. plassen vært langt viktigere når jeg tenker langsiktig.

 

Poenget er at den IKKE gir CL plass. Nettopp derfor er topp 4 viktigere.

 

Nettopp. Med andre ord: for deg er det viktigere at Arsenal er rike og "er med i toppen" enn at de vinner "mindre" trofeer. Det var mitt poeng og det er en holdning fler og fler fotballsupportere har. Det er trist synes jeg.

 

Så hvorfor satset ikke Tottenham fullt ut i cupene denne sesongen da? Virket som om dere gikk fullt ut for PL også fremfor EL.

 

Virker som om AVB har samme oppfatning som oss andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, alle forstår jo at begge deler er det beste. Men hypotetisk: hvis du kunne valgt, EL-tittel eller topp4 i PL, hva er viktigst for deg som supporter?

Personlig ville jeg valgt topp 4, fordi CL-pengene gir oss en solid plattform for å kunne forsterke laget i sommer, slik at vi i fremtiden kan konkurrere om større titler. Hadde vi for eksempel røket ut av topp 4 denne sesongen til fordel for dere, hadde vi ikke hatt råd til å hente de spillerne Wenger ønsker i sommer. Dessuten ville vi ikke vært like attraktive uten CL-spill. Dere kunne derimot forsterket laget ytterligere, og kanskje danke oss ut av topp 4 igjen neste sesong. Nå har vi dog en gyllen sjanse til å rykke enda lengre i fra dere, og nærmere Manchester-lagene. Selv en supporter må få lov til å tenke langsiktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...