Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åhhh, som jeg håper at van Persie senker Arsenal på egenhånd og avgjør serien til Uniteds fordel. Ville vært poetisk vakkert.

 

Hadde vært bedre å vinne heile driten på Old Trafford. Og bortsett fra Piers så vil jeg egentlig ikke Arsenal-fans noe vondt. Hadde strengt tatt vært mye bedre å vinne mot f.eks. Chelsea.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Åhhh, som jeg håper at van Persie senker Arsenal på egenhånd og avgjør serien til Uniteds fordel. Ville vært poetisk vakkert.

 

Hadde vært bedre å vinne heile driten på Old Trafford. Og bortsett fra Piers så vil jeg egentlig ikke Arsenal-fans noe vondt. Hadde strengt tatt vært mye bedre å vinne mot f.eks. Chelsea.

 

Helt uenig, det hadde ikke vært bedre 'å vinne heile driten' hjemme . Foretrekker å vinne på flyplassen som revansje for at Arsenal vant på OT i 2002. Og det hadde vært ekstra deilig om Persie scoret også, slik at Wenger kanskje innser at man ikke selger sine beste spillere til konkurrenter i den samme ligaen.

Lenke til kommentar

Piers Morgan ‏@piersmorgan 15s

Given it's now very likely United & Van Pursestrings will win the League at the Emirates in 2 weeks, any volunteers for my assisted suicide?

 

Er dette mulig? Hadde det skjedd hadde jeg faktisk syntes synd på Arsenal.

Robin får ligamesterskapet sitt, men han blir mester med det minst dårlige (og mest effektive) av mange ræva lag i årets PL. Sett engelsk ball i sytten år, aldri har det vært så laber underholdningsverdi. Selv nedrykksfighten er kjedelig, har vi noengang sett dårligere lag enn Reading, eller et mer tafatt forsøk fra pengebingen QPR? Derby og Sunderland har hatt sine år, men Reading er det tristeste jeg har vært borti. City er det eneste av topplagene som får pass av meg, for selv om de sumper så har de kanskje den mest komplimentære troppen i europa hvis de får inn en eller to kantspillere av kvalitet imho. United trenger minst to-tre mann og resten av lagene annerkjenner jeg ikke som topplag lengre. Chelsea er på nivå med Tottenham, Arsenal er grusome og Liverpool har blitt et nytt Aston Villa.

 

Heldigvis rykker Reading og QPR ned, men det er trist at det bare er tre lag som går ned. Norwich bidrar ikke med noe som helst og er det gråeste laget nord for ekvator, Stoke har ikke vært "Stoke" på år og har ingenting i PL å gjøre lengre og Wigan har hverken fans, en fin arena eller et godt fotballag. Håper virkelig at Sunderland, Villa og Newcastle holder plassen, for det er fine klubber, i motsettning til ovennevnte makkverk. Går Wigan ned sammens med Reading og QPR er det en gudsgave til fotballen.

 

Fulgt med på tabellen i championship en stund mht neste sesong og registrerer med sorg at Leeds ikke greide det i år heller. Cardiff blir et fint tilskudd, men Hull kunne vi virkelig greid oss uten. Hadde håpet på Boro, Charlton eller Leicester, men det ser dårlig ut, særlig for de to førstnevnte. Ligger fortsatt et lite håp om at Forest eller Bolton tar seg til og videre fra playoff, i sær på bekostning av Watford. Crystal Palace hadde også vært en smule kjipt, tbh.

 

Nei gutter, har begynt å se fremmover mot VM i 2014. Noen her som skal reise nedover? Har begynt å sette av et par hundrelapper i mnd i tilfelle jeg får urgen til å se mitt første VM live. Tviler på at jeg får med noen dog, det er vel litt for langt, så hadde nok blitt backpacking alene. Hadde vært kos å ligge på stendene i Recife mellom slaga og selvsagt vært supporter av ... Italia (Nightkeeper hadde lol'a)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For alle som er interessert i PL-finanser, sjekk ut @SwissRamble sin tidslinje på twitter nå. Har kopiert inn tweetsene hans her, men ligger bilder til hver post som ikke er kopiert inn.

 

Swiss Ramble ‏@SwissRamble

Now that all the Premier League clubs have published accounts for the 2011/12 season, I’ve put together a summary of their financials.

 

PL highest profit before tax #AFC £37m, #Swans £17m, #NCFC £16m; largest losses #MCFC £99m, #LFC £41m, #SAFC £32m

 

For PL profits after tax #MUFC benefit from £28m tax credits, so highest profits #AFC £30m, #MUFC £23m, #Swans £15m

 

Half of the PL clubs (10 out of 20) made profits after tax in 2011/12: #AFC, #MUFC, #Swans, #NCFC, #BRFC, #WAFC, #WWFC, #CFC, #NUFC & #WBA.

