Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fotball skal være for folket for supportere, fotball er lidenskap!

Det skal ikke være business.

For å sitere The Kop "Football without fans is nothing".

 

Det er kanskje ikke en utvikling som skremmer tv "supporteren", men for vi som drar på kamper er ikke dette bra!

 

Det at pengene tar overhånd er ikke bra. Bare se på AFC Wimbledon, og Austria Salzburg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke egentlig FA vi burde rette pekefingeren på istedet for enkelt klubber? Hvis en klubb setter ned prisene sine så vil det bare gi en fordel til andre klubber, med mindre de følger etter. Burde ikke FA ha muligheten til å sette en maksgrense på priser?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke egentlig FA vi burde rette pekefingeren på istedet for enkelt klubber? Hvis en klubb setter ned prisene sine så vil det bare gi en fordel til andre klubber, med mindre de følger etter. Burde ikke FA ha muligheten til å sette en maksgrense på priser?

 

Blir jo samme greia som med lønninger. Klubber med frie lønninger er mer attraktive enn de med lønnstak. Noen som vet hvordan de løser alt dette i Tyskland? Har tysk FA satt et lønnstak pluss maksgrense på billettprisene? Tysk fotball er utvilsomt mer publikumsvennlig.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om Deutscher Fußball-Bund (DFB) har noen generelle regler på akkurat det, men i Tyskland har man den geniale 51% regelen.

 

Den innebærer at fotballforeningen altså medlemsmassen i klubben skal eie minimum 51%.

Dvs at de styrer. Investorer kan altså eie max 49% og dermed ikke kjøre gjennom sine ting, uten at representanter for medlemmene er enige og stemmer for dette på ett styremøte.

Samme regler har man i feks Sverige. Mener at Barcelona også er bygget opp slik.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Synes billettprisdiskusjonen er vanskelig. Selvfølgelig en voldsom økning, og ikke bra for lokale som ønsker å følge laget sitt, men kan på en måte også skjønne klubbenes argument. Så lenge de får fylt opp tribunene ønsker man selvfølgelig å få maksimalt med penger ut av hver tilskuer - sett veldig kynisk. Så dette er en diskusjon som ideelt sett bør tas et nivå høyere, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar

Det var sarkasme, det burde du ha skjønt da jeg nevnte Liverpool og kvalitet. Men ja, jeg er enig med deg. Stive billettpriser er ikke veien å gå.

 

Hvorfor så kjip? Kan du ikke heller unne oss vår hevelse av kvaliteten på spillet på kun noen få sesonger? I fjor så jeg på hver eneste kamp etter jul uten noe spesielt engasjement, men nå er jeg dødsgira før hver eneste kamp til tross for at fjerdeplassen er ute av rekkevidde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...