Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arsenal kanskje. Tror sjansene er veldig store for at vi kveles i eget kampprogram. Samtidig har formen vært dårlig om man ser bort i fra United-kampen. Vanskelig å si, men med formen Tottenham er i (den var vel helt forferdelig i fjor på denne tiden?) så tror jeg de greier det.

Lenke til kommentar

Hvis man har historien friskt i minne er det vel heller på sin plass å si at Arsenal og Chelsea er favoritter.

 

Mindre luke enn i fjor samt flere vanskeligere kamper igjen enn de øvrige lagene som kjemper om 3dje og 4de, gjør at Spurs mest sannsynlig ender opp på 5te.

 

Om man kun skal ha historien friskt i minne så kan man vel regne City som favoritter til gullet også.

 

Det er ikke noe som heter "vanskeligere kamper" helt på tampen av sesongen. Bunnlagene kjemper med nebb og klør, og jeg vil påstå at det er enklere å skaffe seg et resultat mot midt-på-treet lag (Fulham, Swansea, Stoke) enn mot bunnlagene (Wigan, Reading, QPR). Om man kun ser på de siste 10 kampene i fjor så sanket Wigan flest poeng av samtlige lag, mer enn Manchester-klubbene.

 

Det er altså ingen logikk i at Spurs mest sannsynlig ender på 5. plass basert på hva som skjedde i fjor.

Lenke til kommentar

 

 

Om man kun skal ha historien friskt i minne så kan man vel regne City som favoritter til gullet også.

 

Det er ikke noe som heter "vanskeligere kamper" helt på tampen av sesongen. Bunnlagene kjemper med nebb og klør, og jeg vil påstå at det er enklere å skaffe seg et resultat mot midt-på-treet lag (Fulham, Swansea, Stoke) enn mot bunnlagene (Wigan, Reading, QPR). Om man kun ser på de siste 10 kampene i fjor så sanket Wigan flest poeng av samtlige lag, mer enn Manchester-klubbene.

 

Det er altså ingen logikk i at Spurs mest sannsynlig ender på 5. plass basert på hva som skjedde i fjor.

 

Nå snakker jeg ikke kun om fjoråret, da hadde jeg presisert det, og skal man ta de siste årene til etterretning pleier Spurs å falle av på vårparten, det er tryggere å ta utgangspunkt i det (fjorårets luke ble nevnt for å poengtere at det fortsatt ikke er over , ikke fordi jeg kun mente fjoråret da jeg så historisk sett).

 

Vi har ikke bare igjen midt på treet lag, men også Everton, City, Chelsea og Swansea, alle lag som har imponert i store deler av sesongen, selv om Arsenal og Chelsea kommer til å snuble er sjansen like stor, om ikke større for at vi gjør det samme.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

BBC Sport ‏@BBCSport

England Squad: Forwards - Defoe, Rooney, Sturridge, Welbeck. #bbcfootball

 

BBC Sport ‏@BBCSport

England midfield - Carrick, Cleverley, Gerrard, Lampard, Lennon, Milner, Osman, Parker, Oxlade-Chamberlain, Walcott, Young. #bbcfootball

 

BBC Sport ‏@BBCSport

England Squad: GK - Foster, Hart, Forster. Defenders - Baines, Cahill, Cole, Dawson, Ferdinand, Johnson, Smalling, Walker. #bbcofootball

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Kjipt å se at Steven Taylor fortsatt ikke får sjansen for England. Vært en bauta (og skadefri) denne sesongen.

 

Chris Smalling i stedet for...

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Nå snakker jeg ikke kun om fjoråret, da hadde jeg presisert det, og skal man ta de siste årene til etterretning pleier Spurs å falle av på vårparten, det er tryggere å ta utgangspunkt i det (fjorårets luke ble nevnt for å poengtere at det fortsatt ikke er over , ikke fordi jeg kun mente fjoråret da jeg så historisk sett).

 

Vi har ikke bare igjen midt på treet lag, men også Everton, City, Chelsea og Swansea, alle lag som har imponert i store deler av sesongen, selv om Arsenal og Chelsea kommer til å snuble er sjansen like stor, om ikke større for at vi gjør det samme.

 

Greit nok at Spurs vanligvis ikke har den mest dominerende våren, men synes fortsatt det er rart å si at dere sannsynligvis ender på 5. plass. For det første har dere dyktige AVB som har fullt fokus på fotballen. Wheeler dealeren i fjor så lite fokusert ut og virket mer interessert i England-jobben han aldri fikk. For det andre har Chelsea en pottetett terminliste. Om et par uker skal de spille to kamper på under 48 timer, og som vi alle vet er ikke troppen deres den bredeste. Arsenal er Arsenal, ene uka spiller de som verdensmestere den neste holder de nivået til norsk bedriftsfotball.

 

Akkurat nå er det mer sannsynlig med 3. enn 5. plass.

Lenke til kommentar

Selv med AVB bak roret så skal det mye til for at vi får CL i år, bl.a tror jeg personlig at vi må vinne mot Man City eller Chelsea for å ha en sjanse.

 

Kommer Arsenal og Chelsea til å snuble i en kamp eller to?

Ja, men det ene laget har en manager som er den nest største i PL og det andre har en stall som er meget meget god.

 

Prøver å holde beina plantet på jorda, og det faktum at vi pleier å sprekke bidrar til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...