Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Daily Mail skriver at Carroll er ute i 4 måneder med ankelskade. Er £15m fortsatt forsvarlig for en spiller laget av kjeks? West Ham tar virkelig en sjanse.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Prisen er nok ekstra høy med tanke på at Liverpool kjøpte han for 35. Morro å se Newcastle fans latterliggjøre 15 mill når de var veldig skuffet da han ble solgt for 35. Er en klassisk Sam Allardyce signering slik som Matt Jarvis for rundt £10 millioner i fjor. Slik er prisen for engelske spillere som har bevist nivået sitt i England. Håpet er vel at spillerne som er engelske har større sjanse for å bli i klubben, imotsetning til folk som Demba Ba.

 

Det viktigste for West Ham akkurat nå er å stabilisere seg i Premier League før man flytter over til Olympic Stadium. Carroll koster ekstra, men man vet hva man får, og han passer veldig bra inn i Allardyces spillestil og sammen med Kevin Nolan. Ryktene går på at West Ham er interessert i å skaffe seg Lukaku til neste år også, så vi får se hva som skjer. En erstatter for Carlton Cole trengs i alle fall, ettersom han dessverre bekreftet igår at han ikke får ny kontrakt med klubben han har vært lojal til i 7 år.

Lenke til kommentar

Morro å se Newcastle fans latterliggjøre 15 mill når de var veldig skuffet da han ble solgt for 35.

 

Har vel noe med at vi ble veldig skuffa med en gang, siden han var "toppspissen" vår, samt local lad, og ordene han hadde kommet med like før, om at han ikke ville forlate Newcastle uansett. Etter et par dager var det latter, øl og fest over hele linja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Morro å se Newcastle fans latterliggjøre 15 mill når de var veldig skuffet da han ble solgt for 35.

 

Kan ikke huske at jeg var så veldig skuffet. Når vi solgte han så var han ikke verdt £35m, og det eneste kjipe var at vi ikke fikk inn en erstatter grunnet siste dagen i overgangsvinduet. I dag er han i alle fall ikke verdt £15m, og har ikke bevist noe på 2 år. Jeg setter en prislapp på £10m som toppen (og da er jeg snill). Fyren er nå ute med skade til oktober, og er verre enn Diaby når det kommer til opphold på sidelinjen. Er det virkelig noe å satse på til £15m? Jeg synes ikke det. Men er glade på deres vegne, som sagt, så slipper jeg å bekymre meg for at han kommer "hjem" til en prislapp langt over den reelle verdien.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Latterlig forslag fra en latterlig organisasjon. Kan ikke UEFA bare ta alle disse lagene og skape en egen europeisk liga uten involvering i de hjemlige ligaene? Lag monsteret en gang for alle. Forpulte idioter!

 

En europeisk superliga er IMO det verste som kan skje. Interessen rundt de hjemlige ligaene vil forsvinne nesten helt, og klubbene vil gjøre alt de kan for å være med i superligaen.

 

Ser virkelig ikke det store problemet med at vinneren av Europa League vil få plass i CL. Det vil øke statusen rundt EL og det at en nasjon kanskje får 5 lag et år er da ikke et stort problem.

 

Klat yay fra min side.

Endret av Teipball
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

En europeisk superliga er IMO det verste som kan skje. Interessen rundt de hjemlige ligaene vil forsvinne nesten helt, og klubbene vil gjøre alt de kan for å være med i superligaen.

 

Ser virkelig ikke det store problemet med at vinneren av Europa League vil få plass i CL. Det vil øke statusen rundt EL og det at en nasjon kanskje får 5 lag et år er da ikke et stort problem.

 

Klat yay fra min side.

 

På hvilken måte vil det øke statusen til EL at "premien" er å få delta i en annen liga?

 

Da jeg vokste opp var det status å vinne et trofé, uavhengig om det var UEFA-, Cupvinner-, Serievinner-, FA-, Liga-, eller Norges-Cup det var snakk om. På den tiden betydde det noe å vinne et trofé. Det var totalt uinteressant hvem som vant 2-4 plass i ligaene.

