Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har jo andre kvaliteter, som god hukommelse.

 

Midtbanespilleren som i desember kjøpte en hest til kjæresten, bare for å måtte kvitte seg med den umiddelbart fordi han glemte at hun bodde i en blokkleilighet, er klar for Premier League.

 

Hvordan er det et problem? Kjenner til flere blokkjenter som har hest.

Lenke til kommentar

Argentinere har vel uansett ikke de samme ressursene som det vi har. Obligatorisk med engelsk til og med vg1, dessuten omgis vi av en god del engelsk i hverdagen. Ingen grunn til å ikke prate ordentlig flytende engelsk.

Det er jo ikke så forbanna lett å prate engelsk med 100% ren britisk eller amerikansk aksent for alle heller. Gjelder jo ikke bare nordmenn, er akkurat likedan med svensker og dansker og. Dansker vil jeg si er enda verre enn nordmenn igjen, hvor den danske aksenten virkelig er tydelig.

Endret av Roger Roger
Lenke til kommentar

Det er jo ikke så forbanna lett å prate engelsk med 100% ren britisk eller amerikansk aksent for alle heller. Gjelder jo ikke bare nordmenn, er akkurat likedan med svensker og dansker og. Dansker vil jeg si er enda verre enn nordmenn igjen, hvor den danske aksenten virkelig er tydelig.

 

Det er ikke aksenten som er problemet, det er flyten. Han prater ikke særlig sammenhengende og uttalen var ikke all verdens. Man trenger strengt tatt ikke å prate posh for å bli karakterisert som god i engelsk.

 

Kan selvfølgelig være at han er nervøs, men han burde vel være vant til å ha journalister foran seg?

Lenke til kommentar

Er vel kanskje vant til pressekonferanser med norske journalister. Og hvem vet, kanskje han er en slik fyr som virkelig mistrives i slike settinger? Nok av folk som ikke liker å stå foran forsamlinger.

 

Det jeg reagerte på var at han ikke hadde kontroll på grammatikken. Men jeg er ikke kjempeflink selv heller, når jeg må snakke engelsk i situasjoner jeg mistrives i. Så egentlig synes jeg ikke det er så mye å klage på.

Lenke til kommentar

Nå var det ikke meningen å "henge ut" Forren, men nordmenn generelt virker å prate på den måten. Spesielt ordforrådet vårt er latterlig dårlig. "We play with two stoppers and three spisses"

 

Ta for eksempel og sammenlign Martinez/Laudrup med Solskjær/Berg/Solbakken. De to første prater flytende engelsk med et bredt ordforråd til tross for spansk/dansk aksent, mens nordmennene ikke greier å fullføre et helt svar uten å ta flere pauser.

Lenke til kommentar

Kan selvfølgelig være at han er nervøs, men han burde vel være vant til å ha journalister foran seg?

Han har nettopp ankommet ny klubb som sliter i bunnen av tabellen. Ny trener gjør fremtiden usikker og han er i et helt nytt land. Han er i tillegg blitt solgt for en relativt høy sum penger, sett med norske øyne og han aner ikke om han får spille. Dersom han får spille forventes det at han innfrir fra første sekund og tetter igjen forsvaret.

 

Hadde vært nervøs sjæl jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...