 

PL highest revenue: #MUFC £320m, #CFC £258m, #AFC £235m, #MCFC £231m, #LFC £189m, #THFC £144m, #NUFC £93m.

 

PL match day: some big differences #MUFC £99m, #AFC £95m, #CFC £78m, #LFC £45m, #THFC £41m, #NUFC £24m.

 

PL TV revenue: Champions League impact is clear #CFC £113m, #MUFC £104m, #MCFC £88m, #AFC £85m, #LFC £63m, #THFC £62m

 

6 PL clubs relied on TV for over 70% of total revenue - even before new 2013/14 deal (#WAFC highest at 88%).

 

PL highest commercial revenue: #MCFC £121m, #MUFC £118m, #LFC £80m, #CFC £67m, #AFC £53m, #THFC £42m.

 

PL by far the largest profits on player sales made by #AFC £65m, then #CFC £29m, #AVFC £29m, #BRFC £23m, #EFC £14m.

 

PL highest wages: #MCFC £202m, #CFC £176m, #MUFC £162m, #AFC £143m, #LFC £131m, #THFC £90m, #AVFC £70m.

 

PL highest wages to turnover: #BRFC 92%, #QPR 91%, #MCFC 87%, #AVFC 87%. Lowest #NCFC 49%, #MUFC 50%, #Swans 53%.

 

PL highest other expenses: #MCFC £146m, #CFC £131m, #MUFC £113m, #AFC £110m, #LFC £100m, #THFC £65m.

 

PL #MUFC £437m and #AFC £253m have by far highest gross debt, followed by #BWFC £137m, #NUFC £129m, #AVFC £122m.

 

PL #AFC look better on net debt with £99m, leaving #MUFC out on their own with £366m

 

PL highest net interest payable: #MUFC £49.5m, #AFC £13.5m, #AVFC £6.8m, #THFC £5.7m, #BWFC £5.6m.

 

#AFC have easily the highest cash balances with £154m, followed by #MUFC £71m, #CFC £17m, #NCFC £17m and #THFC £16m.

Lenke til kommentar

PL highest profit before tax #AFC £37m, #Swans £17m, #NCFC £16m; largest losses #MCFC £99m, #LFC £41m, #SAFC £32m

 

PL by far the largest profits on player sales made by #AFC £65m, then #CFC £29m, #AVFC £29m, #BRFC £23m, #EFC £14m.

 

Skummelt. Det betyr i praksis at Arsenal må selge spillere til 28m pund for å gå i 0...

Lenke til kommentar

slik at Wenger kanskje innser at man ikke selger sine beste spillere til konkurrenter i den samme ligaen.

 

Hadde han strengt talt noe valg? Vet ikke hvor lang tid Van Persie hadde igjen av kontrakten sin på Emirates eller om det var interesserte storklubber i andre ligaer, men han var vel sulten på trofeer og pushet om overgang til en storklubb. Makten ligger vel mer eller mindre hos spillerne med bosman-reglementet.

Lenke til kommentar

1 år igjen var det ikke?

De "trengte" ikke pengene, så de kunne ha "tvunget" han til å bli.

Da måtte han ha kjøpt seg fri selv så vidt jeg husker?

Hadde han nektet å fullføre kontrakten (dvs spille) ville han ha fått karenstid, f.eks et år han ikke fikk lov til å spille.

 

Skjedde blant annet med han gutten Brann importere i fra Afrika (som jeg ikke husker navnet på).

Var utleid til en eller annen dansk klubb, reiste til Bongo på ferie, nektet å komme tilbake.

 

Utleieavtale ble kanselert, kontrakt med Brann terminert og fikk 1.5år som han ikke kunne spille i Europa.

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Hadde han strengt talt noe valg? Vet ikke hvor lang tid Van Persie hadde igjen av kontrakten sin på Emirates eller om det var interesserte storklubber i andre ligaer, men han var vel sulten på trofeer og pushet om overgang til en storklubb. Makten ligger vel mer eller mindre hos spillerne med bosman-reglementet.

For min del så vil jeg ikke si det var en kjempetabbe med mindre de ikke greier topp 4. CL = langt mer enn pengene de fikk for RvP, så da ville de tjent på å la han gå gratis sesongen etter. Og hvem vet. Med en Podolski eller Cazorla kunne han kanskje blitt. Liten tvil om at topp 4 hadde vært i sikret hadde de hatt RvP denne sesongen ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...