Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da klarte Arsenal målet sitt nok engang. Topp 4 og null pokaler!

 

For hva det er verdt så klarte Arsenal akkurat det samme som dere i ligaen (vant ikke, kvalifiserte seg høyst sannsynligvis til Champions League) og hakket lengre i europa. (CL Top16 > EL).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Finn rundans det. Rafa -> PSG, Ancelotti -> Real, Mourinho -> Chelsea

 

For hva det er verdt så klarte Arsenal akkurat det samme som dere i ligaen (vant ikke, kvalifiserte seg høyst sannsynligvis til Champions League) og hakket lengre i europa. (CL Top16 > EL).

 

Mja, ville heller hatt EL trofe enn 8-dels i CL

Lenke til kommentar

For hva det er verdt så klarte Arsenal akkurat det samme som dere i ligaen (vant ikke, kvalifiserte seg høyst sannsynligvis til Champions League) og hakket lengre i europa. (CL Top16 > EL).

 

Du rangerer det større å komme topp 16 i CL enn å faktisk vinne hele EL?

Lenke til kommentar

Mja, ville heller hatt EL trofe enn 8-dels i CL

 

Enig. Men helst etter å ha tatt med pengepremiene for å spille i gruppespillet. Og det klarte jo Chelsea!

 

Definitivt. Mer penger også.

 

Er det? Ryke ut av gruppespillet + vinne EL er mindre penger enn å spille to ekstra kamper i CL?

Lenke til kommentar

Definitivt. Mer penger også.

 

Det er jeg uenig i, men det er greit nok. Selv om det er EL så er det faktisk ikke bare å være med å tro man vinner den. Verken dere eller City klarte det i fjor, så det å vinne en turnering er da faktisk en big deal.

 

Wenger-modellen er nok mer fornøyd med å bli nummer 15 eller 16 i CL hvert år, men fotballsupporteren er mer fornøyd med å faktisk gå til topps i en turnering.

Lenke til kommentar

Fra Wikipedia, så jeg aner ikke om det stemmer, men:

 

Winners: €5,000,000 (EL, ikke inkludert de andre kampene man spiller for å komme dit.)

 

Round of 16: €3,500,000 (CL)

 

Så legger man på ekstra kamper, ekstra TV-kamper (riktignok mindre verdt enn CL-kampene, vil jeg tro), ekstra premiepenger for å vinne de andre rundene og en pokal i skapet for å toppe det hele.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Enig. Men helst etter å ha tatt med pengepremiene for å spille i gruppespillet. Og det klarte jo Chelsea!

 

 

 

Er det? Ryke ut av gruppespillet + vinne EL er mindre penger enn å spille to ekstra kamper i CL?

 

Jepp, pga. TV-pengene. Ser man på prispengene isolert sett ligger de vel omtrent likt tror jeg. Kanskje litt i favør Chelsea pga. flere hjemmekamper (og derav mer billettinntekter).

Lenke til kommentar

Så man tjener mer på å vinne hele EL ja?

 

Det blir jo et regnestykket hvor man må se "matchday income", sponsorbonuser og TV-penger i tillegg. Men jeg vil gjette på at siden det er snakk om å flere kamper spilt i EL tjener man i alle fall ikke mindre selv om TV-pengene fra de fire CL-oppgjørene antakeligvis er mye mer verdt enn alle kampene i EL utenom kanskje finalen.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Det blir jo et regnestykket hvor man må se "matchday income", sponsorbonuser og TV-penger i tillegg. Men jeg vil gjette på at siden det er snakk om å flere kamper spilt i EL tjener man i alle fall ikke mindre selv om TV-pengene fra de fire CL-oppgjørene antakeligvis er mye mer verdt enn alle kampene i EL utenom kanskje finalen.

 

Sant nok det. Jeg vet ikke hvor mye Chelsea tjente på årets EL triumf, men hadde vært spennende å se hvor mye vi tjente i år på EL kontra i fjor på CL. Tipper det er forskjeller, men det viktigste er uansett trofeet vi fikk.

Lenke til kommentar

Var det ikke du som ble så furten når et innlegg Cutman hadde mot deg fikk så mange plusser?

 

Skrevet av IcedInsanity på 10. mai 2013 - 17:59 in Premier League

Nå må dere huske å plusse her gutter og jenter. Klarer nok å få gode gamle Cutman opp i 10+ om dere bare vil. Heia heia.

 

 

Var vel nesten som om det var eg som oppfordret folk til å plusse. Og om eg ikke husker feil så fikk han over 10+ på det innlegget. Så var grei oppfordring det som folk tok. Om de som tok den har 6-7 brukere her på forumet aner eg ikke.

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...