Snurreleif Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Egentlig er det så enkelt som at FA bare går ut og sier at hvis noen andre enn kapteinen snakker til dommeren, gies det advarsel før det blir gult kort. Men så er det dét å faktisk være konsekvent og følge det man har sagt.. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Kun la kaptein og dem som eventuelt er innblandet i hendelsen stå med dommeren. Resten trekker unna eller får straff. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Var i Israel for noen år tilbake. Da utnyttet jeg også sjansen til å se kamp med fotball på tv i fra deres liga. Vet ikke om det var et enkelttilfelle, men det så ut som de hadde en vanvittig respekt for dommeren sine meninger, samtidig som de spilte tøft som bare det med harde taklinger. Var herlig å se på. OT, men Israelsk fotball er en skam for sporten. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 I J-League pleide spillerne å stoppe (og i tilfeller strekke hendene i været) hvis de forårsaket et frispark, før dommeren blåste, og hvis ballen var over linja. Store kontraster til hva som er normalen nå Uansett, dommeren bør bli mer fredet på banen, samtidig som dommere bør kunne innrømme feil lettere etter kampslutt. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Israelere ja, største rasistene på jord. Var i Israel i 4 uker for noen år siden, jeg har aldri i mitt liv hørt så mye negative kommentarer om andre "raser" en det jeg gjorde der. Hadde jeg ikke vist bedre så skulle man nesten tro jeg hadde tatt en tidsreise inn til et hjernevasket land fullt av nazister.... På den positive siden, utrolig vakkert land, mye historie, og de normale menneskene du treffer er så snill/søt at man kan utvikle diabetes Var vel ikke så lenge siden heller noen av disse ignoramusene tente på sin egen klubb fordi de fikk noen muslimske spillere, brant opp klubbhuset og all historien sin... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Kun la kaptein og dem som eventuelt er innblandet i hendelsen stå med dommeren. Resten trekker unna eller får straff. hvorfor skal de som er innblandet i en hendelse prate med dommeren? Utilbørlig påvirkning er helt unødvendig. La dommeren avgjøre og spillerne spille. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Nja, de er jo innblandet. Det er vel naturlig at de står i nærheten av dommeren etter en situasjon.. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Noe av det som irriterer meg mest i dagens fotball er hver gang muren på et frispark flytter seg forover. Det ødelegger litt av gleden ved alle de flotte målene som kunne kommet ved frispark. Det er også helt latterlig hver gang spillere skal skjerme ballen ut. Om spillerne hadde brukt like mye armer og krefter på å skjerme ballen på midtbanen ville en hver dommer blåst for obstruksjon. Det er liksom null problem å rykke inn i en motspiller for å sikre ballen til et utspark fra keeper. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Noe av det som irriterer meg mest i dagens fotball er hver gang muren på et frispark flytter seg forover. Det ødelegger litt av gleden ved alle de flotte målene som kunne kommet ved frispark. Er det ikke i russland dommerne bruker sprayboks for å markere hvor muren skal stå? Lenke til kommentar
archanios Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Brasil iallefall. Kan hende dei gjer det i Russland også. Det er forresten noko dei godt kunneimplementert, både i forhold til kvar ballen skal ligge og kvar muren skal stå. Endret 28. februar 2013 av archanios Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Som nevnt over, er jeg sikker på at de har det i Brazil Det koster så utrolig lite å innføre noe slikt i PL og jeg er sikker på at det vil føre til mye mer glede og spenning i dagens fotball. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Problemet er jo ikke bare at de går frem, men også måten de hiver seg frem på rett før frisparket blir tatt, slenger opp føtter o.l. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Per dags dato er det vel lovlig å hoppe etter at ballen er skutt? Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Ja, men du skal tross alt være 9 meter fra ballen, noe ingen spillere i muren er. Husker jeg allerede på 7er-fotballen lærte å snike meg nærmere når vi satte opp muren. Enkelt og greit, ta mange små skritt og man ender opp med å snike til se 1-2 meter. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 No shit Scherlock. Poenget mitt er at dommerene bør slå ned på det i en mye større grad. Dommeren blåser, legger merke til at muren flytter på seg, går ikke ballen i mål går det mot nytt frispark helt til muren står stille. Ellers er sprayboks det eneste alternativet Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Bare jeg som ikke ser problemet? Selvfølgelig kjipt for den som tar frisparket at muren gjør seg bittelitt større, men dette er likt for alle lag. At dommeren skal gå rundt med en sprayboks i lomma er det dummeste jeg har hørt. Må passe på at flyten i spillet ikke ødelegges. Hvis dommeren skal begynne å spraye streker hver gang det er frispark i farlig posisjon, da mister man fort den flyten. Det finnes viktigere ting å ta tak i på fotballbanen. Filming, juks og ikke minst mållinjeteknologi for å nevne noe. 2 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Nå pirker jeg kanskje, men å stjele en meter eller to som mur går jo innunder juks som du lister opp. Det går an å kjempe flere slag samtidig. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Det tar to sekund ekstra. Lite flyt som blir vekke og totalt sparar ein mykje tid og irritasjon Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 I så fall kan man begynne å blåse straffe hver eneste gang noen får en liten dytt i kroppen. Og dommeren må gi keeperen gult kort hver gang han holder ballen i mer enn 6 sek. Og dommeren må dømme feilkast hver gang et innkast ikke blir tatt på den riktige måten (dette skjer faktisk ofte hvis man følger nøye med). Mye man kan ta tak i om skal drive med flisespikeri. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Jo det er sant, men det er bedre at dommerne er konsekvente med tanke på reglene enn at de bare lar det passere. Da blir det plutselig helt individuelt hva man skal blåse for, og det er feil. Reglene bestemmer når det skal blåses, ikke tilskuerne eller spillerne, det er ikke å flisespikke å understreke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå