Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Ved filming er man usportslig, man prøver å jukse i spillet.

Å spytte derimot har ingenting med spillet å gjøre i det hele tatt, å spytte mot noen har vel i lange tider vært et kjennetegn på en respektløs handling, å vanære noen.

 

Da er det ikke å jukse lengre, det er å undergrave integriteten til et menneske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man jukser så respekterer man ikke spillet. Jeg vil påstå at det er verre å faktisk prøve å påvirke spillet ved filming eller andre midler, fremfor en liten spyttklyse.

 

Men tydeligvis at folk har forskjellige oppfatninger av det å bli spyttet etter betyr. For meg er ikke det å vise mindre respekt. Det har ingenting å gjøre på en bane, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar

Så jeg kan spytte deg i ansiktet under et spill av Ludo uten at du reagerer?

 

For å si det enkelt: å filme er å prøve å skaffe seg en fordel i spillet, det er ikke rett mot en enkelt person eller et lag, man er "bare" en juksemaker.

Å spytte mot en person er et hån mot et individ, et signal om mangel på respekt for vedkommede.

 

Jeg kan nesten garantere deg at hadde han spyttet på en afrikaner eller en asiat hvor respekt er alfa og omega ville ikke den spilleren kun ha ropt etter dommeren.

Lenke til kommentar

Det kommer an på stemningen rundt bordet. Det skal godt gjøres å bli så opphisset i Ludo at man begynner å spytte.

 

Ja jeg tviler ikke på at fyren hadde blitt stemplet som rasist om han hadde spyttet etter en farget mann, men det hadde isåfall vært helt idiotisk. Jeg tror ikke han spyttet etter han fordi han ikke respekterer han, men mer sånn "Jævla idiot" spytt.

Lenke til kommentar

1: Ikke heng deg opp i detaljer, spørsmålet var om du ville ha reagert i et annet scenario hvis noen spyttet deg i ansiktet.

 

2: Jeg tenkte ikke på at det ville ha vært en rasistisk handling, jeg mener at vedkommede ville ha reagert veldig på å bli spyttet etter.

Grunnen til at jeg brukte Asia og Afrika som eksempler er bare fordi det fokuseres mye på å ha respekt for andre (Japan f.eks).

 

3: Er ikke det å kalle noen idiot respektløst?

Rooney fikk karantene for å banne inn i et kamera, hvorfor skal man da slippe unna med å spytte etter noen?

Lenke til kommentar

Greit at spytting er ekkelt, men strengt tatt så er det ikke noe form for å vise mindre respekt. I mine øyne er det bare tegn på kampens hete.

Filming derimot er bare tegn på at man ikke har respekt for spillet og dommeren.

 

Her viser du at du absolutt ikke kan noe som helst. Spytting er fra oldtiden kjent som den eldste form for fornærmelse du kan gi et annet menneske. Selvfølgelig er spytting i retning mot en annen spiller rødt kort, noe annet hadde vært helt sprøtt.

Lenke til kommentar

1: Ikke heng deg opp i detaljer, spørsmålet var om du ville ha reagert i et annet scenario hvis noen spyttet deg i ansiktet.

 

2: Jeg tenkte ikke på at det ville ha vært en rasistisk handling, jeg mener at vedkommede ville ha reagert veldig på å bli spyttet etter.

Grunnen til at jeg brukte Asia og Afrika som eksempler er bare fordi det fokuseres mye på å ha respekt for andre (Japan f.eks).

 

3: Er ikke det å kalle noen idiot respektløst?

Rooney fikk karantene for å banne inn i et kamera, hvorfor skal man da slippe unna med å spytte etter noen?

 

1. Ikke meningen å henge meg opp i detaljer.

 

2. Ja jeg forstår punktet ditt og at det kanskje er annerledes der, men slik er det med flere ting. Og man skal ikke bruke Afrikansk-mal i England.

 

3. FA har lagt seg på en linje som gjør at det må straffes. Men noe mer enn de 3 kampene er bare idiotisk.

Lenke til kommentar

Her viser du at du absolutt ikke kan noe som helst. Spytting er fra oldtiden kjent som den eldste form for fornærmelse du kan gi et annet menneske. Selvfølgelig er spytting i retning mot en annen spiller rødt kort, noe annet hadde vært helt sprøtt.

 

Husk, du krangler med en som mener at sparking av ballgutter også bare er i "kampens hete" :p

Lenke til kommentar

Skal vi dra opp den igjen? Han sparket ballen for tusende gang. Han dritten fortjente uansett det. Og nei, det selvfølgelig ikke greit å sparke noen uansett.

 

McH: Kan noe som helst? Folk har lov å se på ting i en annen vinkel enn deg uten at du trenger å komme med en nedlatende kommentar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...