Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Morsomt å se at vi har et poeng mer enn i fjor, med ny manager og på papiret en svakere stall.

Morsomt også at selv om Arsenal og Chelsea hadde hatt samme poengsum som de hadde i fjor, så hadde vi fortsatt vært nummer 3.

Svakere? Dere har mistet Modric og King som hadde noen betydning, og fått inn Dembélé, Vertonghen, Dempsey og Lloris. Dere har en helt klart bedre stall spør du meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil også si at dere har en sterkere stall nå enn i fjor. Adebayor sine prestasjoner trekker kanskje litt ned. Chelsea var en skuffelse i PL i fjor som i år så det er ikke så rart. Alle topplagene bortsett i fra United og Spurs har skuffet denne sesongen. Håper det blir jevnere neste sesong. Formen United er i er bare syk.

Lenke til kommentar

 

Svakere? Dere har mistet Modric og King som hadde noen betydning, og fått inn Dembélé, Vertonghen, Dempsey og Lloris. Dere har en helt klart bedre stall spør du meg.

 

Du glemmer også Van der Vaart som var essensiell og en av få kreative krefter da han hadde kondis nok til å være på banen.

 

Du glemmer også det faktum at vi har vært uten Kaboul, Ekkotto og Parker i store deler av sesongen, med disse 3 vil det si at hele 6 av 11 førsteellever-spillere har vært ute over lengre tid (Kaboul og Parker var skadet så og si fra sesongstart, Ekkotto ikke lenge etter).

 

Dempsey og Sigurdsson var ikke i nærheten av fjorårsformen i sommer og høst, og har så vidt begynt å vise hvorfor vi hentet de.

Av innkjøpene våre er det derfor Lloris (direkte erstatter for Friedel), Vertonghen (erstatter en pensjonert King) og Dembelé (erstatter, men er en annen spilletype enn Modric) som har innfridd fra start.

Så selv med en 1/3 av førstelaget fra i fjor ute har vi hengt godt med, og det med en ny manager media dømte nord og ned.

 

Så ja, jeg mener at på papiret har vi en svakere stall, men vi har brukt flere spillere (mye pga skader) og AVB har vært klok taktisk og med laguttak, og derfor har vi prestert å være der vi er nå.

 

 

Edit:

Det er forøvrig lett når man sitter med fasiten nå etter å ha sett spillerne spille 2/3 av en sesong, men sannheten er at før sesongstart er det mange Spurs-supportere som hadde foretrukket fjorårets førsteellever sammenlignet med årets.

Det er fortsatt Spurs-supportere som mener vi ikke burde solgt VdV f.eks, og som holder han høyere enn Dempsey og Sigurdsson.

 

Det er heller ikke mange som trodde Dembelé ville bli så viktig for Spurs som han har vært.

 

Vi har klart oss bedre enn forutsetningene skulle forutsi.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

De som sier at Spurs har en sterkere stall i år enn ifjor har antakeligvis ikke fulgt særlig med på Spurs før i det siste. Det er en så latterlig påstand at jeg nesten ikke hever på øyenbrynet en gang.

 

Akkurat nå, sånn ca 3/4 inn i sesongen begynner man å se lovende takter hos enkeltspillere men det å miste hele sentrallinjen og sine 3 desidert beste spillere ville svekket ethvert lag betraktelig.

 

Men jeg liker at folk fortsetter å undervurdere AVBs betydning.

Lenke til kommentar

Den dagen kommer nok ikke med det første. En klassespiss har vi lengtet etter i lengre tid.

Så lenge det er Levy som sitter i førersetet så blir det nok ikke brukt noe spesielt med penger på spiss.

 

Edit: og får å nevne noe om spillere ut. I slutten av 11/12 sesongen så stakk jo også:

- Kranjcar

- Pavlyuchenko

- Crouch

- Keane

- Pienaar

 

Greie spillere som kunne tilført noe på topp nå som fjåtten Adebadeball ikke gidder å gjøre noe.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Dzeko blir for dyr ja, men ville vært en god konkurranse til Adebayor (igjen).

Benteke har jeg tenkt på før, men har vært usikker og tenkt kanskje han kun er i god form, men alderen tatt i betraktning så er han sterk, har overblikk og er kald.

 

Me like.

 

Og kanskje Villa rykker ned slik at han blir tilgjengelig billigere? :)

 

Edit: LOL leste tråden nedenfra og oppover.

 

Edit2: Jeg synes fortsatt vi bør hente Berbatov!

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

 

 

Skal nevnes at Benteke er stor fan av Arsenal, så håper han ikke drar til dere. :p

 

Førstemann til mølla etc :p

Har dog hørt onde tunger tale om at Defoe var/er Arsenal-fan, Holtby er f.eks Everton-fan, så det hadde ikke vært umulig hvis vi ender over dere i år og pusser Levy på Villa-styret!

Lenke til kommentar

Førstemann til mølla etc :p

Har dog hørt onde tunger tale om at Defoe var/er Arsenal-fan, Holtby er f.eks Everton-fan, så det hadde ikke vært umulig hvis vi ender over dere i år og pusser Levy på Villa-styret!

 

Wenger er vel like gniten som Levy hva det gjelder spillerkjøp. Så det er jo ikke usannsynlig akkurat. Og er Arsenal interessert i Benteke, egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...