 

En europeisk superliga er så klart en elendig ide, jeg var sarkastisk i mitt forrige innlegg for de som ikke skjønte det. Mitt poeng er at det er så tydelig at det er det man strever for å få til. Kan man ikke bare lansere ligaen og la Chelseafansen kose seg med den?

Lenke til kommentar

Det vil øke statusen fordi lagene som er med kommer til å satse mer på å vinne den fordi de vil inn i den virkelige turneringa. Lag som Udinese, Everton, Sevilla vil spille med toppet lag siden de uansett ikke vil komme blant de 4-3 beste som gir CL-plass i ligaen. Nå stiller jo disse lagene med b-laget nærmest fordi de synes en fjerdeplass i ligaen er bedre enn å vinne EL.

 

De de gjør nå er jo å gjøre det enda større å vinne turneringen og det er bare bra. Kunne godt å gjort det sånn at nasjonen mistet et CL-plass fra ligaen hvis denne nasjonen vant EL, det kunne godt hende det hadde vært bedre. Men det at vinneren av EL får CL synes jeg er en positiv greie. Men de må ikke begynne med at tapende finalist der og i CL får det også. Det blir helt feil.

Lenke til kommentar

Du er helt på bærtur Teipball, ihvertfall er det min mening. Når har et lag som de du nevner stilt med b-preget mannskap i EL av frykt for å miste 4.plassen i ligaen?

 

Det er kun en måte å heve attraktiviteten til europeiske cuper på og det er å gå tilbake til slik det var før. Pengepremiene for de ulike europaligaene bør være samkjørte, det skal være like økonomisk lønnsomt å komme langt i EL som i CL. Det skal heller ikke være mulig for noen fra CL å droppe inn i EL halvveis i turneringen. Hele greia er helt absurd og er, for å bruke en floskel, kun lagt opp til at de rikeste klubbene skal bli rikere.

 

Jeg kan ikke begripe og forstå hvordan man kan være for denne utviklingen? Med mindre motivasjonen er ultra-egoistisk og man tenker kun til fordel for sin egen klubb, som er blant disse som vil høste av dette.

 

Det de gjør nå er ikke å gjøre det større å vinne turneringen, det de gjør er å febrilsk forsøke å fikse noe de selv har ødelagt. De vet at det ikke er samme status å vinne EL lengre, og i stedet for å se på de egentlige årsakene, nemlig hvorfor den mistet status i utgangspunktet så forsøker man å løse det ved å degradere den ytterligere. Det er ingen skam å snu, men jeg har til dags dato aldri sett noen innen fotballen holde opp hånda og innrømme at de tok feil. Det eksisterer bare ikke.

 

Dette er i grunn veldig enkelt:

 

Serievinnercup - KUN for serievinnere.

Cupvinnercup - KUN for cupvinnere.

UEFA-cup - for de «nest beste» lagene, altså resten av eliten.

 

Like pengepremier i alle ligaene. Eventuelle overskudd av tv-rettigheter fordeles likt til de nasjonale forbundene og/eller klubbene.

 

Dette er slik det var, forklar meg hva som var galt med det? Hva har (f.eks) Rosenborg egentlig fått ut av å komme til kvartfinale i CL ett år? Sånn egentlig?

 

Teller vi hvem som hadde mest penger på 90-tallet når historien skrives? Er det det som er blitt greia med fotballen?

 

Det er jo bare å se på hvordan folk her på forumet latterliggjorde at Chelsea vant EL, og det verste er at mye av tullet/misunnelsen kommer fra supportere som nettopp har vunnet 4. plass-trofeet for 10 gang på x antall år. DET er latterlig det!

 

Det er en ting som teller i historien, det er trofeer. Slik det er blitt nå er det snart kun ett igjen å kjempe om, resten dreier seg bare om penger.

Endret av Solaar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...