Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Men det er så ekstremt mange flere avgjørelser i løpet av en fotballkamp enn i tennis. Og i tennis er det også naturlig stopp i spillet mye oftere.

 

Hva skal man bruke teknologi på i fotball. Hands? Taklinger? Offisde? Spillere og trenere går bananas over et innkast eller et frispark på midtbanen, så de vil bare presse på at alt blir avgjort av teknologi etterhvert.

 

Teknologi ved mål er jeg for, men alt annet tror jeg bare kommer til å skade spillet.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Målteknologi er et must, men det hadde ikke vært noe problem å stoppe spillet evt. hvor det kan være rødt kort eller straffespark. Om man stopper spillet og sjekker om det er straffe så får man svar, i tillegg vil også divingen forsvinne i større grad da de blir tatt de som kaster seg innenfor 16 meteren.

Jeg snakker da om situasjoner hvor dommerne er i tvil.

Lenke til kommentar

  1. Gi hvert lag muligheten til å protestere to ganger i løpet av en kamp.
  2. La managerne protestere på hva som helst.
  3. Er protesten deres vellykket så beholder de protesten. Er den derimot mislykket, da mister man en protest.
  4. Når man har mistet begge protestene så har man ikke noe mer man skulle ha sagt.
  5. Vi luker bort alle såkalte shockers. De soleklare dommerfeilene vil forsvinne.
  6. Dette vil maks ta 3-4 minutter ekstra. Det er bare å stoppe klokka under hver protest.

Lenke til kommentar

Jepp, det laget som har en mulighet til en kjempekontring blir sikkert veldig fornøyde med at de må starte angrepet på nytt mot etablert angrep fordi spillet ble stoppet da det egentlig ikke skulle blitt det.

 

Hva skal dommeren si? "Okei, gutter. Det var feil, vær så snill og still dere på de samme plassene som i sted og lat som om dere ikke helt vet hvor ballen er."

Lenke til kommentar

@Emils.

Selfølgelig kan det være problematisk hvis man skal stoppe spillet i tilfeller der det kan være straffespark.

 

Først må man bestemme om man skal fortsette spillet til ballen går ut eller ikke. Så må man tenke på hvor mange ganger dette kommer til å skje i løpet av en kamp, det kan ende opp med enormt mange pauser i spillet.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Jepp, det laget som har en mulighet til en kjempekontring blir sikkert veldig fornøyde med at de må starte angrepet på nytt mot etablert angrep fordi spillet ble stoppet da det egentlig ikke skulle blitt det.

 

Hva skal dommeren si? "Okei, gutter. Det var feil, vær så snill og still dere på de samme plassene som i sted og lat som om dere ikke helt vet hvor ballen er."

 

Jeg mener man må ofre noe for å få til bedre dømming. Det skjer da mange ganger at det skulle vært straffe til det ene laget, men isteden så får det andre laget kontre og skape en sjanse. Det er da virkelig ikke noe bedre. Selvfølgelig er det kjipt om det skjer hver angrep, noe som skal godt gjøre. Jeg synes latis har gode poeng, og husk at det er ikke 100 situasjoner per kamp hvor det skal dømmes straffe. Det ligger kanskje maks på 2 i en normal kamp. Det er verdt å stoppe spille om dømmingen blir rettferdig. Det er vinn vinn situasjon. Bedre dømming og vekk med filmingen

 

@Emils.

Selfølgelig kan det være problematisk hvis man skal stoppe spillet i tilfeller der det kan være straffespark.

 

Først må man bestemme om man skal fortsette spillet til ballen går ut eller ikke. Så må man tenke på hvor mange ganger dette kommer til å skje i løpet av en kamp, det kan ende opp med enormt mange pauser i spillet.

 

Vel ja, men dommeren ville jo uansett ha blåst, ville han ikke? Jeg mener, om en spiller takler enn annen innenfor 16-meteren så er det jo enten straffe eller dive. Om det er hands eller lignende kan det løses ved at en 4-dommer ser reprisen raskt, eller om dommeren er så usikker sjekker selv.

Lenke til kommentar

 

Vel ja, men dommeren ville jo uansett ha blåst, ville han ikke? Jeg mener, om en spiller takler enn annen innenfor 16-meteren så er det jo enten straffe eller dive. Om det er hands eller lignende kan det løses ved at en 4-dommer ser reprisen raskt, eller om dommeren er så usikker sjekker selv.

 

Jeg er glad du ikke er dommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...