Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var i Israel for noen år tilbake. Da utnyttet jeg også sjansen til å se kamp med fotball på tv i fra deres liga. Vet ikke om det var et enkelttilfelle, men det så ut som de hadde en vanvittig respekt for dommeren sine meninger, samtidig som de spilte tøft som bare det med harde taklinger. Var herlig å se på.

 

OT, men Israelsk fotball er en skam for sporten.

Lenke til kommentar

I J-League pleide spillerne å stoppe (og i tilfeller strekke hendene i været) hvis de forårsaket et frispark, før dommeren blåste, og hvis ballen var over linja.

 

Store kontraster til hva som er normalen nå :p

 

Uansett, dommeren bør bli mer fredet på banen, samtidig som dommere bør kunne innrømme feil lettere etter kampslutt.

Lenke til kommentar

Israelere ja, største rasistene på jord.

Var i Israel i 4 uker for noen år siden, jeg har aldri i mitt liv hørt så mye negative kommentarer om andre "raser" en det jeg gjorde der. Hadde jeg ikke vist bedre så skulle man nesten tro jeg hadde tatt en tidsreise inn til et hjernevasket land fullt av nazister....

 

På den positive siden, utrolig vakkert land, mye historie, og de normale menneskene du treffer er så snill/søt at man kan utvikle diabetes :)

 

Var vel ikke så lenge siden heller noen av disse ignoramusene tente på sin egen klubb fordi de fikk noen muslimske spillere, brant opp klubbhuset og all historien sin...

Lenke til kommentar

Noe av det som irriterer meg mest i dagens fotball er hver gang muren på et frispark flytter seg forover. Det ødelegger litt av gleden ved alle de flotte målene som kunne kommet ved frispark. Det er også helt latterlig hver gang spillere skal skjerme ballen ut. Om spillerne hadde brukt like mye armer og krefter på å skjerme ballen på midtbanen ville en hver dommer blåst for obstruksjon. Det er liksom null problem å rykke inn i en motspiller for å sikre ballen til et utspark fra keeper.

Lenke til kommentar

Bare jeg som ikke ser problemet? Selvfølgelig kjipt for den som tar frisparket at muren gjør seg bittelitt større, men dette er likt for alle lag. At dommeren skal gå rundt med en sprayboks i lomma er det dummeste jeg har hørt. Må passe på at flyten i spillet ikke ødelegges. Hvis dommeren skal begynne å spraye streker hver gang det er frispark i farlig posisjon, da mister man fort den flyten.

 

Det finnes viktigere ting å ta tak i på fotballbanen. Filming, juks og ikke minst mållinjeteknologi for å nevne noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I så fall kan man begynne å blåse straffe hver eneste gang noen får en liten dytt i kroppen. Og dommeren må gi keeperen gult kort hver gang han holder ballen i mer enn 6 sek. Og dommeren må dømme feilkast hver gang et innkast ikke blir tatt på den riktige måten (dette skjer faktisk ofte hvis man følger nøye med).

 

Mye man kan ta tak i om skal drive med flisespikeri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...