Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Bare jeg som ikke ser problemet? Selvfølgelig kjipt for den som tar frisparket at muren gjør seg bittelitt større, men dette er likt for alle lag. At dommeren skal gå rundt med en sprayboks i lomma er det dummeste jeg har hørt. Må passe på at flyten i spillet ikke ødelegges. Hvis dommeren skal begynne å spraye streker hver gang det er frispark i farlig posisjon, da mister man fort den flyten.

 

Det finnes viktigere ting å ta tak i på fotballbanen. Filming, juks og ikke minst mållinjeteknologi for å nevne noe.

 

Dette er sarkasme ikke sant?

 

"men dette er likt for alle lag." Det er også alle andre varianter av juks.

 

"At dommeren skal gå rundt med en sprayboks i lomma er det dummeste jeg har hørt." Helt enig, dommeren burde tenke mer på mote enn å bruke det beste hjelpemiddelet som er mulig...

 

"Må passe på at flyten i spillet ikke ødelegges. Hvis dommeren skal begynne å spraye streker hver gang det er frispark i farlig posisjon, da mister man fort den flyten." Har du sett kamper der man bruker sprayboksen. Er det noe man gjør så er det å skape bedre flyt siden dommeren ikke trenger å bruke unødvendig tid på å sette opp muren, og siden muren ikke kan jukse til seg ekstra meter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.youtube.com/watch?v=YfQ4aYg3ImA

 

Fra nattens kamp. Karrieren til Ronaldinho kunne blitt ødelagt hvis han hadde vært skikkelig uheldig, men takleren slapp utrolig nok unna kort. Så kan man jo spørre seg selv, hva bør være hovedprioritet? Å slå ned på farlig spill og klar juks (filming, overspilling, viljehands ol.) eller å slå ned på at folk sniker seg nærmere i muren?

 

Teipball, du skrev selv at du lærte å ta et par skritt nærmere i 7'er-fotballen. Dette er noe alle lærer. Absolutt samtlige mur som blir satt opp prøver å komme seg nærmere ballen (med mindre du heter Nasri og er redd for ballen). Det er likt for alle lag. Andre former av juks derimot er ikke likt for alle. Det er de færreste (håper jeg) som f.eks. lærer seg å filme på treningfeltet.

Lenke til kommentar

Vi kan sikkert diskutere til langt på natt om hva som bør være en prioritet, men jeg vil være så hodeløs som å påstå at man kan bli mer konsekvent på flere ting samtidig.

Det er ikke slik at man kan kun slå ned på, og fokusere på å luke vekk en uvane om gangen.

 

Juks er juks, om treneren til Teipball var en ildsjel så forandrer det ikke det faktum at det er juks.

Eller skal vi bruke tankegangen "alle gjør det så da er det lov"?

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Juks er juks, om treneren til Teipball var en ildsjel så forandrer det ikke det faktum at det er juks.

Eller skal vi bruke tankegangen "alle gjør det så da er det lov"?

 

I en ideell fotballverden hadde man greid å følge regelboka til punkt og prikke. Men inntil da bør man helst begynne med å slå ned på ting som f.eks. Suarez eller Barca/Real holder på med. Det er sånne ufyseligheter som virkelig skader sporten.

 

Snurris, du må gjerne være så naiv å tro at dette ikke er noe alle topptrenere holder på med. Jeg tviler på at verken AVB eller Fergie forteller spillerne om å stå hele 9 meter unna. "Oi, reglene sier 9m, da er det viktig at dere opprettholder dette!" Nei, dette er ikke tankegangen deres. De vil fortelle deg at jo nærmere du greier å komme ballen innen frisparket taes, desto mindre er sjansen for at ballen går i mål. Det er slik vinnere tenker.

 

Ingen managere varer på dette nivået om de oppfordrer laget til å spille 100 % ærlig hele tiden. Tror du seriøst at det finnes managere på toppnivå som ber egen keeper få opp farten på utsparkene når laget leder 1-0 rett før slutt?

 

At du sidestiller absolutt alle former for juks blir for dumt. Du sammenligner det å rane en bank (filme, stemple og andre alvorlige forseelser) med epleslang (være nærmere enn 9m når frisparket blir slått). Anbefaler dressurridning hvis du er ute etter en sport et tidsfordriv der det er "rent" og "ærlig" hele tiden, og samtlige bevegelser blir fulgt med argusøyne.

Lenke til kommentar

Bare jeg som ikke ser problemet? Selvfølgelig kjipt for den som tar frisparket at muren gjør seg bittelitt større, men dette er likt for alle lag. At dommeren skal gå rundt med en sprayboks i lomma er det dummeste jeg har hørt. Må passe på at flyten i spillet ikke ødelegges. Hvis dommeren skal begynne å spraye streker hver gang det er frispark i farlig posisjon, da mister man fort den flyten.

 

Dommeren måler allerede hvor muren skal stå. Det tar ca. ett sekund å spraye på den midlertidige streken. Det brukes i MLS nå og er veldig effektivt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

I en ideell fotballverden hadde man greid å følge regelboka til punkt og prikke. Men inntil da bør man helst begynne med å slå ned på ting som f.eks. Suarez eller Barca/Real holder på med. Det er sånne ufyseligheter som virkelig skader sporten.

 

Snurris, du må gjerne være så naiv å tro at dette ikke er noe alle topptrenere holder på med. Jeg tviler på at verken AVB eller Fergie forteller spillerne om å stå hele 9 meter unna. "Oi, reglene sier 9m, da er det viktig at dere opprettholder dette!" Nei, dette er ikke tankegangen deres. De vil fortelle deg at jo nærmere du greier å komme ballen innen frisparket taes, desto mindre er sjansen for at ballen går i mål. Det er slik vinnere tenker.

 

Ingen managere varer på dette nivået om de oppfordrer laget til å spille 100 % ærlig hele tiden. Tror du seriøst at det finnes managere på toppnivå som ber egen keeper få opp farten på utsparkene når laget leder 1-0 rett før slutt?

 

At du sidestiller absolutt alle former for juks blir for dumt. Du sammenligner det å rane en bank (filme, stemple og andre alvorlige forseelser) med epleslang (være nærmere enn 9m når frisparket blir slått). Anbefaler dressurridning hvis du er ute etter en sport et tidsfordriv der det er "rent" og "ærlig" hele tiden, og samtlige bevegelser blir fulgt med argusøyne.

 

Altså, du må gjerne tro jeg at jeg er såpass naiv, men da må du ihvertfall basere på noe jeg har sagt for at det skal være relevant eller ha en rot i virkeligheten.

 

Jeg er smertelig klar over tilstandene i profesjonell fotball, men denne diskusjonen utartet seg av at du virket å være av den oppfatning om at man kun kan fokusere på å slå ned på en ting om gangen, det er det jeg diskuterer, samt at det å stjele meter er juks på samme måte som å filme, begge er regelbrudd som straffes med gule kort.

 

Som jeg skrev i det innlegget du tok sitatet ditt ut fra, så kan vi diskutere lenge om prioriteringer innen regelbrudd, men det var vitterlig ikke utgangspunktet for diskusjonen, snarere det at du virket å mene at det ikke er noen vits i å slå ned på murer som stjeler en meter eller to, hvor da jeg og andre har uttalt at det vitterlig er mulig å slå ned på det samtidig som man slår ned på f.eks filming, det krever heller ingen ekstra ressurser.

 

Edit:

Jeg vet heller ikke hvem treneren til Teipball var, men jeg tviler på at han er av samme klasse som Fergie og AVB, så hvordan du tok min uttalelse om at treneren til Teipball lærer bort tjuvtriks, til at jeg ikke tror AVB og Fergie gjør det samme er for meg ganske bemerkelsesverdig.

Det er forresten forskjell på å påpeke at noen jukser og det å tro at ingen andre gjør det, men som jeg sa, det betyr ikke at det er mer lov av den grunn.

 

 

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi er særlig uenige i utgangspunktet, de fleste er nok enige i at alle tiltak som kan forbedre sporten burde bli tatt i bruk. Poenget var enkelt og greit at jeg synes at det er mer alvorlige forseelser som det bør slåes ned på før man reagerer på mindre ting som dette. Jeg mener i hvert fall at det er verre med folk som filmer enn folk som sniker i muren. Selvfølgelig bør det taes tak i begge, men hvis jeg måtte velge så hadde jeg prioritert filmingen først.

 

@Snurris

Lenke til kommentar

I følge TV2 sporten skal mållinje-teknologi innføres neste sesong, og FA har satt som krav at alle klubbene har teknologien klar til sesongstart.

 

Spennende.

 

 

Blir også spennende å se når det første målet som ikke fanges opp av teknologien kommer.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...