Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte absolutt ikkje på kompetansen. Er heilt sikker på at det finst mange kvinner som med rett kompetanse og rett erfaring kunne gjort fantastisk gode jobbar, men om dei vert motarbeidde frå alle hald, så er det ikkje noko hjelp i kor dyktige dei er.

 

Og så må dei sjølvsagt lære seg offsideregelen.... :whistle:

 

Er ikke offsideregelen utgått på dato? Synes det er rart at et lag skal ha fordel av ikke å forsvare seg. Kondisen til dagens spillere er vel noe bedre en den gang folk gikk 10 timer på jobb i uken, og spilte fotball på søndag. (Uten at jeg vet når regelen kom, og hvor mye folk jobbet da.) Det ville tatt vekk en god del feildømming også.

Lenke til kommentar

Er ikke offsideregelen utgått på dato? Synes det er rart at et lag skal ha fordel av ikke å forsvare seg. Kondisen til dagens spillere er vel noe bedre en den gang folk gikk 10 timer på jobb i uken, og spilte fotball på søndag. (Uten at jeg vet når regelen kom, og hvor mye folk jobbet da.) Det ville tatt vekk en god del feildømming også.

 

Mulig jeg faller i sarkasmefella nå, men. Virkelig? Offside-regelen er noe av det bedre som finns i fotball.

Lenke til kommentar

 

Fra artikkelen der:

 

So to be offside, a player has either to touch the ball or be in a position potentially to make physical contact with an opponent.

 

vgoio8.jpg

 

Ballen traff Evans og havnet i mål uten at den var innom Cisse, men målet ble godkjent selv om Cisse klart og tydelig var involvert i spillet. Det er der problemet mitt med offsideregelen ligger, dommerne har sine egne tolkninger av den. Den er ikke tydelig nok.

Lenke til kommentar

Fotball hadde blitt ødelagt om offside-regelen ikke fantes.

 

Mange kamper som er ødelagt av feildømming av offside, spesielt nedover i divisjonene.

 

Husker jeg pleide å se på jentelaget spille på vgs, og de spilte uten offside. Det var et helt annet spill nesten.

 

Tja, og det var kun på grunn av offsideregelen.

Lenke til kommentar

Mange kamper som er ødelagt av feildømming av offside, spesielt nedover i divisjonene.

 

 

 

Tja, og det var kun på grunn av offsideregelen.

 

Det gjør mer godt enn skade. Jod, nedover i divisjonene kan det være dritt - men det er fremdeles mye bedre med offside-regel enn om den plutselig skulle forsvinne.

Lenke til kommentar

Uten offsideregelen er det det forsvarende laget som styrer hvor offsidelinja går, istedenfor at ballinnehaverne har kontrollen. Når et lag har ballen (med offsideregelen) kan de sende forsvarerne til midtbanen og tvinge motstanderens spisser med seg, og dermed har laget både samtlige forsvarere som kan ta del i spillet, i tillegg til et mye mindre område å holde styr på når det kommer til å markere spissene til motstanderen. Når offsideregelen fjernes kan spissene vandre fritt på motstanderens banehalvdel og tvinge forsvarerne ned for å markere. Endrer taktikken totalt. Kan lett se for meg Stoke ofre et udyr eller to i forsvaret mot å ha en som bare står og venter på å få ballen måket opp og som i tillegg drar med seg et par motstandere ut av spillet.

 

Ergo, de som vil fjerne offsideregelen er amøber. Selv i lavere divisjoner har offsideregelen en enorm positiv effekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...